IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SRBIJA | Utorak, 24.04.2018 | || | || |
EU: EU pooštrava ograničenja za reklamiranje cigareta20.12.2012
![]() Ukoliko zemlje članice EU i Evropski parlament usvoje takav zakon, izveštava Rojters, grafička vizuelna i pisana upozorenja će ubuduće zauzimati 75% površine na paklici cigareta, ostavljajući samo 25%, pa i manje, za proizvođački brend. Prema sadašnjim propisima EU, upozorenje o opasnosti korišćenja duvana mora da zauzima najmanje 30 procenata površine kutije za cigarete. Podaci govore sami za sebe - duvan ubija polovinu njegovih korisnika i stvara visoku zavisnost, izjavio je komesar za zdravstvo Tonio Borg. Evropska komisija predložila je i uvođenje zabrane cigareta sa dodatnim aromama, kao i prikazivanje eksplicitnih slika posledica pušenja na omotima svih vrsta cigareta. Predloženim zakonom bile bi zabranjene cigarete sa aromatičnim ukusima, poput mentola, jagode ili vanile, jer se time, kako je rečeno, mladi ljudi ohrabruju da počnu da puše. Ako je reč o duvanu, onda on treba da ima izgled i ukus duvana, rekao je Borg, i dodao: Mi ne zabranjujemo pušenje, nego ga činimo manje privlačnim. Ponekad su
vam potrebne šokantne slike da biste šokirali ljude i naveli ih da
prestanu da puše. Prema ovom predlogu, slike će postati obavezne na omotima cigareta umesto sadašnjih pisanih upozorenja.
Kutije cigareta treba da izgledaju kao da je u njima opasna droga, a ne parfem, izjavila je vođa britanskih laburista u Evropskom parlamentu Glenis Vilmot. Ona smatra da predlog Evropske komisije ne ide dovoljno daleko i da sa omota cigareta treba izbrisati logo proizvođača, jer je to oblik reklamiranja ovog proizvoda.
Nove mere ne odnose se na cigare i duvanske lule, uz objašnjenje da njihovo konzumiranje nije rašireno u velikoj meri i da nisu privlačni mladima.
Nazad
|
|