IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Sreda, 19.09.2018 || Superiornost u marketingu i digitalizacija u fokusu konferencije Marketing Summit   |  Uskoro dozvola za izvoz jaja i piletine u EU  |  Treća konferencija "Šta jedemo?" 31. maja  |  Trofej za najbolje autohtono crveno vino osvojio Vranac Premier   |  Vlada predlaže ukidanje pečata za privredu  |  Srbija kargo i Siemens potpisali ugovor   |  Cipiripi prodat iz strateških razloga  |  Transportna zajednica zapadnog Balkana počela rad   |  Srem Šid počinje da radi do kraja juna?  |  Lav podržava i sportiste i navijače  |  Sedam godina Nestlé fabrike u Surčinu  |  Tikveš Barovo crveno iz 2015. dobilo Platinum na Decanteru  |  Nagrada za Paviljon Knjaz Miloš u parku Bukovičke Banje  |  Best Seed Producer sponzor "Ravno Selo film festivala"   |  Metro podržao očuvanje tradicije i nematerijalne kulturne baštine   |  Novoizgrađeni Lidl u Velikoj Gorici  |  Stabilan razvoj Metroa  |  Kvartalna bruto dobit Mercatora porasla 36,5%  |  PerSu i Kulturni centar potpisali ugovor   |  Apatinska obezbedila treninge vožnje maturantima  |   ||
   

EU: EU pooštrava ograničenja za reklamiranje cigareta

20.12.2012
Evropska unija predložila je drastične mere ograničavanja reklamiranja cigareta, među kojima je i zahtev da paklice treba da odražavaju smrtnu opasnost od pušenja.

Ukoliko zemlje članice EU i Evropski parlament usvoje takav zakon, izveštava Rojters, grafička vizuelna i pisana upozorenja će ubuduće zauzimati 75% površine na paklici cigareta, ostavljajući samo 25%, pa i manje, za proizvođački brend. Prema sadašnjim propisima EU, upozorenje o opasnosti korišćenja duvana mora da zauzima najmanje 30 procenata površine kutije za cigarete.

 
Podaci govore sami za sebe - duvan ubija polovinu njegovih korisnika i stvara visoku zavisnost, izjavio je komesar za zdravstvo Tonio Borg.

Evropska komisija predložila je i uvođenje zabrane cigareta sa dodatnim aromama, kao i prikazivanje eksplicitnih slika posledica pušenja na omotima svih vrsta cigareta. Predloženim zakonom bile bi zabranjene cigarete sa aromatičnim ukusima, poput mentola, jagode ili vanile, jer se time, kako je rečeno, mladi ljudi ohrabruju da počnu da puše. Ako je reč o duvanu, onda on treba da ima izgled i ukus duvana, rekao je Borg, i dodao: Mi ne zabranjujemo pušenje, nego ga činimo manje privlačnim. Ponekad su vam potrebne šokantne slike da biste šokirali ljude i naveli ih da prestanu da puše. Prema ovom predlogu, slike će postati obavezne na omotima cigareta umesto sadašnjih pisanih upozorenja.
 
Kutije cigareta treba da izgledaju kao da je u njima opasna droga, a ne parfem, izjavila je vođa britanskih laburista u Evropskom parlamentu Glenis Vilmot. Ona smatra da predlog Evropske komisije ne ide dovoljno daleko i da sa omota cigareta treba izbrisati logo proizvođača, jer je to oblik reklamiranja ovog proizvoda.
 
Nove mere ne odnose se na cigare i duvanske lule, uz objašnjenje da njihovo konzumiranje nije rašireno u velikoj meri i da nisu privlačni mladima.
 
Nacrt zakona treba da usvoje članice EU i Evropski parlament da bi on stupio na snagu u roku od tri godine. Očekuje se da će duvanska industrija u predstojećem periodu intenzivirati aktivnosti protiv navedenog predloga, čim vlasti i zakonodavci u EU otpočnu proces preciziranja pravila koji bi mogao da potraje i do dve godine, i možda rezultira čak još stožijom finalnom verzijom zakona.

Nazad
 




 
 
 
back to top