IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Utorak, 24.04.2018 || Najavljujemo govornike: New Frontier Group, Google, Societe Generale Srbija, Sportina, Molson Coors  |  Četiri zlatne medalje za Tikvešova vina  |  Održana promocija knjige prvog nepalskog milijardera Binod Čodrija, vlasnika Wai Wai nudli  |  Kimberly-Clark ostvario organski rast prodaje za 2%  |  Indijska kompanija Mahindra zainteresovana za voće iz Srbije   |  Kroger finalizovao prodaju 762 radnje EG Group-i  |  Gomex deo proslave Dana vojske u Zrenjaninu  |  Keynote govornik - Christian Majgaard, nekadašnji najuspešniji globalni direktor kompanije Lego  |  Coca-Cola predstavila Glacéau smartwater  |  Pojačane mere za suzbijanje sive ekonomije   |  Nove važne medalje za Plantaže  |  Trend rasta zasada pod vinovom lozom i broja proizvođača  |  Ponovna prodaja imovine preduzeća Malina  |  Marketinški cunami u FMCG-u preplavio Zagreb  |  Pernod Ricard podržava “Bitku za porodilišta”  |  Danone snažno na početku godine  |  Reckitt Benckiser ispod očekivanja u prvom tromesečju 2018.  |  Heineken ostvario "solidan količinski rast"  |  Izašao je aprilski (67.) broj InStore magazina!  |  Mondelez International ulaže 90 miliona evra u "fabriku budućnosti"  |   ||
   

EU: EU pooštrava ograničenja za reklamiranje cigareta

20.12.2012
Evropska unija predložila je drastične mere ograničavanja reklamiranja cigareta, među kojima je i zahtev da paklice treba da odražavaju smrtnu opasnost od pušenja.

Ukoliko zemlje članice EU i Evropski parlament usvoje takav zakon, izveštava Rojters, grafička vizuelna i pisana upozorenja će ubuduće zauzimati 75% površine na paklici cigareta, ostavljajući samo 25%, pa i manje, za proizvođački brend. Prema sadašnjim propisima EU, upozorenje o opasnosti korišćenja duvana mora da zauzima najmanje 30 procenata površine kutije za cigarete.

 
Podaci govore sami za sebe - duvan ubija polovinu njegovih korisnika i stvara visoku zavisnost, izjavio je komesar za zdravstvo Tonio Borg.

Evropska komisija predložila je i uvođenje zabrane cigareta sa dodatnim aromama, kao i prikazivanje eksplicitnih slika posledica pušenja na omotima svih vrsta cigareta. Predloženim zakonom bile bi zabranjene cigarete sa aromatičnim ukusima, poput mentola, jagode ili vanile, jer se time, kako je rečeno, mladi ljudi ohrabruju da počnu da puše. Ako je reč o duvanu, onda on treba da ima izgled i ukus duvana, rekao je Borg, i dodao: Mi ne zabranjujemo pušenje, nego ga činimo manje privlačnim. Ponekad su vam potrebne šokantne slike da biste šokirali ljude i naveli ih da prestanu da puše. Prema ovom predlogu, slike će postati obavezne na omotima cigareta umesto sadašnjih pisanih upozorenja.
 
Kutije cigareta treba da izgledaju kao da je u njima opasna droga, a ne parfem, izjavila je vođa britanskih laburista u Evropskom parlamentu Glenis Vilmot. Ona smatra da predlog Evropske komisije ne ide dovoljno daleko i da sa omota cigareta treba izbrisati logo proizvođača, jer je to oblik reklamiranja ovog proizvoda.
 
Nove mere ne odnose se na cigare i duvanske lule, uz objašnjenje da njihovo konzumiranje nije rašireno u velikoj meri i da nisu privlačni mladima.
 
Nacrt zakona treba da usvoje članice EU i Evropski parlament da bi on stupio na snagu u roku od tri godine. Očekuje se da će duvanska industrija u predstojećem periodu intenzivirati aktivnosti protiv navedenog predloga, čim vlasti i zakonodavci u EU otpočnu proces preciziranja pravila koji bi mogao da potraje i do dve godine, i možda rezultira čak još stožijom finalnom verzijom zakona.

Nazad
 



 
 
 
back to top