IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Utorak, 24.04.2018 || Najavljujemo govornike: New Frontier Group, Google, Societe Generale Srbija, Sportina, Molson Coors  |  Četiri zlatne medalje za Tikvešova vina  |  Održana promocija knjige prvog nepalskog milijardera Binod Čodrija, vlasnika Wai Wai nudli  |  Kimberly-Clark ostvario organski rast prodaje za 2%  |  Indijska kompanija Mahindra zainteresovana za voće iz Srbije   |  Kroger finalizovao prodaju 762 radnje EG Group-i  |  Gomex deo proslave Dana vojske u Zrenjaninu  |  Keynote govornik - Christian Majgaard, nekadašnji najuspešniji globalni direktor kompanije Lego  |  Coca-Cola predstavila Glacéau smartwater  |  Pojačane mere za suzbijanje sive ekonomije   |  Nove važne medalje za Plantaže  |  Trend rasta zasada pod vinovom lozom i broja proizvođača  |  Ponovna prodaja imovine preduzeća Malina  |  Marketinški cunami u FMCG-u preplavio Zagreb  |  Pernod Ricard podržava “Bitku za porodilišta”  |  Danone snažno na početku godine  |  Reckitt Benckiser ispod očekivanja u prvom tromesečju 2018.  |  Heineken ostvario "solidan količinski rast"  |  Izašao je aprilski (67.) broj InStore magazina!  |  Mondelez International ulaže 90 miliona evra u "fabriku budućnosti"  |   ||
   

Evropa/Srbija: Mladi više žele da budu stručnjaci nego rukovodioci

20.03.2018
Skoro polovina (47%) mladih iz zemalja centralne Evrope više žele da budu stručnjaci u svojoj oblasti nego da se nađu na rukovodećim pozicijama, jedan je od zaključaka Deloitte-ovog istraživanja „Prvi koraci na tržištu rada".
 

 
Kako se dalje navodi, zo ne znači da oni nisu ambiciozni, skoro trećina ispitanika (31%) veruje da njihovi vršnjaci prepoznaju njihove liderske kvalitete.

U odnosu na istraživanje iz 2015. godine primetno je da mladi više vrednuju posao nego ranije. Žarko Mijović, partner za razvoj talenata u Deloitte-u kaže: To što mladi ljudi pridaju veću važnost poslu ne znači da su spremni da žrtvuju svoj privatni život. Oni žele da budu deo nečeg značajnog, da rade u kompanijama u kojima se njihov rad ceni, mišljenje uvažava, u kojima imaju mogućnost da razvijaju svoje profesionalne veštine i u kojima rukovodstvo odluke donosi demokratski. Poslodavci koji uspeju da ostvare taj balans mogu da pridobiju lojalnost i posvećenost najboljih mladih talenata.

U poređenju sa vršnjacima u drugim zemljama centralne Evrope, mladi u Srbiji nemaju značajno radno iskustvo. Većina ispitanika ističe volontiranje kao jedino dodatno iskustvo koje su stekli tokom studija, dok su posao ili praksa u oblasti studiranja veoma retke.

To je u suprotnosti sa činjenicom da su po njihovom mišljenju upravo praksa (88%) i posao (90%) najdragocenija vrsta iskustva. Objašnjenje je nedovoljna dostupnost mogućnosti za obavljanje prakse ili drugih vannastavnih aktivnosti. To objašnjava i činjenicu da skoro polovina ispitanika iz Srbije nema poverenja u svoje veštine – čak 44,5% smatra da su loše pripremljeni za svoje buduće zanimanje.
S tim u vezi, kompanije i univerziteti treba da više rade zajedno sa studentima kako bi shvatili gde je koren njihovog nezadovoljstva i da veze između dva sveta postanu očiglednije kako bi se mladi osećali spremnijim za rad.

Uprkos tome što smatraju da nisu dovoljno pripremljeni za budući posao, mladi Srbi veoma visoko samoocenjuju sledeće kompetencije: sposobnost efikasnog učenja novih stvari (81%), timski rad (72%), komunikativnost (70%), samoorganizaciju (68%), što je više od regionalnog proseka, navodi se u saopštenju.

Istraživanje je obuhvatilo više od 5.700 studenata i diplomaca sa vodećih univerziteta iz 14 zemalja regiona, uključujući i Srbiju.
 
Kompletno istraživanje u narednom broju InStore magazina.
 

Nazad
 



 
 
 
back to top