IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Utorak, 17.07.2018 || Superiornost u marketingu i digitalizacija u fokusu konferencije Marketing Summit   |  Uskoro dozvola za izvoz jaja i piletine u EU  |  Treća konferencija "Šta jedemo?" 31. maja  |  Trofej za najbolje autohtono crveno vino osvojio Vranac Premier   |  Vlada predlaže ukidanje pečata za privredu  |  Srbija kargo i Siemens potpisali ugovor   |  Cipiripi prodat iz strateških razloga  |  Transportna zajednica zapadnog Balkana počela rad   |  Srem Šid počinje da radi do kraja juna?  |  Lav podržava i sportiste i navijače  |  Sedam godina Nestlé fabrike u Surčinu  |  Tikveš Barovo crveno iz 2015. dobilo Platinum na Decanteru  |  Nagrada za Paviljon Knjaz Miloš u parku Bukovičke Banje  |  Best Seed Producer sponzor "Ravno Selo film festivala"   |  Metro podržao očuvanje tradicije i nematerijalne kulturne baštine   |  Novoizgrađeni Lidl u Velikoj Gorici  |  Stabilan razvoj Metroa  |  Kvartalna bruto dobit Mercatora porasla 36,5%  |  PerSu i Kulturni centar potpisali ugovor   |  Apatinska obezbedila treninge vožnje maturantima  |   ||
   

Makedonija: Top tri trgovinska lanca

13.10.2017
Na prvom mestu Kam, na drugom Tineks, na trećem Vero - ovako izgleda rangiranje prva tri lanca supermarketa u Makedoniji, prema izboru potrošača.
 

 
Podaci iz najnovijeg istraživanja "Insajder ID” pokazuju da je prema izboru potrošača iz cele zemlje, Kam na prvom mestu sa 67%, Tineks na drugom sa 40% i da je na trećem mestu Vero sa 26%. Razlika između prva dva mesta je 27% što trgovinskom lancu Kam omogućava stabilno prvo mesto, odnosno što znači da bi bile potrebne velike promene u navikama potrošača da bi se narušila njegova dominacija.

Gledano prema visini prosečnih mesečnih prihoda, potrošači koji imaju najveća primanja najviše pazare u Veru, u poređenju sa druga dva lanca. Interesantna je pozicija Kama koji je zabeležio približno isti udeo svih tipova potrošača. Tineks, koji se nalazi između Kama i Vera, približava se svim potrošačima, od onih sa najnižim primanjima od 250 evra do nih sa primanjima većim od 500 evra.

Zbog razlike u asortimanu i strukturi cena u različitim maloprodajnim objektima, potrošači u Makedoniji ne kupuju u samo jednoj radnji, već jedan deo proizvoda kupuju u hard diskontima, a drugi u klasičnim trgovinama.
 
O istraživanju
Insajder ID je ovog meseca sproveo istraživanje pod nazivom "Analiza uticaja promotivnih aktivnosti, karakteristika proizvoda, faktori za izbor i rangiranje trgovačkih lanaca u Makedoniji”. Istraživanje je sporvedeno na reprezentativnom uzorku od 1.440 aktivnih kupaca, na nivou cele zemlje.
 
 


Nazad
 




 
 
 
back to top