IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Sreda, 18.10.2017 || Marketing i brend menadžment - iskoristite poslednju priliku za oktobarski termin!  |  Pridružite nam se i ove godine na najvećem regionalnom trgovačkom događaju  |  Predstavljamo teme i govornike: Inovacije i Big Data  |  Nelt najavio investicije od 15 miliona evra  |  Izašao je oktobarski (62.) broj InStore magazina!  |  Gomex na premijeri serije "Senke nad balkanom"  |  Održana panel diskusija “Problemi i rešenja internet bezbednosti”  |  Novinari posetili kompaniju Aleva  |  Sinagoga gradi magacin i širi mrežu   |  U Njujorku obrok 1,2 dolara, a u Južnom Sudanu 321 dolar  |  Don Don i Lesaffre obeležili Svetski dan hleba  |  Privreda za bržu realizaciju regionalnih projekata  |  Imlek predstavio prvo mleko za decu na našem tržištu  |  Integracije za brži rast  |  Maxi u borbi protiv raka dojke  |  Heinekenu nagrada za kvalitet   |  Aksa Kids otvorila radnju u Novom Pazaru  |  Agrana neće moći da preuzme više od 51% kompanije Sunoko  |  Prvi Mystery Shpopper Day   |  Uskoro stoti Spar u Ljubljani   |   ||
   

Makedonija: Top tri trgovinska lanca

13.10.2017
Na prvom mestu Kam, na drugom Tineks, na trećem Vero - ovako izgleda rangiranje prva tri lanca supermarketa u Makedoniji, prema izboru potrošača.
 

 
Podaci iz najnovijeg istraživanja "Insajder ID” pokazuju da je prema izboru potrošača iz cele zemlje, Kam na prvom mestu sa 67%, Tineks na drugom sa 40% i da je na trećem mestu Vero sa 26%. Razlika između prva dva mesta je 27% što trgovinskom lancu Kam omogućava stabilno prvo mesto, odnosno što znači da bi bile potrebne velike promene u navikama potrošača da bi se narušila njegova dominacija.

Gledano prema visini prosečnih mesečnih prihoda, potrošači koji imaju najveća primanja najviše pazare u Veru, u poređenju sa druga dva lanca. Interesantna je pozicija Kama koji je zabeležio približno isti udeo svih tipova potrošača. Tineks, koji se nalazi između Kama i Vera, približava se svim potrošačima, od onih sa najnižim primanjima od 250 evra do nih sa primanjima većim od 500 evra.

Zbog razlike u asortimanu i strukturi cena u različitim maloprodajnim objektima, potrošači u Makedoniji ne kupuju u samo jednoj radnji, već jedan deo proizvoda kupuju u hard diskontima, a drugi u klasičnim trgovinama.
 
O istraživanju
Insajder ID je ovog meseca sproveo istraživanje pod nazivom "Analiza uticaja promotivnih aktivnosti, karakteristika proizvoda, faktori za izbor i rangiranje trgovačkih lanaca u Makedoniji”. Istraživanje je sporvedeno na reprezentativnom uzorku od 1.440 aktivnih kupaca, na nivou cele zemlje.
 
 


Nazad
 


 
 
 
back to top