IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 17.12.2017 || Marketing - Prodaja - Upravljanje timom  |  Štark Deda Mraz u domovima potrošačima  |  Novi ciklus programa "Pokreni se za nauku"  |  Heineken radionica na FON-u  |  Šesnaesti Gomex u Zrenjaninu  |  BiH i Srbija potpisale protokol o uklanjanju necarinskih barijera  |  Proglašene stipendistkinje programa L’Oréal-UNESCO “Za žene u nauci”  |  Značajna priznanja za Delta Holding  |  JTI objavio konkurs za Sakura stipendije  |  Rast prodaje Metro Cash & Carry u finansijskoj 2016/17.  |  Gorenje vodi na Evropsko prvenstvo u rukometu 2018.  |  Atlantic Grupa preuzela distribuciju Red Bulla u Srbiji  |  Kompanija Henkel Srbija proslavila 15 godina uspešnog poslovanja  |  Dijamant predstavio novi poslastičarski kuvar  |  Barcaffe od sada i u kapsulama  |  Coca-Cola HBC u pregovorima sa MB Impexom  |  Heineken ulaže u svoju fabriku u Jaenu  |  Maxi proslavio 17. rođendan sa kupcima  |  Kompanije posvećene održivom razvoju i odgovornom poslovanju  |  BAT započeo projekat prevencije dostupnosti duvanskih proizvoda maloletnicima  |   ||
   

Makedonija: Top tri trgovinska lanca

13.10.2017
Na prvom mestu Kam, na drugom Tineks, na trećem Vero - ovako izgleda rangiranje prva tri lanca supermarketa u Makedoniji, prema izboru potrošača.
 

 
Podaci iz najnovijeg istraživanja "Insajder ID” pokazuju da je prema izboru potrošača iz cele zemlje, Kam na prvom mestu sa 67%, Tineks na drugom sa 40% i da je na trećem mestu Vero sa 26%. Razlika između prva dva mesta je 27% što trgovinskom lancu Kam omogućava stabilno prvo mesto, odnosno što znači da bi bile potrebne velike promene u navikama potrošača da bi se narušila njegova dominacija.

Gledano prema visini prosečnih mesečnih prihoda, potrošači koji imaju najveća primanja najviše pazare u Veru, u poređenju sa druga dva lanca. Interesantna je pozicija Kama koji je zabeležio približno isti udeo svih tipova potrošača. Tineks, koji se nalazi između Kama i Vera, približava se svim potrošačima, od onih sa najnižim primanjima od 250 evra do nih sa primanjima većim od 500 evra.

Zbog razlike u asortimanu i strukturi cena u različitim maloprodajnim objektima, potrošači u Makedoniji ne kupuju u samo jednoj radnji, već jedan deo proizvoda kupuju u hard diskontima, a drugi u klasičnim trgovinama.
 
O istraživanju
Insajder ID je ovog meseca sproveo istraživanje pod nazivom "Analiza uticaja promotivnih aktivnosti, karakteristika proizvoda, faktori za izbor i rangiranje trgovačkih lanaca u Makedoniji”. Istraživanje je sporvedeno na reprezentativnom uzorku od 1.440 aktivnih kupaca, na nivou cele zemlje.
 
 


Nazad
 


 
 
 
back to top