IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Sreda, 23.05.2018 || Apatinska obezbedila treninge vožnje maturantima  |  Otvorene prijave za Delta Biznis Inkubator  |  Predsednica Vlade Srbije obišla Zaječarsku pivaru   |  VodaVoda uz košarkaške zvezde  |  Beko proširuje svoje poslovne operacije  |  Značajan nastup kompanije MK Group na Novosadskom sajmu   |  dm donirao sredstva Centru za nuklearnu medicinu KCS  |  Nova komunikaciona platforma vode Jana  |  Superiornost u marketingu i digitalizacija u fokusu konferencije Marketing Summit   |  Poslednji dan za prijave  |  Gomex na 12. Etno festivalu u Zrenjaninu  |  Veliki šampionski pehar kompaniji Best Seed Producer   |  Tehnomanija novi partner Super Kartice  |  Maxi obeležio Svetski dan obolelih od celijakije  |  Trinaest studenata primljeno u Mercator-S program   |  Vina Tikveš osvojila 15 nagrada u Londonu  |  Philip Morris pokreće konkurs za poboljšanje uslova rada u naučnim ustanovama  |  Heineken organizuje besplatan prevoz za elektronski festival  |  Priznanja na Novasadskom sajmu za MK Commerce  |  Represent najbolja PR agencija  |   ||
   

Italija: Tržište flaširane vode vredno 2,8 milijardi evra

14.02.2018
Ukupni prihodi na tržištu flaširane vode u Italiji dostigli su vrednost od 2,8 milijardi evra, što predstavlja rast za 1% u odnosu na 2016. godinu.
 

Prema podacima agencije Bevitalia, na tržištu Italije posluje 135 punionica vode koje plasiraju 255 brendova.

Ukupna proizvodnja dostigla je 14 milijardi evra (skok sa 13,8 milijardi litara u 2016.), od kojih je 12,65 milijardi litara popijeno u Italiji, a ostatak u izvozu.

Sa izvozom vrednim 480 miliona evra, Italija je drugi po veličini svetski izvoznik vode, odmah iza Francuske (izvozna vrednost 600 miliona evra), koja je poznata po brendovima Evian (Danone) i Perrier (Nestlé).

Prirodna mineralna voda predstavlja 68% ukupne flaširane vode konzumirane u Italiji, dok je 18% gazirana voda.

Najveći deo prodaje (69%) ostvaren je u hipermarketima, supermarketima i diskontnim radnjama, a slede tradicionalne radnje (10%) i HoReCa kanal (21%).

U pogledu pakovanja, vodom se najviše pune velike PET boce (81%), a slede staklene flaše (17%) i druge vrste ambalaže (2%).

Tržišni lideri

Osam vodećih proizvođača (Sanpellegrino Nestlé Waters, San Benedetto, Fonti di Vinadio, Gruppo Norda, Lete, Ferrarelle, Cogedi i Spumador) drži većinski tržišni udeo (73.5%), sa ukupnom količinom od 10,29 milijardi litara godišnje.

Grupa Sanpellegrino potvrdila je svoju lidersku poziciju sa ostvarenim prihodom od 895 miliona evra i tržišnim udelom od 18.6%. Tokom poslednjih nekoliko godina, kompanija je zaokružila strategiju regionalnog dezinvestiranja poslovanja, stavljajući fokus na nacionalne i međunarodne brendove, uključujući brendove San Pellegrino, Acqua Panna, Levissima i Nestlé Vera.

San Benedetto nalazi se na drugom mestu sa 592 miliona evra prihoda i tržišnim udelom od 17,1%. Punionica je nastavila sa teritorijalnim širenjem i u ovom trenutke poseduje šest proizvodnih pogona za brendove San Benedetto, Guizza, Acqua di Nepi, Cutulo Rionero, Pura da Roccia i Antica Fonte da Salute brands.

Treća po veličini kompanija Fonti di Vinadio ujedno je i najbrže rastuća, sa ostvarenim godišnjim prihodom od 300 miliona evra.  

Iz Asocijacije industrije mineralne vode, Mineracqua, kažu da prosečna godišnja potrošnja vode u Italiji iznosi 20 litara po glavi stanovnika i da prostor za dalji rast postoji.

Izvor: esmmagazine.com


Nazad
 




 
 
 
back to top