IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
25.12.2019.

IGD: Maloprodaja na tranzitnim lokacijama

Brza i efikasna kupovina

To znači da trgovci moraju da traže različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je to jednostavnija navigacija u trgovini, ulaganje u bržu tehnologiju naplate ili pikap lokacije

Autor: Rachel Sibson, Retail Analyst, IGD

Moderni kupci traže brzinu i udobnost prilikom kupovine, što takođe znači da bi lokacije trgovine morale da budu lako dostupne. To se, čak i u većoj meri, odnosi na trgovine na tranzitnim lokacijama, gde prolazi veliki broj ljudi, koji se zadržavaju kratko na njima. I u ovim trgovinama kupci traže iskustvo koje će se uklopiti u njihove svakodnevne rutine i planove.
Na aerodromima, železničkim stanicama i na servisnim stanicama na auto-putevima širom sveta, trgovci ulažu i inoviraju kako bi zadovoljili potrebe ovog tržišta. Cilj je da ponude mogućnosti za brzu hranu i piće, s opcijama koje zadovoljavaju potrebu za zdravim proizvodima, a da se pritom ne naruši kvalitet.

Food-to-go
Food-to-go najčešći je segment proizvoda u trgovinama na tranzitnih lokacija, što i ne čudi s obzirom na to da su njihov target potrošači u pokretu. Vruće i hladne opcije takođe su uključene u ovaj segment, jer trgovci nastoje da zadovolje potražnju ovih potrošača tokom celog dana. Ponuda širokog asortimana posebno je važna za ove objekte ukoliko trgovac želi da se potrošač opet vrati.
U Carrefour-u na Warszawa Central station, odsek food-to-go je lociran u prvom delu trgovine na koji nailaze potrošači. Prostor je podeljen na tri dela, što odgovara trima vrstama obrok-rešenja: za doručak, brunch i ručak, što olakšavaju navigaciju kupcima. Takav pristup grab&go čini shopping iskustvo pogodnim za putnike koji žure, ali istovremeno povećava verovatnoću impulsne kupovine.
Coop-to-go na glavnoj železničkoj stanicu u Cirihu takođe se fokusira na dizajn i otvorenog je rasporeda, što omogućava visoku preglednost asortimana tople i hladne food-to-go hrane.
M&S Food-to-go trgovina na aerodromu u Birmingemu targetira "nebeske" putnike i nudi im rešenja ready to eat i ready to heat. Asortiman takođe uključuje zdrava pića, smutije, kafu, vino, pivo i mešana alkoholna pića.

Vending mašine
Vending rešenja otvaraju mogućnost da brendovi budu dostupni kupcima 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Aparati već nude mnogo više od grickalica i pića, što je posebno važno za brze tranzitne lokacije.
Na amsterdamskom aerodromu Schiphol ima Health Food Wall, ili "zid zdrave hrane", koji nudi zamrznutu vegetarijansku, vegansku i bezglutensku hranu. "Zid" odražava rastuću potražnju za zdravim proizvodima za nošenje i otvoren je non-stop.
Kada su u pitanju "slatki" primeri, ističemo SugarFina na aerodromu u Mineapolisu, gde potrošači dodirom ekrana dobijaju luksuzne poslastičarske proizvode na brz i jednostavan način.

Health Food Wall

U nastojanju da olakšaju život putnicima čiji su letovi odloženi, brend Kit Kat postavio je vending mašine na aerodromu u Sao Paulo, gde putnici mogu da skeniraju karte na automatima i da dobiju besplatnu čokoladicu.
Trgovine s proizvodima za svakodnevnu upotrebu (topap stores)
Osim obrok-rešenja i food-to-go, ljudi koji putuju traže i trgovine s proizvodima za svakodnevnu upotrebu u blizini.
Waitrose na servisnim stanicama Welcome Break na auto-putevima u Velikoj Britaniji, maksimalno iskorišćava sav dostupan prostor za izloženost proizvoda, preko asortimana pakovanja manjih dimenzija.

Welcome Break Waitrose
Na Lausanne Station, Aldi ima kompaktan asortiman proizvoda za zdravlje i lepotu u pakovanjima čije su dimenzije prikladne potrebama putnika u pokretu.

Impulsna prodaja
Praksa savremenih kupaca da brzo kupuju omogućava trgovcima da razmišljaju u smislu razvoja impulsne prodaje uz pomoć displeja, unakrsne prodaje i promotivnih paketa.
Displeji sa impulsnim proizvodima mogu se koristiti za privlačenje pažnje kupaca, iskušavajući ih na neplaniranim kupovinama. Ukrštena prodaja je praktično rešenje na jednom mestu za kupce koji nemaju vremena. Smanjenje cena dopušteno je sve dok su ispunjena očekivanja njihovog odnosa sa kvalitetom.
Jumbo City na železničkoj stanici u Ajndhovenu na ulazu u trgovinu ima promotivne kutije koje odmah privlače pažnju kupaca i podstiču neplaniranu kupovinu.
CIBO Express na aerodromu u Hjustonu pored pića na bar-police stavlja i snek proizvode, pa ih kupci vide kao paket.

Jumbo City

Večernji obroci
Za ljude koji žive dinamičan život, prigodna obrok-rešenja postaju sve popularnija. Ovo je dobra vest za tranzitne lokacije, posebno podzemne železnice, jer kupci traže večernji obrok na putu kući s posla.
U Fresh Atelier na Brussels Central station ima veliki izbor food-for-later, uključujući “apero” snekove/tapase, kao i gotova jela, sireve i delikatese. Trgovina takođe nudi hladno pivo i vino, pojačavajući svoju privlačnost kao odredište za šoping nakon posla.

Delhaize Fresh Atelier

Albert Heijn to Go na Amsterdam Central station ima bogat asortiman piva, vina i žestokih alkoholnih pića za kupce koji žele da ih konzumiraju uz večernje obroke. Takođe, nudi obroke za svaki deo dana.

Albert Heijn

Usluge s dodatom vrednošću
Nisu samo cena i kvalitet proizvoda u trgovinama na tranzitnim lokacijama to što navodi potrošače da više troše. Trgovci sve više nastoje da pruže bolje in-store iskustvo. To vodi do inicijative poput click and collect, opcije dostave i jednostavnog načina plaćanja.
Na primer, Loblaw u saradnji sa Metrolinx na GO Transit stanicama u Torontu omogućava vozačima da naručuju putem interneta i da zatim podižu proizvode sa određenih železničkih stanica u oblasti Greater Toronto.
Sličnu uslugu nudi i Fresh Atelier na Brussels Central station, koji predstavlja mesto za podizanje e-narudžbe.

Udobnost, usluge i inovacije
Na tranzitnim lokacijama širom sveta kupci traže brzo i efikasno iskustvo koje će se uklopiti u njihov dinamični život. To znači da trgovci moraju da traže različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je to jednostavnija navigacija u trgovini, ulaganje u bržu tehnologiju naplate ili pikap lokacije. U ovom segmentu postoji ogroman prostor za rast, a inovativni trgovci će imati najviše koristi od rastućih mogućnosti.

-