IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
26.11.2019.

InFokus Intimna higijena

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona

U segmentu proizvoda koje žene koriste za intimnu higijenu, najveći udeo u 2019,skoro 74%, ima kategorija Higijenski ulošci

Autor: Melani Cipot
m.cipot@focusmr.com

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

FOCUS analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Intimna higijena, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, te top brendovima za period januar 2019 – septembar 2019, u poređenju sa istim periodom 2018.
U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti u kategorijima higijenski i dnevni ulošci i tamponi: najveći udeo, skoro 74%, ima kategorija Higijenski ulošci u tom segmentu u 2019.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji Higijenski ulošci. Na prvom mestu po vrednosti oglašavanja je brend Libresse proizvođača Essity, koji je u 2019. još malo uvećao svoj udeo te drži 32,2% bruto oglašavačke vrednosti svih promocija u toj kategoriji. Procter&Gamble sa brendovima Allways i Naturella ima zajedno 52,6% udela. Privatne robne marke imale su u ovoj godini udeo od 3,3%, te beleže manji porast u poređenju sa prethodnom godinom.

Treći dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji Dnevni ulošci. I u toj kategoriji je na prvom mestu brend Libresse od proizvođača Essity koji ima za nijansu veći udeo od brenda Discreet. U kategoriji se oglašava više proizvođaća, a najveća tri drže udeo od skoro 90% bruto oglašavačke vrednosti.

Četvrti dijagram nam predstavlja oglašavanje dva najveća proizvođača iz kategorija intimne ženske higijene. Jedino kod drogerija je pored najvećih dobro zastupljena i privatna robna marka sa udelom većim od 10%.

Predstavništvo Beograd Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com
-