IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
04.08.2021.

TRGOVAČKA MAPA

Ipsos: Ponašanje potrošača na globalnom nivou u vrtlogu prodajnih kanala

Govorili smo, u poslednjih par godina, da maloprodaja prolazi kroz promene bez presedana. Sada već imamo osećaj kao da smo prešli sa dečijeg na „ pravi Rolerkoster“. I kupci i prodavci sreli su se sa novom dinamikom tokom pandemije. Kupovina je jedna od svakodnevnih aktivnosti koju je pandemija COVID-19 preokrenula iz korena, a sve vrste prodaje, sem prodaje osnovnih namirnica, doživele su veliki potres. Naravno da je važno prepoznati obim promena čiji smo svedoci i sa kojima ćemo se sresti u budućnosti, ali važno je i ne ostati zatečen ili preplavljen njima.

Autor: Aleksandra Jovanović, Ipsos

Pandemija je usmerila svu pažnju na zdravlje i bezbednost i donela potpuno nove izazove u dnevnom funkcionisanju. Ostale promene koje smo zapazili u trgovini, tokom ovog perioda, su smanjena i ciljana posećenost objekata, dramatični prelazak na e-trgovinu i rast direktne prodaje. Ovo nisu potpuno nove forme, već samo nove varijante postojećih trendova. Nova je brzina promena - praktično smo u šestoj brzini.

U eri karantina i socijalnog distanciranja, oblast koja je bez sumnje stekla veliku važnost je e-trgovina.
Pandemija je dovela do ogromnih promena ponašanja ljudi na internetu. Internet prodaja je doživela procvat u poređenju sa tradicionalnom prodajom. Ovo se posebno odnosi na kupovinu namirnica.
Ipsosovo istraživanje eCommerce Unleashed ukazalo je da se veliki broj internet kupaca po prvi put oprobao u mnogim kategorijama i među njima je bilo 40% kupaca namirnica preko interneta i skoro polovina onih koji kupuju proizvode za negu/kozmetiku (48%) i uređaja (48%) preko interneta. Izbegavanje kontakta sa drugima je navedeno kao glavni razlog za kupovinu namirnica i kozmetike preko interneta, dok je jednostavnost bila važniji razlog za elektronske uređaje.

Tradicionalni maloprodajni objekti u digitalnoj eri
Kada ljudi ispune svoje lične uslove da se vrate normalnom životu, na koja mesta i ka kojim aktivnostima će pohrliti? Ipsos je pitao Amerikance koje usluge će koristi kad se ograničenja vezana za pandemiju ukinu. I, dok se osnovne stvari kao kupovina u supermarketima i vožnja sopstvenog automobila navode najčešće, postoji i velika potražnja za nekada uobičajenim aktivnostima kao što su posete restoranima, odlazak u tržne centre i praćenje događaja uživo:

  • 89% Amerikanaca kaže da će u markete ići podjednako ili češće nego ranije
  • 28% tvrdi da će koristiti svoj automobil više nego pre pandemije.
  • 77% navodi da će posećivati restorane i kafiće, a 72% da će ići u tržne centre podjednako ili više nego pre pandemije.
  • 62% Amerikanaca navodi da će koristiti usluge hotela podjednako ili više u odnosu na period pre pandemije

Nagomilana i odlagana potražnja verovatno će da poveća potrošnju, ali do povratka na navike kupovine kakve su bile pre pandemije neće doći preko noći. Dok se navikavamo na svet posle vakcinacije, Ipsos pažljivo prati promene u ponašanju i očekivanjima potrošača da bi mogao da predvidi šta donosi budućnost i pomogne trgovcima da sa dosta samopouzdanja igraju na prave poslove.

Strategije za brendove
…i četiri ključne oblasti za koje smatramo da brendovi na njih treba da obrate pažnju:

  1. DOSTUPNOST
  2. ASORTIMAN
  3. ASIMILACIJA
  4. AKCIJA
Ukoliko ste zainteresovani za detaljnije uvide o promenama u maloprodaji, ali i drugim životnim sferama koje su usledile pod uticajem pandemije Corona virusa, Ipsos je pripremio izveštaj u kom se nalaze podaci iz BRANDpuls istraživanja koji su prikupljeni u periodu od 2018. do 2021. godine, kombinovani sa Ipsos Covid trekerom, realizovanim u 2020. godini i to u periodu od marta do maja meseca, kao i sa podacima iz globalnog Ipsos Corona trekera koji prati trendove za poređenje potrošačkih navika.
Za kompletan izveštaj kontaktirajte:
aleksandra.jovanovic@Ipsos.com; anja.ivanovic@ipsos.com
-