IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
21.10.2020.

PROIZVEDENO U SRBIJI: Mastercard - 77% kupaca u Evropi više voli da kupuje od ljudi koje poznaje

Ljubav za lokalnu zajednicu

Istraživanje sugeriše da ljudi širom Evrope troše više novca u svojim lokalnim zajednicama kako bi im pomogli da se vrate na pređašnji nivo (49%), a novoizgrađeni odnosi sa lokalnim trgovcima i samostalnim prodavnicama (28%), kao i poverenje u preporuke ljudi iz zajednice (26%) takođe predstavljaju popularne razloge za povećanu odanost lokalnom tržištu.

Izvor: Mastercard

Dve trećine (65%) Evropljana kaže da su iznova počeli da cene lokalnu zajednicu i lokalne prodavnice od kada je nastupila pandemija, a navode praktičnost (50%), izbegavanje redova u većim supermarketima (40%) i ograničenje putovanja (31%) kao tri glavna razloga zbog kojih ponovo otkrivaju radnje u komšiluku.

Nešto više od tri četvrtine ispitanika (77%) kaže da više vole da kupuje od nekoga koga poznaje, a 72% veruje preporukama lokalnih trgovaca.

Društvene vrednosti zajednice takođe su porasle od uvođenja ograničenja kretanja, pa je 58% ispitanika izjavilo da se radije javlja svojim komšijama u odnosu na period pre godinu dana. Svaki peti ispitanik (19%) ima rezervni ključ stana svog suseda, 44% preuzme dostavu za komšiju, a 18% je član WhatsApp grupe koju čini komšiluk.

Istraživanje je takođe otkrilo da su lokalni kafići, mesare, piljare, pekare i pabovi među glavnim stubovima moderne zajednice. Top 10 stubova lokalne zajednice su: škola, kafić, pekara, pošta, park, piljara, pab, crkva, biblioteka i mesara.

Poverenje u lokalne prodavnice je na istorijskom maksimumu, mali biznisi imaju mogućnost da ponovo napreduju, kako u svojim lokalnim zajednicama, tako i u okvirima globalne ekonomije

Male firme su zapravo veliki biznis
Male firme su pokretač globalne ekonomije, zapošljavaju dve trećine radnika širom sveta i imaju moć da poguraju oporavak i rast. Na lokalnom nivou, njihovo postojanje je od vitalnog značaja za zajednicu u koju, kroz unapređenje svog biznisa i plaćanje taksi, ulažu značajna sredstva.

Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, kaže: Najveći izazovi sa kojima se danas globalno suočavamo postavljaju pitanje održivosti malih biznisa – na koji način oni koji već postoje mogu da unaprede svoje poslovanje, prilagode ga trenutnim potrebama i prošire svoj doseg, i koje tehnologije treba ponuditi onima koji se dvoume da li da uđu u preduzetničke vode. Zajedno sa partnerima kroz edukativne i projekte poslovne podrške radimo na tome da lokalne trgovce izvedemo na onlajn tržište, da im damo veštine koje će ih osnažiti u novoj normalnosti, omogućimo im prihvat digitalnih plaćanja i pružimo im sigurnost koja dolazi uz svako Mastercard plaćanje. Oporavak ekonomije započinje na našem pragu, a lokalne prodavnice i zajednice igraju ogromnu ulogu u pomoći oporavku i povratku na put rasta i razvoja.

U Srbiji, Mastercard intenzivno radi na edukaciji MSP sektora o prednostima internet trgovine i onlajn kartičnog prihvata u saradnji sa Udruženjem mladih privrednika Srbije, kao i sa eCommerce Asocijacijom. Kompanija je na svetskom nivou donirala 250 miliona dolara za pomoć lokalnim herojima u cilju oporavka njihovog biznisa.

-