IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
29.12.2020.

IGD: Od početka pandemije registrovana veća upotreba automatizacije i beskontaktnih rešenja

Pet načina na koje tehnologija oblikuje iskustvo u trgovini

Tehnologija će biti ključni element koji će omogućiti trgovcima da stvore sigurno iskustvo kupovine za kupce, a istovremeno obezbeđuju da zaposleni u trgovinama rade u sigurnom okruženju

Autor: Stewart Samuel, Programme Director, IGD Canada

IGD-ov najnoviji globalni pregled posmatra najmodernije tehnološkе inicijative i njihov uticaj na iskustvo kupaca u trgovini. Od početka pandemije COVID-19 zapazili smo povećane napore trgovaca, usredsređenih na sigurnost kupaca i zaposlenih, uključujući veću upotrebu automatizacije i beskontaktnih rešenja u trgovinama. U nastavku je prikazano pet načina, s primerima, kako tehnologija oblikuje doživljaj trgovine.

Vending aparati za gotova jela

Carrefour u Poljskoj testira inovativni vending aparat koji izdaje topla gotova jela za konzumaciju na licu mesta ili kao "on the go" artikal. Automati Food Point instalirani su u osam convenience trgovina Carrefour Express u Varšavi. Obroci se čuvaju na kontrolisanoj temperaturu u vending aparatu i zagrevaju se za 60 sekundi nakon plaćanja. Sastojci u obrocima su prirodni i ne sadrže konzervanse ili veštačke aditive. Ponuda uključuje tradicionalna poljska jela poput bigosa, gulaša i pečenog pasulja. Carrefour planira da doda i sezonska jela, kao i više obrok-opcije iz različitih delova sveta.

U postcovid periodu ovaj inovativni uređaj kupcima može da pomogne i da ih uveri da su im obroci sigurni. Automati omogućuju uklanjanje direktnog ljudskog kontakta s prehrambenim proizvodima, počevši od sakupljanja hranu u porciju, zagrevanja na pari i izdavanja kupcu.

Mašina za pranje kolica

Asda –Walmart je prvi britanski lanac supermarketa koji eksperimentiše sa sistemom za pranje kolica. Ispitivanja su deo napora supermarketa da pronađe inovativne načine kako bi pomogao kupcima da bezbedno kupuju. Sistem za pranje nalazi se ispred trgovine i deluje tako da kolica prekrije sitnim česticama antimikrobnog rastvora, ostavljajući ih čistima i suhima na dodir za nekoliko sekundi. Proces je bez vode, radi na struju i koristi elektrostatiku kako bi se osiguralo da se sve dodirne tačke, kao što su ručke, šine i dečja sedišta detaljno sterilišu.

Ovaj oblik dekontaminacije eliminiše 99,99% svih poznatih bakterija, virusa i zagađivača, a kolica ostavljaju čista i sigurna da kolege i kupci mogu da ih dodiruju.
Tehnologija će biti ključni element koji će omogućiti trgovcima da stvore sigurno iskustvo kupovine za kupce, a istovremeno obezbeđuju da zaposleni u trgovinama rade u sigurnom okruženju.

Roboti koji dopunjuju police

Japanski lanac convenience trgovina FamilyMart udružuje se s Telexistence, kompanijom za razvoj robota, sa sedištem u Tokiju, kako bi sproveo test na robotima kojima se upravlja na daljinu, a koji će imati zadatak da dopunjuju police u trgovinama. Robotom upravlja daljinski operater pomoću terminala za virtualnu stvarnost. Roboti imaju sličan raspon pokreta kao i ljudi i mogu rukovati sa oko 30 predmeta, uključujući plastične boce i nudle. Trenutno je potrebno oko osam sekundi da roboti stave jedan proizvod na policu, dok ljudima treba približno pet sekundi da učine isti zadatak. FamilyMart planira da uključi robote u sve svoje trgovine širom Japana do 2022. ili kasnije.

Iako je potrebno raditi na povećanju broja proizvoda s kojima roboti mogu da rukuju, kao i na njihovoj brzini slaganja polica, oni i dalje mogu biti vrlo korisni za kompanije koje posluju na tržištima sa starijim stanovništvom i bore se za zapošljavanje radnika u trgovini. FamilyMart i drugi lanci convenience trgovine u Japanu pate od hroničnog nedostatka radne snage. Trgovinama je teško da zaposle i zadrže osoblje koje će raditi noću i rano ujutro. Mnogi trgovci moraju tim radnicima da isplaćuju dodatnu platu. Od pandemije, zabeležili smo rast broja robota koji se koriste u trgovinama, hotelima i restoranima.

Brzo preuzimanje robe

Albertsonova divizija United Supermarkets poboljšava svoju pickup uslugu za prehrambene proizvode korišćenjem geolokacijske tehnologije koja omogućava kupcima da ukažu na svoju lokaciju pomoću pametnog telefona, dok se voze do trgovine kako bi signalizirali vreme dolaska na područje za preuzimanja robe. Lanac se udružio s kompanijom Radius Networks, vodećom tehnološkom firmom za lociranje radnji, restorana i trgovina. „FlyBuy Pickup“ koristi sopstvenu tehnologiju mašinskog učenja za precizno izračunavanje vremena dolaska kupca. Kupac vrši online narudžbinu i biva obavešten kada je narudžbina spremna za preuzimanje. Kad kupac krene na put po prehrambene proizvode, osoblje trgovine dobija predviđeno vreme dolaska u trgovinu i pravovremena upozorenja. To pomaže da se maksimalno uveća efikasnost timova trgovine i da se poveća zadovoljstvo kupaca brzim i jednostavnim postupkom preuzimanja.

Beskontaktno rukovanje paketima

Žabka, vodeći lanac convenience trgovina u Poljskoj, testira inovativnu metodu rukovanja paketima, koja ne zahteva učestvovanje osoblja u trgovini. Mašina za pakete PickupHero, koju je razvio Retail Robotics, ugrađena je u trgovinu.

Kada se približi mašini, kupac bira da li želi da pošalje ili da preuzme paket, unosi kod i stavlja paket u uređaj ili preuzima paket. Robot unutar mašine tada ili preuzima ili sprema paket. Uređaj će Žabki omogućiti povećanje broja prodajnih mesta u trgovini, jer kupci koriste rešenja za preuzimanje ili slanje paketa. Uređaj, takođe, pomaže kupcima da šalju i/ili preuzimaju pakete na prikladan i siguran način, bez potrebe za bilo kakvim kontaktom s osobljem u trgovini.

-