IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
02.09.2021.

Bio i organski proizvodi - Sve je više ljudi koji izbacuju iz upotrebe konvencionalne kozmetičke proizvode

Tema broja: Tri razloga zbog kojih potrošači prelaze na prirodnu i organsku kozmetiku

Osnovna vrednost ove kozmetike je u tome što mora da bude u skladu sa prirodom, uključujući uticaj ambalaže i materijala za pakovanje. Osim što ograničavaju upotrebu plastike u pakovanju i koriste reciklirane materijale, mnogi prirodni i organski brendovi lepote idu korak dalje razvijajući inovativne formate koji doprinose drastičnom smanjenju ambalaže u njihovim proizvodima

Pripremila: readakcija InStore magazine

Prirodna i organska kozmetika, u velikoj meri, utiču i menjaju konzmetičku panoramu. I dok je “lepota” glavni pojam koji nam padne na pamet kada razmišljamo o kozmetičkim proizvodima, sve veći broj potrošača očekuje da nađe i kvalitete kao što su “održivost”, “prijateljski prema okruženju”, “etički” u kozmetici koju kupuju. Prirodna i organska kozmetika predstavlja sve ovo na autentičan način, pošto su ti kvaliteti deo njihovih osnovnih vrednosti i posvećenosti, ne samo dobrobiti ljudi, već i očuvanju životne sredine i biodiverziteta.
Poslednjih godina, a naročito u prethodnoj, sve više je ljudi koji prelaze sa konvencionalne na prirodne i organske proizvode. Postoje tri su osnovna razloga za to.

#1 Prirodno i organsko brine o telu

Konvencionalna kozmetika često sadrži visok procenat sastojaka na bazi nafte, i mogu da imaju i supstance kao što su ftalati, oksibenzon i parabeni. Iako su oni regulisani kao bezbedni za upotrebu u kozmetici, upotreba sastojaka na bazi nafte je u protivrečnosti sa konceptom istinski prirodne i organske kozmetike, čiji sastav treba pretežno da čine minerali, priridni i organski biljni ekstrakti, proizvodi od mikoroorganizama ili supstance dobijene iz ovih izvora. Svojstva ovih složenih smeša, poput onih iz biljnih ekstrata i ulja, na prirodan način pomažu u zaštiti, nezi i hidrataciji kože. Uz to, činjenica da se održivi i biorzgradivi sastojci mogu naći u prirodnoj i organskoj kozmetici, takođe, pomaže da se potrošači uvere u autentičnost, poreklo i kvalitet ovih proizvoda.

Ne samo da pruža prirodnu zaštitu i negu koži, prirodna kozmetika, takođe, pomaže korisnicima da kontrolišu svoje blagostanje. Njeno predstavljanje prirode kroz prirodne mirise i nežne teksture, čini potrošače bližim njoj i budi njihova čula. I zaista, mnoga priorodna esencijalna ulja iz biljaka poput lavande, ruže ili mente, koriste se u aromaterapiji jer pomažu u aktiviranju, opuštanju i smirivanju tela. Prirodana ili organska kozmetika nisu samo proizvodi za lepotu, nego rekreacija prirode u savršenom skladu sa našim telima i našim svetom.

Kako razlikovati “priorodnu” ili “organsku kozmetiku”

Iako se mnogi kozmetički proizvodi deklarišu kao “prirodni” ili “organski”, ne pružaju svi verifikovane garancije ovih kvaliteta. Provera sastojaka na pakovanju može da pomogne potrošačima da procene stepen tačnosti takvih tvrdnji, ali ne za svaki sastojak, pošto deklasirasanje porekla sastojaka (priordno, petrohemijsko i sl) nije obavezujuće zakonom. Kako onda potrošači mogu da budu sigurni da prirodna ili organska kozmetika u potpunosti zadovoljavaju njihova očekivanja? Treba da traže one brendove koji im pružaju referentnu tačku za lako prepoznavanje prirodne i organske kozmetike, koja ispunjava stroge i proverive kriterijume povezane sa procesima, formulacijom i sastojcima. Na taj način, kvaliteti kao što su “organska” i “prirodna” su stoga proverivi i zagarantovani pod određenim brendom i oznakom na svakom odgovarajućem nivou sertifikata (prirodna kozmetika, prirodna kozmetika sa organskim udelom i organska kozmetika).

#2 Održiviji i ekološki prihvatljiviji pristup

Mnogi sastojci na bazi nafte, koji se često koriste u konvencionalnoj kozmetici, zahtevaju opsežne eksploatacije, kao što je slučaj sa naftom, aluminijumom ili olovom, što ugrožava zemljište i predstavlja pretnju za staništa divljih životinja. Za razliku od petrohemijskih supstanci, prirodne i organske potiču uglavnom iz uzgoja biljaka i cveća, čiji se ekstrakti koriste u kozmetičkim formulacijama. Korišćenje raznolikog niza prirodnih i organskih sirovina zahteva zaštitu biodiverziteta staništa divljih životinja i očuvanje održive proizvodnje različitih biljnih i cvetnih vrsta. Metode, poput organske poljoprivrede i biodinamičke poljoprivrede, koje snažno podržavaju mnoge kompanije koje svoje sastojke dobijaju direktno iz sopstvenih vrtova, garantuju održiviji izvor i doprinose očuvanju biodiverziteta.

Osnovna vrednost prirodne i organske kozmetike je u tome što moraju da budu u skladu sa prirodom, uključujući uticaj ambalaže i materijala za pakovanje. Osim što ograničavaju upotrebu plastike u pakovanju i koriste reciklirane materijale, mnogi prirodni i organski brendovi lepote idu korak dalje razvijajući inovativne formate koji doprinose drastičnom smanjenju ambalaže u njihovim proizvodima. Neki od primera ove sve popularnije kozmetike su dezodoransne kreme, čvrsti šamponi ili paste za zube u tabletama. Opcije dopunjavanja, koja omogućava potrošačima da ponovo koriste ambalažu proizvoda, takođe, postaju česte kako bi se zadovoljila potražnja potrošača za održivijim proizvodima u skladu sa principima cirkularne ekonomije.

Osim razmatranja na nivou formulacije i pakovanja, uticaj kozmetike na životnu sredinu u njihovoj post-potrošačkoj fazi, takođe, ključni je aspekt za mnoge potrošače. Tradicionalno, mnoga konvencionalna kozmetika (posebno sredstva za čišćenje i paste za zube) sadrži mikrokuglice, male nerazgradive čvrste plastične čestice koje često završavaju u okeanima i jezerima, što predstavlja potencijalnu pretnju vodenom životu. Prirodna i organska kozmetika brojnih brendova ne sadrži mikroplastiku, jer takvi proizvodi su obično petrohemijskog porekla, što nije u skladu sa standardima brojnih kompanija.

#3 Mnogo više od kozmetike: etička i socijalna dimenzija

Prirodni i organski brendovi lepote neretko su mala i srednja preduzeća (MSP) čija se proizvodnja uglavnom obavlja na lokalnom, regionalnom ili nacionalnom nivou. Ukoliko je proizvodnja više lokalna, može u većoj meri da doprinese održivijim i potencijalno kraćim lancima snabdevanja, kao i ličnijoj, autentičnijoj slici brenda. S druge strane, i globalne multinacionalne kompanije koje proizvode kozmetičke, i proizvode za lepotu, sve više se okreću proizvodnji organskih i prirodnih proizvoda, u skladu sa sve većim zahtevima potrošača koji su usmereni ka etičkoj i socijalnoj dimenziji brendova.

Što se tiče izvora sastojaka, partnerstva između prirodnih i organskih brendova lepote i lokalnih poljoprivrednih zajednica u zemljama u razvoju su vrlo česta. Kroz saradnju u etičkim izvorima, ovi brendovi podržavaju društveni i ekonomski razvoj takvih zajednica, istovremeno osiguravajući da se izvor prirodnih resursa iz određenih biljaka i cveća vrši na etičan i održiv način. Poznati internacionalni brendovi organske i prirodne kozmetike imaju dugoročne partnerstva sa lokalnim proizvođačima u zemljama širom sveta, čime aktivno podržavaju društveni razvoj lokalnih zajednica kroz projekte uzgoja.

-