IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
22.10.2020.

PROIZVEDENO U SRBIJI: Focus - Najpopularniji lokalno proizvedeni prehrambeni proizvodi u oglašavanju

Top domaće robne marke u lifletima

Srbija je zemlja sa veoma visokim udelom brendova proizvedenih u njoj, što je i svojevrstan fenomen u regionu. Kako su srpski potrošači veoma lojalni domaćim brendovima, to ima uticaj i kod samog oglašavanja ovih proizvoda.

Autor: Melani Cipot

U prvih osam meseci 2020. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, oglašavalo se više od 2.200 robnih marki široke potrošnje u segmentu prehrane. U top 50 robnih marki, nalaze se 33 domaća i 17 globalnih proizvoda. Tih 33 domaćih robnih marki imaju vrednosni udeo od 26% u totalu svih robnih marki, dok 17 globalnih robnih marki ima udeo 13%. Dakle na top 50 robnih marki otpada skoro 40% ukupnog vrednosnog udela.

Kategorije u kojima se predstavljaju najjače 33 domaće robne makre su kategorija Meso i mesne prerađevine, kojoj pripada četvrtina udela bruto vrednosti objava, Slatkiši i grickalice sa 16,8%, te na trećem mestu Alkoholna pića sa 11,5%. Kao zanimljivost u tom redosledu je činjenica da je u Srbiji tradicionalno na prvom mestu, kad gledamo total oglašavanje u segmentu prehrane, već nekoliko godina unazad, kategorija Slatkiši i grickalice, ispred kategorije Meso i mesne prerađevine.

Predstavlja listu najpopularnijih domaćih brendova u oglašavanju. Na vrhu liste robe široke potrošnje, u segmentu prehrane, je predstavnik iz mlečne industrije - to je brand Moja Kravica, koji je i u poređenju sa istim periodom prošle godine i dalje na prvom mestu. Carnex na drugom mestu uvećava svoj udeo i Dijamant je sa 5. pozicije u prošloj godini došao na treću u prvih osam meseci 2020.

Prva stranica lifleta je stranica sa najvećom bruto oglašivačkom vrednošću u lifletu. Domaći brend Plazma je, u prvih osam meseci ove godine, na prvom mestu. Zlatiborac je sa prve pozicije u prošloj godini skliznuo na treće mesto, dok Moja Kravica, sa manjim padom, ipak ostaje na drugom mestu. Na prvoj stranici, takođe, redosled kategorija je drugačiji, na prvom su slatko-slane kategorije, onda alkoholna pića, a tek na trećoj poziciji su mesne kategorije.

Iako je ova 2020. godina sve samo ne tipična, vidimo da prosečni popust na prvoj stranici za top oglašavane domaće brendove ne odstupa od proseka u istom periodu prošle godine.

FOCUS Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašavačka vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.
-