IN STORE  in your country  
SRBIJA
Analize
05.03.2020.

IGD: Globalni trendovi u maloprodaji u 2020.

Vreme je za promenu načina prodaje

Pet ključnih trendova za koje IGD očekuje da će oblikovati tržište u narednih 12 meseci su: partnerstvo, efikasno trošenje vremena, promocija svrhe, zdravlje ljudi i planete i značaj svakog trenutka

Autor: Toby Pickard
Head of Insight – Innovation and Futures IGD

Na osnovu analize nekih glavnih promena koje su zabeležene u globalnoj maloprodaji u 2019. godini, predviđamo pet ključnih trendova za koje očekujemo da će razviti i oblikovati globalno maloprodajno tržište u sledećih 12 meseci i kasnije.
Koristeći IGD-ov Four Forces of Change: STARgazing okvir, verujemo da će trgovci i brendovi pokrenuti mnogobrojne inicijative kako bi odgovorili na ove trendove u 2020. godini.

Moć partnerstva
Trgovci na malo preispituju način poslovanja i strategiju širenja širom sveta. Istorijski gledano, oni su se proširivali kupovinama, posedovanjem i poslovanjem kroz trgovine u što većem broju zemalja, ali sada postoji nova strategija izgradnje partnerstva.
Strateška partnerstva omogućuju trgovcima brže širenje i manje ulaganje, nego što je to bio slučaj u prošlosti. Ostale prednosti ovih novih partnerstava uključuju sticanje uvida i pristupa novim kanalima i omogućavaju trgovcima da dobiju na težini i da steknu više veština nego kada bi morali da razvijaju sopstvene usluge.
U krajnoj liniji, partnerstva pomažu trgovcima u pripremi svojih poslovnih aktivnosti za snažniji budući rast.

Vreme je najveća valuta

Naš sektor izgrađen je oko kupaca i potrošača i njihovih navika, stavova, ukusa i sklonosti, koje stalno evoluiraju. Kupci sve više osećaju pritisak vremena i u budućnosti veruju da će njihovi životi postati još brži.

Stoga industrija ima priliku da ostane ispred budućih potreba i da ostane relevantna ako je u stanju da pomognu kupcima da dođu do potrebnih proizvoda bez trošenja previše vremena za njihovo nabavljanje. Prioritet za trgovce, uz podršku proizvođača, jeste da učine iskustvo kupovine što jednostavnijim kako bi ljudi znali da svoje vreme iskorišćavaju na najbolji način.
Promocija svrhe
Tokom prethodne godine trgovci širom sveta usredsredili su se na smanjenje otpada od hrane i ambalaže.
I ove godine oni će nastaviti da se fokusiraju na ovu važnu i izazovnu temu. Očekujemo da ćemo videti još mnogo automata za recikliranje u trgovinama, kao i nova rešenja za smanjenje otpada od hrane i ambalaže. Vodeći trgovci i brendovi nastojaće da smanje negativan uticaj na životnu sredinu. Nastojaće da imaju pozitivan uticaj na sve što rade - od odgovornog poslovanja do zajednica u kojima rade. Usredsrediće se na to da budu svrsishodni i nastojaće da rade "ispravne stvari". To bi mogao da bude game-changer u pogledu njihovog imidža, koji će pomoći u privlačenju novih kupca i pridobijanju njihove lojalnosti.
Ovaj će trend otvoriti mnogobrojne izazove u industriji jer će zahtevati veću transparentnost, hrabrije obaveze i veću svest i odgovornost za nove teme koje kupci, mediji, vlade i nevladine organizacije smatraju važnim.
Zdraviji ljudi i zdravija planeta
Zdravlje i velnes još uvek su presudni za kupce, trgovce, brendove i vlade. Trgovci i brendovi su u potrazi za načinima diferencijacije od ostalih u pružanju pomoći kupcima i potrošačima za zdraviji život savetima, putem interneta ili u fizičkim trgovinama. Očekujemo da ćemo videti više specijalizovanih asortimana proizvoda i usluga koji će pomoći kupcima da se bolje hrane i da bolje žive. Trgovci će da edukuju, informišu i nagrađuju kupce za zdraviji život. Trgovci na malo i brendovi koristiće bihevioralne tehnike kako bi podstakli kupce i potrošače da žive zdravije. Oni će posredno predložiti nove pozitivne načine podsticanja kupaca na zdrav način života.
Svaki trenutak je važan
U 2011. godini, Google je objavio "Winning the Zero Moment of Truth". Izveštaj opisuje revoluciju u načinu na koji potrošači traže informacije putem interneta i donose odluke o proizvodima. Naglašava se da "trenutak istine" nije više na fizičkom nivou, već unutar digitalnog sveta. U današnjem povezanom svetu ova ideja nikad nije bila relevantnija. Potrošači menjaju način na koji donose odluke o kupovini. Zato, više nego ikad pre, vreme je za promenu načina na koji prodaju i trgovci i brendovi.
Očekujemo da veliki trgovci direktno upravljaju svojim marketinškim taktikama – od tradicionalnih medija do uticaja na društvene medije. Trgovci koji ne mogu da upravljaju ovim in-house, verovatno će sarađivati sa trećim stranama, odnosno s profesionalnim provajderima tehnoloških usluga. Za trgovce je ključno da upravljaju svim trenucima na putu kupovine, jer će im to pomoći da povećaju svoj uvid, raspon i uticaj na kupce, te na taj način izgrade i povećaju lojalnost.
Trend u najavi: Svako je trgovac
Tehnologija omogućuje svima prodaju proizvoda i usluga. Tokom poslednjih godina, social commerce, pogotovo u Aziji, naglo je rasla. S nestrpljenjem očekujemo da će se pojaviti još mnogo „trgovaca“ koji nude svoje proizvode i usluge kupcima. Očekujemo rast prodaje direct to consumer, putem društvenih mreža, prodaju consumer to consumer i agregatora koji postaju trgovci.
To će značiti veći izbor i mogućnosti za kupce, ali to bi moglo stvoriti i izazove i mogućnosti za brendove i trgovce čija je glavna delatnost trgovina. Upravljanje svim aspektima puta kupovine postaće ključno područje za pobedu trgovaca. Kroz 2020. pratićemo i izveštavati o tome kako trgovci i brendovi reaguju na promenjivi krajolik maloprodaje i pratićemo ključne trendove koje smo prepoznali.
-