Summi1
Summit2

Nina Cvetković, Senior Brand Development Manager, Grand kafa: Spremni smo da uvek odgovorimo zahtevima potrošača!

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

19.11.2021.

Sem što nam je skrenula pažnju da se industrija trenutno suočava sa izazovima u redovnom lancu snabdevanja, nabavci i logistici, istakla je i da su transparentnost proizvodnog procesa kao i održivi razvoj i zaštita životne sredine, ključni za opstanak ne samo ove industrije već sveta uopšte. Prema njenim rečima, u toj sferi je upravo potrebno da napravimo ogromne korake kako bismo išli u korak sa ostatkom sveta.

Šta je ono što biste pohvalili u srpskoj industriji kafe?
Kod nas u regionu konzumiranje kafe je svojevrsni ritual bez kojeg ne možemo da zamislimo svoj dan. U kafi se uživa, miris i ukus kafe budi čula, kafa nas spaja, uz nju se započinje svako druženje i razgovor. To je, za nas kao proizvođača, savršen podstrek ali i ogromna odgovornost, da kvalitet i ukus kafe održavamo na najvišem nivou, kako bismo odgovorili svim zahtevima naših potrošača. Osim toga, trudimo se da kategoriju kafe inoviramo, prilagođavajući je vremenu i uslovima u kojima živimo. Zato bih, kao revolucionarnu inovaciju u kategoriji turske kafe, izdvojila Grand Black'n'Easy. Reč je o moćnoj, lokalnoj inovaciji, koja omogućava uživanje u autentičnom ukusu prave turske kafe, ali prilagođenoj modernom životnom stilu, koja prati potrebe domaćih potrošača za konzumacijom turske kafe van kuće i brzom pripremom. Ukoliko govorimo o kampanjama, veliki utisak na mene ostavljaju kampanje koje nose neku dublju poruku. Takva je na primer naša kampanja „Hajde da imamo vremena“, kroz koju se trudimo da potrošače podsećamo na važna pitanja – da u svakom danu ostave makar pet minuta vremena za ono što je stvarno važno, za sebe i svoje najmilije, za razgovore, smeh, druženje, hobije, zagrljaje, ljubav i svoje zdravlje, pre svega.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi/nedostaci u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu?
Najveći izazov sa kojim se industrija trenutno suočava jeste u redovnom lancu snabdevanja, nabavci i logistici. Pandemija, različite situacije sa korona virusom u zemljama iz kojih dobavljamo kafu, ali i različiti vremenski uslovi, u velikoj meri utiču na proces snabdevanja. Tržište je dinamično, konkurencija je jaka, a garantovani kvalitet kafe i jedinstveni ukus, po čemu smo mi prepoznatljivi, mora se očuvati. Dodatno, činjenica je da se kod nas turska kafa doživljava kao tradicionalan možda čak i staromodan napitak. Zato nam je važno da kategoriju turske kafe modernizujemo i približimo proizvode mlađoj populaciji. To konstantno i činimo kroz plasiranje novih ukusa i proizvoda, postavljanjem novih trendova, odgovarajući potrebama mladih, savremenih ljudi koji žive bržim tempom života i navikama koje imaju u digitalnom dobu.

Iako živimo u digitalnom dobu, brendovi moraju biti povezani sa svojim potrošačima i uvek im pored kvaliteta nuditi i nešto više, smislenije, iskrenije i toplije.

Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda?
Standardni proizvodi konkurencije se povremeno kupuju, radi poređenja i analiziranja kvaliteta proizvoda sa našom ponudom. Dobra i jaka konkurencija vas motiviše da budete bolji, da date svoj maksimum i da stalno budete korak ispred. Takođe, pratimo i sve marketinške aktivnosti drugih proizvođača, kroz sve kanale, i radujemo se svemu što je inovativno na tržištu, bez obzira da li je inicijativa krenula od nas ili ne. Na taj način i mi unapređujemo svoje poslovanje, ali i kompletnu kategoriju, kao lider u proizvodnji kafe na ovim prostorima već dugi niz godina.

Postoji li neki proizvod/kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se sutra nađe i na policama srpskih trgovina?
Transparentnost proizvodnog procesa kao i održivi razvoj i zaštita životne sredine, ključni su za opstanak ne samo ove industrije već sveta uopšte i tu je potrebno da napravimo ogromne korake kako bismo išli u korak sa ostatkom sveta. Ponosni smo da smo napravili prvi korak i plasirali Grand Single Origin koji je prva turska kafa na ovim prostorima u genprotect ambalaži koja se može reciklirati. Kroz inovativnu Blockchain tehnologiju u saradnju sa Farmer Connect organizacijom, smo našim potrošačima omogućili da se, skeniranjem QR koda sa pakovanja naših Single Origin ukusa, upoznaju sa kompletnim procesom nastanka i puta kafe. Ta transparentnost je važna jer budućnost kafe zavisi od odgovornog i održivog načina njenog uzgajanja. Saradnja sa Farmer Connect organizacijom ima i humani karakter jer je skeniranjem koda moguće donirati novac za pomoć obezbeđivanja pijaće vode i održivih ekosistema u zemljama uzgajivačima kafe.
Ovo je samo prvi korak, a želim i očekujem da u narednom periodu briga o okruženju i održivom razvoju postane obaveza svih proizvođača ali i svakog od nas lično.
Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Da bismo mogli da odgovorimo na zahteve naših potrošača mi kao proizvođači moramo nastupati hrabro i biti inovativni. Na nama je da stalno nudimo nove proizvode, koji neće odstupati od vrhunskih standarda kvaliteta, ali koji će biti drugačiji - prepoznatljivog, ali opet i izazovnijeg vizuelnog identiteta i koji će sa svojim korisnicima komunicirati kroz sve kanale, prenoseći neke dublje, emotivnije poruke. Iako živimo u digitalnom dobu, brendovi moraju biti povezani sa svojim potrošačima i uvek im pored kvaliteta nuditi i nešto više, smislenije, iskrenije i toplije.