Summi1
Summit2

Optimizacija lanaca snabdevanja

LOGISTIKA I DISTRIBUCIJA: Nove tehnologije

SCM

24.09.2020.

Budžet SCM-a, uključujući nabavku, obično prelazi 50% budžeta mreže. Zbog toga je efekat optimizacije lanaca snabdevanja vrlo visok. Stručnjaci procenjuju da samo pravilno upravljanje zalihama može rezultirati uštedama većim od 10% ukupnog prometa, uzimajući u obzir vrednost robe i prometa. Precizne prognoze potražnje uz pomoć IT alata takođe mogu doneti uštede od 5 do 10%. Konstantna analiza poslovanja, smanjenje troškova skladišta i drugih izdataka na kraju donosi veći profit

Prirediila: InStore redakcija

Maloprodajno tržište ne koristi sveobuhvatna rešenja za upravljanje lancem snabdevanja, logistika je potpuno automatizovana kod malog broja trgovaca i većina se oslanja na excel tabele i proste matematičke kako digitalizovati logistiku i od nje napraviti pravi profit. Kako digitalizovati logističke procese i obezbediti profit?

Trostruko kompleksna logistika

Trgovina na malo je među industrjama koje se najbrže menjaju i istovremeno je pokretač usvajanja tehnologije. Prodavci, proizvođači i razvojni timovi IT rešenja to prepoznaju.

Sa druge strane, upravljanje lancima snabdevanja u maloprodaji uvek je bilo i ostaje složeno i dinamično područje aktivnosti. Logistika je deo maloprodajnog procesa koji najviše troši resurse i zahteva naučni, tehnološki i preduzetnički pristup. To je područje na kom se rešavaju kompleksni zadaci prevoza robe, upravljanja magacinskim poslovima, izračunavanje porudžbina i skladišta, upravljanje asortimanom i cene.

Šta kažu trgovci?

Prema tržišnim učesnicima, glavni informatički problem u logistici je nedostatak jedinstvenog integrisanog rešenja, i kao rezultat - složenost integracije različitih sistema.

U automatizaciji SCM procesa, među zapaženim nedostacima su:

  • niska automatizacija promocija
  • loš kvalitet upravljanja skladištem
  • niska transparentnost procesa

Sa druge strane, trgovci teže stvaranju sveobuhvatnog sistema upravljanja lancem:

  1. integrisan u sve module Sistema
  2. sa širokim mogućnostima
  3. brzo implementiran
  4. jeftin

Integrisani blokovi

Utisak je da brzina promena na maloprodajnom tržištu premašuje brzinu stvaranja industrijskih IT sistema, iz razloga što je nemoguće ili jako teško proizvesti industrijska rešenja tako brzo, uključujući sve potrebne blokove u logistici. Na taj način, trgovci ostaju zarobljeni u stalno promenljivim tržišnim uslovima, rastućim poslovnim zahtevima i nedostatku vremena i novca za zamenu i implementaciju složenih IT sistema.

Sistem upravljanja dobavljačkim lancem treba da se sastoji od skupa povezanih i integrisanih blokova. Potrebno je izgraditi takav sistem uzimajući u obzir karakteristike kompanije i ciljeve sa kojima se kompanija suočava. Istovremeno, uzimajući u obzir paradigmu tržišta koja se menja, neophodno je utvrditi mogućnost stalne promene i prilagođavanja izgrađene arhitekture.

Sistem upravljanja dobavljačkim lancem treba da se sastoji od skupa povezanih i integrisanih blokova. Potrebno je izgraditi takav sistem uzimajući u obzir karakteristike kompanije i ciljeve sa kojima se kompanija suočava

Arhitektura IT sistema slična je arhitekturi zgrada. Temelj (principi i ciljevi sistema), čvrstoća materijala (otpornost), seizmička otpornost struktura na potrese na tržištu su takođe od vitalnog značaja. Ali, za razliku od nepokolebljivih zgrada, IT sistem se mora promeniti - biti u stanju da razume trenutne i buduće zahteve tržišta i bude podložan promeni.

Utisak je da većini trgovaca sada nisu potrebni industrijski sistemi, moćni serveri, neuronske mreže i veštačka inteligencija, već rešavanje specifičnih primena automatizacije rada. Da biste to učinili, važno je shvatiti od čega trgovac živi i šta se potencijalno u njegovim poslovnim procesima može „razboleti“.
Na putu do sveobuhvatnog rešenja za upravljanje lancima snabdevanja, neophodno je proći određene faze da bi se svi delovi slagalice uklopili. Među njima su:

  • Zadaci upravljanja transportom - kako povećati opterećenje vozila, povećati promet letova i na kraju smanjiti troškove prevoza
  • Planiranje potražnje - efikasan proces prognoziranja - cilj nije predviđanje prodaje, već upravljanje tačnošću prognoze
  • Dopuna zaliha - proces upravljanja zalihama - smanjenje zaliha i upravljanje promocijama
  • Planiranje asortimana - stvaranje šablona prilagođenih mestu, vremenu i kupcu
  • Cene (formiranje cene) - moduli za određivanje cena kojima se definišu marže , kategorije i proizvodi
  • Konsalting - Konsultacije se često smatraju gubitkom novca. Konsultant se može uporediti sa terapeutom koji mora pravilno da odredi tretman. Ova usluga se može uporediti i sa delom glavnog arhitekte, koji stvara čitavu zgradu, kontrolišući celokupni proces izgradnje. Možete graditi bez arhitekte, ali posledice je lako zamisliti

Budžet SCM-a, uključujući nabavku, obično prelazi 50% budžeta mreže. Zbog toga je efekat optimizacije lanaca snabdevanja vrlo visok. Stručnjaci procenjuju da samo pravilno upravljanje zalihama može rezultirati uštedama većim od 10% ukupnog prometa, uzimajući u obzir vrednost robe i prometa. Precizne prognoze potražnje uz pomoć IT alata takođe mogu doneti uštede od 5 do 10%. Konstantna analiza poslovanja, smanjenje troškova skladišta i drugih izdataka na kraju donosi veći profit.

Šta je sledeće?

Dobro uspostavljen i fleksibilan posao je stabilan posao, koji se ne plaši nepredviđenih ili vanrednih okonosti. U tom smislu, odgovornost trgovaca je da shvate da je moguće i neophodno uspostaviti red u lancima snabdevanja robom, i da on umnogome zavisi od naprednih tehnoloških rešenja.