Summi1
Summit2

Sredstva za sunčanje: Kreme za sunčanje u lifletima

InFokus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za sunčanje

inFokus

01.06.2020.

Cene se kreću od minimalno zabeležene od 249 dinara u 2018. kod prehrambenih trgovaca, te do maksimalne cene sve do 1.899 dinara, koja je bila objavljena kod drogerija. Prosek cene kod drogerija je za oko 16% veći od cene kod prehrambenih trgovaca. Veliki uticaj na cenu ima faktor zaštite 

 

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lifletima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj, da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Sredstva za sunčanje, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti za top brendove, popuste i cene u toj kategoriji za godinu 2019. u poređenju sa 2018.

Prvi dijagram nam prikazuje Top brendove za godinu 2019. u poređenju sa 2018. Najveći skok su napravile Privatne robne marke, njihov udeo iznosi petinu vrednosti. Nivea takođe beleži veći udeo, dok Carroten pad.

Drugim dijagramom smo analizirali analizu Top brendova za prošlu 2019. godinu, podeljenu na oglašavanje kod drogerija, te kod prehrambenih trgovaca. Na prvom mestu kod drogerija se nalazi brend Nivea sa vrednosnim udelom 11,2%, dok je kod prehrambenih trgovaca na prvom mestu brend Carroten sa 23,3% udela. Kod drogerija privatna robna marka sa vrednosnim udelom, većim od 40%, što je za skoro 20% više nego u 2018.

Treći dijagram prikazuje kretanje cena za top oglašavani proizvod - to su kreme za sunčanje od 200ml sa 80 objava u 2019.

Cene se kreću od minimalno zabeležene od 249 dinara u 2018. kod prehrambenih trgovaca, te do maksimalne cene sve do 1.899 dinara, koja je bila objavljena kod drogerija. Prosek cene kod drogerija je za oko 16% veći od cene kod prehrambenih trgovaca. Veliki uticaj na cenu ima faktor zaštite.

Četvrti dijagram pruža uvid u sniženja za kreme za sunčanje od 200ml. Kod drogerija vidimo, da je prosečni popust 10% veći nego kod prehrambenih trgovca. Maksimalne popuste sve do 40% beležili smo kod drogerija i to u obe godine.

Predstavništvo Beograd Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com