Summi1
Summit2

Najčešče oglašavani brendovi u lifletima u 2019.

ANALIZE I PROGNOZE

Analize

14.02.2020.

Top 100 robnih marki ili „must have“ u lifletima u 2019. sa najčešćim pojavljivanjem beleži udeo od 35% svih objava. Privatne robne marke beleže 8,5%. 

 

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka.

U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Lista „must have“ brendova u lifletima, odnosno brendova koji su sa trgovcima ispregovarali masksimalnu pristunost za svoju promociju u lifletima u poređenju sa svojim konkurentima, te preostalim brendovima.

U segmentu prehrane u godini 2019. u Srbiji je oglašavano više od 3.000 brendova, te u takozvanom segmentu NonFood 1 više od 1.500 brendova.
Liflet je važan deo promotivnog miksa za prodaju. Što bolje isplaniramo, nadamo se boljoj prodaji, naravno i zaradi koja nam omogućuje nove prodajne ciljeve i planove. Uz svaki cilj postoje različita istraživanja koja su osnov za strategije i akcije koje ćemo napraviti.

Za Instore magazin smo pripremili analizu 2019. godine, a osnov je na kvantitavnom oglašavanju, odnosno, na broju objava u lecima na srpskom tržištu.
Top 50 brendova u prehrani, za koje bismo mogli da kažemo da su u lifletima „must have“ vidimo u prvom grafu gde analiziramo segment prehrane.
Veliki deo Top 50 robnih marki ili „must have“ u lifletima u 2019. predstavljaju „domaći“ brendovi (iz regiona bivše zajedničke države), koji su se kroz promocije borili za svoje kupce sa skoro 75% svih objava od top 50.

U prehrambenom segmentu „top must have“ zvučna imena internacionalnih i domaćih brendova, čiji je cilj da postignu što veću prodaju, zajedno dostiže udeo od 32% što predstavlja više od 70.000 objava na godišnjom nivou. Ako se poigramo sa brojkama, to znači da se samo 1,7% oglašavanih brendova od totala svih oglašavanih „ogleda“ u skoro trećini svih objava u prehrani. Privatne marke su 2019. godini dostigle udeo od 10%.

U drugom grafu vam donosimo pogled na vodeće brendove u takozvanom NonFood 1 segmentu, koji su punili oglasni prostor lifleta.
Suprotno od segemnta prehrane, u ovom segmentu neprehrane nosioci „top must have“ su više internacionalni brendovi, koji su postigli 50% svih objava u tom segmentu gde smo ove godine zabeležili više od 80.000 svih objava. Ili, drugim rečima, polovina svih objava pripada samo 3,3% najjaćih igrača u promocijama.

U Trećom grafu je reč o top oglašavanim kategorijama.
Možda malo iznenadujuće, na prvom mestu je kategorija vina u kojoj je promovisano oko 300 različitih brendova, a vodeće vinarije su bile: Rubin, Čoka i Tikveš, sa trećinom svih objava u toj kategoriji.

Kategoriju keksa su poveli brendovi Plazma, Medela i Milka sa 25% svih objava u keksima.

Na pijedestalu kategorije piva su Jelen, Zaječarsko i Lav, sa trećinom svih objava.

Univerzalne detergente sa visokih 65% udela predstavljaju Ariel, Persil i Merix, koji su apsolutni lideri.

U polutrajnim kobasicama, 30% ostvarila su tri brenda: Yuhor, Carnex, Zlatiborac.

Nectar Family, Rauch Bravo, Voćna Dolina imali su trećinu u kategoriji „ostali sokovi“.

Visokih 50% svih objava u kategoriji prirodnih jogurta imaju zajedno Moja Kravica, Dukat i Balans Plus.

Visokih 50% udela imaju Zlatiborac, Neoplanata i Yuhor u kategoriji trajne kobasice.

U kategoriji konzerviranih riba, brendovi La Perla, Giana, i Rio Mare dostigli su 32% svih objava u toj kategoriji.

Kad jutro zamiriše na tursk kafu, tu su C Kafa, Grand Gold i Doncafe Moment, sa 40% objava.

Kategoriju viršli su u top oglašavane kategorije poveli brendovi Carnex, AIA i Zlatiborac, sa 40% udela u toj kategoriji.

Danubius, Barilla i Sentella sa skoro polovinom svih objava u testinama.

U kategoriji toaletnog papira, Perfex, Zewa i Paloma imaju visokih 62% udela.

U prirodnim vodama 38% udela ide zajedno na tri vodeća brenda: Mivela Mg, Voda Vrnjci i Knjaz Miloš.

Top 15 kategorija ćemo zaključiti sa brendovima Lenor, Silan i Bohor, omekšivači koji predstavljaju 55% svih objava u svojoj kategoriji.

Za Instore magazin „izvadili“ smo podatke iz „džungle“ od 3.400 lifleta FMCG ritejlara u ovoj godini. Dobili smo zanimljivu statistiku, koja otvara pitanje ko će biti na listi „top must have brands“ za 2020!?