Summi1
Summit2

Ana Petrović, dm drogerie markt: Prati iskustva drugih zemalja, uz potrebe lokalnog tržišta

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

17.03.2022.

Kako nam objašnjava Ana, na početku razgovora, njeno radno mesto podrazumeva raznovrsne zadatke: Tu sam da pružim pomoć menadžeru asortimana u vođenju kategorija, ali i da redovno pratim prodaju i dostupnost ulistanih artikala, uz koordinaciju sa sektorom Logistike i Marketinga. Uz to, u opis mog radnog mesta ulaze i kontakti s postojećim dobavljačima u vezi s novitetima u ponudi, eventualnim izazovima u isporučivosti i dogovaranje marketinških aktivnosti, kao i evidentiranje i analiza ponuda potencijalnih novih dobavljača.

Kako dalje dodaje, u prethodne dve godine, od izbijanja pandemije, njene obaveze se nisu znatno promenile, ali jesu okolnosti u kojima ih obavlja. Doslovno, kako objašnjava, prelazak na rad od kuće pre skoro dve godine zahtevao je prilagođavanje na nove vidove komunikacije. Pokazalo se da takav rad u našem poslu odlično funkcioniše, kako interno s koleginicama i kolegama, tako i s eksternim saradnicima (dobavljačima), napominje Ana, ističući da je organizacija online sastanaka postala rutinska i da je sada, njenim kolegama i njoj, potrebno manje vremena za usklađivanje slobodnih termina zato što im nisu potrebne „slobodne“ sale za sastanke.   

Kada je reč o kupovnim navikama potrošača i njihovim promenama, naša sagovornica napominje da je veliko, naglo povećanje potražnje sredstava za čišćenje domaćinstva, posebno za dezinfekciju, bilo značajna promena koja je obeležila prvu godinu pandemije. Svi smo, smatra ona, obraćali posebnu pažnju na čistoću i bezbednost neposrednog okruženja u kom smo provodili najveći deo radnog i slobodnog vremena. Prema njenim rečima, osim sredstava za čišćenje kupci su dodatnu pažnju obratili i na artikle „nice to have“, kao što su mirišljave sveće i osveživači prostorija, koji doprinose boljem osećaju u domu: dm nastoji da uvek bude mesto povoljne kupovine za celu porodicu. Proizvodi dm privatnih robnih marki obezbeđuju nemački kvalitet po veoma povoljnim cenama. 

Brojni kupci su to prepoznali i za mnoge smo omiljeno mesto za kupovinu tih proizvoda. Denkmit sredstvo za čišćenje sa sirćetom od 1 litra posebno se izdvaja u kategoriji sredstava za čišćenje svojim kvalitetom, pristupačnom cenom i univerzalnošću primene, iznosi nam rezultate prodaje asistent u sektoru Nabavke, u kompaniji dm drogerie markt.    

S obzirom na to da je online prodaja doživela veliki bum i procvat u poslednjih nekoliko godina, što je naročito došlo do izražaja u pandemiji, pitali smo Anu da li je ovaj kanal korišćen i za kupovinu sredstava za čišćenje i dezinfekciju u domaćinstvima. Prema njenom mišljenju, online prodaja je, svakako, odgovor na novonastalu situaciju i kupci se sve više odlučuju za ovaj način kupovine, samim tim i za proizvode iz domaćinstva: Ovi proizvodi se – što zbog potreba, a što zbog gabarita – nalaze u velikoj meri i na online porudžbenicama. 

Kao deo internacionalnog lanca drogerija, njene kolege i ona imaju mogućnost da sagledaju novitete i iskustva drugih zemalja, uz trendove i potrebe lokalnog tržišta. Informiše se svakodnevno kroz offline i online kanale. Kako ističe naša sagovornica, navike u čišćenju su se promenile, sve više je fokus i na dezinfekciji, a ne samo na uobičajenom čišćenju.

Glavni kriterijumi, pri donošenju odluke o asortimanu, su joj kvalitet i potreba kupaca za određenim proizvodima: Osluškujem njihove želje i trudim se da na najbolji način odgovorim na njih, sa zanimljivim i inovativnim proizvodima zbog kojih su kupci i prepoznali dm kao omiljeno mesto kupovine. Tako ujedno oplemenjujemo kupovinu u našim drogerijama.