Summi1
Summit2

Vanja Radulović METRO Cash&Carry Srbija: Inspirišem kupce da koriste nove proizvode i stvaraju nove navike

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

18.03.2022.

Prema Vanjinim rečima, posao u nabavci je veoma dinamičan i sa različitim zaduženjima: Definisanje strateških planova razvoja kategorije, kreiranje i upravljanje asortimanom u skladu sa potrebama njihovih profesionalnih kupaca i trendovima na tržištu, neki su od ključnih zadataka.

Takođe, kako dodaje, formiranje cenovne politike, promotivnih aktivnosti, kao i garantovanje dostupnosti robe sa optimalnim odnosom cena-kvalitet, deo su njenog posla. S obzirom na to da je fokus uvek na kupcima, za definisanje planova neophodna je analiza velikog broja podataka, ali i različiti pristupi, posebno imajući u vidu da je METRO veletrgovac i partner profesionalaca, kaže nam rukovodilac nabavke kućne hemije i proizvoda za profesionalno čišćenje kompanije METRO C&C Srbija. 

Kako dodaje, COVID-19 pandemija je sa sobom donela dosta promena u svakodnevnom radu i dodatno uticala na samu dinamiku posla. Poslovanje naših partnera u ugostiteljstvu je bilo izloženo brojnim izazovima, te smo i mi morali da razumemo njihovu situaciju i prirodno se prilagođavamo. Dovoljno je da se setimo početka pandemije i potražnje za proizvodima za dezinfekciju da shvatimo razmere promena. Naši profesionalni kupci su zdravlje svojih gostiju i potrošača stavili na prvo mesto i to je za nas bio, takođe, prioritet – kako da ponudimo najbolja rešenja iz METRO ponude i u tome smo uspeli, objašnjava nam Vanja.

Ona ističe da je tokom pandemije uočljiva povećana briga o zdravlju, pa samim tim i veća potražnja za proizvodima za čišćenje i dezinfekciju, kao i proizvodima sa određenim sadržajem hlora ili alkohola. Prema njenim rečima, proizvodi velikih i proverenih brendova su se u prvom talasu epidemije brzo rasprodali, pa su u ovom periodu mnogi potrošači bili otvoreniji za prelazak i isprobavanje drugih brendova. To se posebno povoljno odrazilo na rast prodaje proizvoda za čišćenje METRO robnih marki. Takođe, dodaje Vanja, velika profesionalna pakovanja, kao i ekološka sredstva za čišćenje domaćinstva, naišli su na odličnu reakciju kupaca. 

U njihovim objektima, najveće količinsko učešće u sredstvima za održavanje domaćinstva imala su sredstva za čišćenje toaleta, sredstva za čišćenje prozora, kao i višenamenska sredstva za čišćenje, a potom i abrazivna sredstva i odmašćivači. Po veličini pakovanja, top tri količinski najprodavanija proizvoda za čišćenje domaćinstva su ona od 750ml, zatim od 5l i 1l. Struktura prodaje je odraz naše veleprodajne orijentacije, na profesionalne kupce, napominje naša sagovornica. Uz to, ona i dodaje da se obim kupovine preko interneta, generalno, udvostručio, što se odrazilo i na kategoriju sredstava za čišćenje domaćinstva.

Kada su u pitanju kanali preko kojih dolazi do informacija o trendovima u oblasti kojom se bavi, Vanja napominje da su joj na raspolaganju brojni interni izveštaji o kretanjima, kako na lokalnom, tako i na svetskom tržištu. Takođe, saradnja i partnerski odnos sa dobavljačima izvor su joj vrednih informacija o trendovima, a tu su i Nielsen podaci i specijalizovani magazini, kao što je InStore.

U kreiranju asortimana, polazna i krajnja tačka su joj uvek potrebe kupaca, posebno profesionalnih. Prednost rada u internacionalnoj kompaniji, kao što je METRO, jeste i mogućnost saradnje sa kolegama iz drugih zemalja, zbog čega proizvodi i rešenja koji nisu uobičajeni za srpsko tržište, stižu i do naših kupaca. Iako je primarni cilj da adekvatno odgovorimo na potrebe kupaca, veliko je zadovoljstvo kada znamo da smo ih inspirisali da koriste nove proizvode i pomogli im da stvore neke nove navike. Naša rešenja za profesionalne kupce su jedinstvena, i to je definitivno pravac u kome ćemo kao kompanija ići, bilo da govorimo o rešenjima za ugostitelje ili ponudi za male nezavisne trgovine, ističe Vanja, na kraju našeg razgovora.