Summi1
Summit2

Kantar: U Španiji porasla prodaja robe široke potrošnje za 13%

AKTUELNO

Svet

01.04.2022.

Prodaja robe široke potrošnje porasla je za 13% u Španiji nakon ruske invazije na Ukrajinu. Španci su zabrinuti za snabdevanje, a toj nesigurnosti doprinosi i delimični štrajk u transportu, koji je naveo kupce da prave zalihe osnovnih namirnica, saopštila je kompanija za istraživanje tržišta Kantar.

Španski kupci počinju da menjaju svoje navike i to je direktno povezano sa zabrinutošću koju pokazuju zbog trenutne situacije, navodi Kantar i dodaje da je 90% anketiranih potrošača zabrinuto zbog uticaja sukoba koji je počeo 24. februara.

Kantar je merio prodaju između 6. i 20. marta, u poređenju sa istim periodom pre godinu dana, i njihov ukupni rast je daleko nadmašio rast cena robe široke potrošnje od 5% u iste dve nedelje, što znači da je obim prodaje porastao.

Lanci supermarketa širom zemlje ograničavaju prodaju suncokretovog ulja, koje se uglavnom uvozi iz Ukrajine, a štrajk vozača kamiona je doveo do sporadične nestašice osnovnih namirnica poput mleka i brašna.

Ranije ove nedelje, Španija je privremeno ovlastila prodavnice da ograniče prodaju nekih proizvoda kako bi sprečile rasprodaje kada su tržišta pod stresom. Kupci su kupovali više upakovane hrane i pića, što je činilo 48,4% prosečne korpe, u poređenju sa 44% pre godinu dana.

Španske potrošačke cene porasle su za 9,8% u martu, što je najbrži rast od 1985. godine, pokazuju preliminarni podaci.

Mladi su posebno pogođeni, pokazuje izveštaj Kantara. Potrošači mlađi od 35 godina troše 20% više na kupovinu osnovnih dobara nego pre godinu dana.
Kao odgovor, potrošači sve više traže da kupuju jeftinije proizvode privatnih robnih marki, a oko 40% pokušava da smanji potrošnju van kuće, navodi se u istraživanju Kantara.

izvor: esmmagazine
foto: unsplash/Franki Chamaki