Summi1
Summit2

Goran Kovačević: Imao sam mnogo razumnih razloga da prodam većinski udeo u Gomexu

AKTUELNO

Srbija

11.04.2022.

Povodom vesti koja je stigla do medija da je Goran Kovačević prodao kompaniju Gomex, koju je osnovao pre 27 godina i bio na njenom čelu, razgovarali smo sa njim kako bismo rešili neke nedoumice koje su se javile u vezi sa ovim informacijama i kako bismo saznali, iz prve ruke, o kakvom je poslovnom aranžmanu reč. 

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

U nastavku donosimo deo razgovora, a u aprilskom izdanju InStore magazina moći ćete da pročitate kompletan intervju.

Goran Kovačević

Srpskom maloprodajnom scenom je odjeknula vest da ste Gomex prodali investicionom fondu CEECAT Capital. Kasnije smo čuli da ste i dalje ostali u vlasništvu Gomexa, ali kao manjinski vlasnik. Recite nam šta je od toga istina?

Kao što vam je poznato, do sada sam bio vlasnik 65% kompanije, a 35% je bilo vlasništvo fonda SEAF iz Vašingtona. Ovom transakcijom, fond SEAF je prodao svoj udeo u celini, a ja sam prodao dodatnih 16,5% pa je sada odnos vlasništva: CEECAT 51,5%, a ja 48,5%. Bez obzira na odnos kapitala, za mene je bitno da će moj dosadašnji zamenik Bojan Ivetić sada postati CEO, a ja ću preuzeti dužnost Predsednika nadzornog odbora. Ostali menadžment ostaje u celini i njihova budućnost će zavisiti od izvršenja zadataka (budžeta) koji smo zajednički utvrdili. 

Zašto ste prodali većinski udeo u kompaniji? Da li ste na neki način bili prinuđeni na to ili je došlo do neke vrste zasićenja ovim poslom ili su razlozi drugačije prirode i koje? Da li je ideja o prodaji nešto novo ili je postojala duže vreme?

Pre svega, ovaj posao je tako interesantan da je teško govoriti o zasićenju poslom, ali logika poslovanja sa fondovima je da svakih pet do sedam godina promenite partnere, odnosno, krenete sa manjim i onda, kako posao raste, sarađujete sa sve većim fondovima, dok ne postignete veličinu da budete interesantni strateškim partnerima ili izađete na berzu. Dodatni razlog je bio i moje predviđanje da će se uslovi poslovanja pooštravati, da će prisutnost velikih trgovačkih kompanija biti sve veća i da će biti teško izdržati u toj konkurenciji, ako se finansijski ne osnažimo i ubrzamo rast. Kada tome dodamo i potpuno nepredvidivu ukrajinsku krizu, mislim da sam imao mnogo razumnih razloga za ovaj poslovni potez.

Kakav ste poslovni aranžman sklopili sa fondom? Kakve su njihove obaveze, kada je u pitanju dalji razvoj maloprodajne mreže Gomexa? Kakva su vaša očekivanja? Kako vidite Gomex pod novim rukovodstvom, u narednim godinama?

Nema tu nikakve posebne mudrosti, niti će se naše poslovanje menjati na bitan način. Sastavni deo kupoprodajnog ugovara je i biznis plan koji pokriva naša zajednička očekivanja u sledećih pet godina. Taj biznis plan smo zajedno pripremili i menadžment ga je prihvatio kao realan. CEECAT će nam pomoći dovođenjem nekoliko poslovnih konsultanata sa iskustvovom iz velikih trgovačkih lanaca, sa ciljem da ono što već radimo, radimo još bolje i da na bazi najboljih evropskih iskustava snizimo troškove poslovanja, povećamo efikasnost, a da to ne bude nauštrb naših kupaca i radnika Gomexa.

Zaista sam zadovoljan dogovorom sa CEECAT po pitanju razvoja kompanije, obezbeđivanja dodatnih sredstava za akvizicije, načina upravljanja kompanijom, a posebno našom zajedničkom odlukom da se postojeći menadžment u neizmenjenom stanju dobije šansu da se pokaže u najboljem svetlu.

Recite nam nešto više o kompaniji CEECAT Capital, oni nisu ranije poslovali u našoj zemlji, ovo im je prva investicija? Kako ste došli do saradnje sa njima? 

CEECAT CAPITAL  je fond osnovan u Luksemburgu, 2005. godine. Ima pet regionalnih kancelarija (London, Luksemburg, Bukurešt, Istanbul, Almati) i trenutno je u osnivanju kancelarije u Beogradu. Do sada su investirali 700 miliona evra, a ulažu od osam do 50 miliona evra po investiciji. Do kontakta sa njima je došlo posredstvom beogradske kancelarije PWC, sa kojom smo i pre sarađivali. To je dosta ubrzalo i tempo pregovaranja, pošto su ljudi iz PWC već poznavali našu kompaniju.

Kompletan intervju u aprilskom izdanju InStore magazina