Summi1
Summit2

NielsenIQ RMS: Pivo i dalje najprodavanije u malim prodavnicama

Panel maloprodaje - Prodaja u maloprodajnim objektima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

11.04.2022.

Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 82,2% i količinsku od 82,7%. Na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,4% i količinskom prodajom od 11,2%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 4,9% i količinska prodaja 3,3%)

Autor: NielsenIQ

Pivo predstavlja jedno od najčešće konzumiranih alkoholnih pića na svetu. Osim što je osvežavajući alkoholni napitak, pivo se smatra i hranom, jer sadrži sirovine koje doprinose njegovoj nutritivnoj vrednosti, a to su voda, ječam, pivski kvasac i hmelj. Pivo je deo nacionalne kulture mnogih naroda, a koliko je popularno u Srbiji pokazuju podaci iz NielsenIQ RMS panela prodaje, za period od januara 2021. do decembra 2021. godine.

Kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je blagi rast u odnosu na isti period prethodne godine. Vrednosna prodaja veća je za 0,3%, dok i komadna i količinska prodaja imaju pad, i to od -1,1%, odnosno -3,4%. 

Vrednosna prodaja piva, u posmatranom periodu, zabeležila je najveći rast u zapadnoj Srbiji (5,3%) i jugoistočnoj Srbiji (4,9%). Najveća količinska prodaja piva ostvarena je u jugoistočnoj Srbiji (27,4%) i centralno-zapadnoj Srbiji (26%), dok je nešto manja količina piva prodata u Vojvodini 25,9% i u Beogradu 20,8%. Slični su podaci i kada posmatramo komadnu prodaju: 28,2% u jugoistočnoj Srbiji, 26,5% u zapadnoj Srbiji, 24,6% u Vojvodini i 20,8% u Beogradu.

Posmatrano po kanalima prodaje, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u hipermarketima i supermarketima (4%), potom slede velike i srednje prodavnice sa rastom od 0,7%, dok male prodavnce beleže pad komadne prodaje od -3,6%, a kiosci i paviljoni imaju pad od -9%.

Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast od 1,9%, a u hiper/supermarketima od 4,8%. Na kioscima i paviljonima vrednosna prodaja je smanjena za -9,6%, i u malim prodavnicama za -1,5%.

Najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica i to 43,1% po vrednosti, 43,6% po količini i 44,5% po komadu. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice, u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 34,9%, količinska od 36,9% i komadna od 36,9%. Pivo se najmanje prodavalo na kioscima i paviljonima (vrednosna prodaja 5%, količinska 3,4% i komadna 3,4%).

Prema tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije je pivo u flašama (55,9%), dok je prodaja piva u limenkama manja i iznosi 43,9%.

Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 82,2% i količinsku od 82,7%. Na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,4% i količinskom prodajom od 11,2%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 4,9% i količinska prodaja 3,3%). 

Top pet proizvođača u Srbiji ostvarilo je, u ovom periodu, količinsku prodaju od 96,2% i vrednosnu prodaju od 96,6%. Top pet proizvođača (poređano abecednim redom) su: Bavaria, Carlsberg, Heineken, Molson Coors, Niška pivara. 

Nielsen retail audit
Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije su: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash & carry objekte, kao ni apoteke.