Summi1
Summit2

GfK: Pivo se najviše kupuje u minimarketima i STR-ovima, a radleri i cideri u supermarketima

Panel domaćinstava - Kupovina za potrošnju u domaćinstvima

Vodič kroz kategoriju

12.04.2022.

Četiri od 5 domaćinstava u Srbiji je, u posmatranom šestomesečnom periodu, bar jednom kupilo neki od proizvoda iz posmatranih kategorija – svakako je najveći broj njih kupovao pivo, dok je otprilike svako peto domaćinstvo kupilo radlere ili cidere. U kategoriji piva, veliki broj brendova se bori za svoju poziciju na tržištu, dok je portfolio radlera sveden na svega nekoliko brendova, a u ciderima dominira samo jedan

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina piva, radlera i cidera za potrebe konzumacije unutar domaćinstava (in-home), u periodu od avgusta 2021. do januara 2022. godine. 

Činjenica da je stanovništvo tokom 2021. godine mnogo više vremena nego u prethodnoj godini provodilo van kuće i na letovanjima, posebno se odrazila na potrošnju FMCG kategorija kod kojih i inače postoji izražena out-of-home konzumacija - kao što su to osvežavajuća alkoholna i bezalkoholna pića – one su uglavnom zabeležile negativan trend u potrošnji domaćinstava merenoj kroz GfK Panel.

Četiri od 5 domaćinstava u Srbiji je, u posmatranom šestomesečnom periodu, bar jednom kupilo neki od proizvoda iz posmatranih kategorija – svakako je najveći broj njih kupovao pivo, dok je otprilike svako peto domaćinstvo kupilo radlere ili cidere. 

U kategoriji piva, veliki broj brendova se bori za svoju poziciju na tržištu, dok je portfolio radlera sveden na svega nekoliko brendova, a u ciderima dominira samo jedan. 

Prosečna kupljena količina piva za domaćinstvo u jednoj kupovini iznosi nešto više od 2,5l, dok je za radlere i cidere ona nešto niža od jednog litra. Najveće količine piva se kupuju u minimarketima i tradicionalnim radnjama, dok su supermarketi primarna destinacija za kupovine radlera i cidera.

Trgovačke marke su procentualno zastupljenije u kategoriji radlera nego kod piva i cidera, mada je lojalnost trgovačkim markama u ove tri kategorije generalno niska i u proseku iznosi svega 14% ukupnih količina koje kupci trgovačkih marki kupe. 

S druge strane, lojalnost vodećem brendu na tržištu iznosi skoro 50%, dok se kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca u posmatranom periodu izdvojilo Zaječarsko pivo. U kategorijama radlera i cidera to su brendovi Jelen Fresh i Somersby.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja. 

 

O GfK 
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.