Summi1
Summit2

Nikola Gvozdenović, Fortuna market: Zadovoljan potrošač je moto kojim se rukovodim

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

12.04.2022.

U okviru primarnog posla, koji se prvenstveno odnosi na poručivanje robe iz pomenutih grupa, menadžeri kategorija u našoj kompaniji imaju niz zadataka čije se obavljanje definiše u razlicitim vremenskim intervalima, kaže nam Nikola, na početku razgovora.

Kao jedan od najvažnijih zadataka, navodi da i on i njegove kolege moraju da isprate ceo proces jednog artikla, od njegove nabavke do postavke na policama njihovih maloprodaja.

U našem poslu ključna je dobra prezentacija artikla krajnjem potrošaču, što je kroz dobru saradnju sa kolegama iz maloprodaje jedino ostvarivo, smatra naš sagovornik i dodaje da je praćenje akcijskih aktivnosti i profitabilnost istih, takođe, jedan od zadataka u okviru posla kojim se bavi. Tu spadaju još i kontrola cena, pravilno izlaganje robe i dogovori oko sekundarnih pozicija i nihovog značaja za buduću prodaju artikala.

Poslednje dve godine su bile turbulentne, tržište je bilo veoma promenljivo, kako potrošačima tako proizvođačima i dobavljačima, zbog pandemije korona virusa. U skladu sa tim izazovima i moje obaveze su bile izuzetno dinamične. Trebalo je pravilno uskladiti ponudu i potražnju na tržištu. S obzirom na to da sam na ovu poziciju stupio na početku pandemije i meni samom je bio izazov, da znanje stičem u periodu koji nije bio uobičajen, ni za kupca ni za maloprodaju, ističe Nikola.

Smatram da je dostava robe, svakako, nesto na čemu ćemo više raditi u budućnosti, uzimajući u obzir sve brži tempo života i nedostatak vremena

Prema njegovim rečima, navike potrosača su drastično promenjene, uglavnom se biraju ređi odlasci u kupovinu, tako da se prave veće zalihe. Ono što navodi kao zanimljivo je to da je kategorija piva, radlera i sajdera doživela značajan rast u prethodnom periodu. Navike se menjaju, naročito kod mlađe populacije, koje su na neki način rezultat praćenja trendova, dodaje on.

Category Manager sekcije bezalkoholnih pića, vode i piva u Fortuna marketu nam objašnjava da se rast u kategorijima kojima se on bavi, neminovno desio, napominjući da podaci iz njihovih objekata ne odskaču previše u odnosu na statistiku celog tržišta Srbije.

Kako podseća naš sagovornik, u uslovima pandemije, mnogi potrošači su bili izolovani, a svakako su imali potrebu za kupovinom. U takvim uslovima, dodaje on, online kupovina i dostava na kućnu adresu su bili idealno rešenje. Epidemiološka situacija je sada znatno povoljnija, što dovodi do smanjenja online prodaje i vraćanja potrošača starim navikama. Smatram da je dostava robe, svakako, nesto na čemu ćemo više raditi u budućnosti, uzimajući u obzir sve brži tempo života i nedostatak vremena, koje je potrošačima potrebno za obavljanje kupovina, ističe Nikola.

Što se tiče trendova, pre svega, oslanja se na njihove analitičke podatke i osluškuje potrebe potrošača, kao primaran izvor informacija, a tu su i istraživanja njihovih dobavljača kroz razne akcije, ankete i slično. Savremeni načini informisanja, smatra naš sagovornik, prvenstveno preko reklama u medijima i na društvenim mrežama, doprinose tome, da za vrlo kratko vreme velikom broju potrošača bude dostupna bilo koja informacija, koja nesumljivo ostavlja veliki utisak.

Kao što sam već spomenuo, osnovni kriterijum za kreiranje asortimana je potreba potrošača. Ono što nas karakteriše i slobodno mogu reći izdvaja od drugih je lični osećaj i zadovoljstvo potrošača. S obzirom na to da potičemo iz jedne porodične firme, zadovoljan potrošač nam je i u ovim okvirima moto kojim se svakodnevno vodimo, zaključuje Nikola naš razgovor.