Summi1
Summit2

Olivera Ćirković, direktorka marketinga, Univerexport: Ponedeljak - I šta ćemo sad?

KOLUMNA PONEDELJKOM

Srbija

18.04.2022.

"Kao početak radne nedelje, ponedeljak vam daje šansu da iznova počnete 52 puta godišnje!" - Dejvid Dvek

Piše: Olivera Ćirković, direktorka marketinga, Univerexport

Ponedeljak - simbol početka, ponedeljak – simbol najvećeg broja pitanja..... Kako učiniti ponedeljak najslađim danom, kako od njega dobiti petak, vikend?

Kako usmeriti strategiju, kada nema lakih odgovora? Kako naći uspešan recept, formulu za komleksne i dinamične situacije? Tradicionalan, gerilski pristup, inovacija, intuicija? 

Za one sa mnogo godina iza sebe, kao i za one sa znatno manje, ponedeljak je simbol početka, a globalna realnost nudi najnepredvidiviji utorak, sredu, četvrtak....ikad! 

Krizna situacija globalno – mnogo pitanja lokalno.

Nemam ambicije (pretenzije) da ponudim odgovore na postavljena pitanja koja će vas zadovoljiti, već laganu patološku potrebu da racionalizujem situaciju gde je sve više informacija i pitanja, a sve manje suštine.

Možda bi trebalo razmisliti o upozorenju Rubena Bladesa kako postajemo „najbolje informisano društvo ikada koje će umreti od neznanja“. Zapravo, pojasnila bih svoje shvatanje, sve je više informacija, a sve manje onih koji uspešno „čitaju“ i koriste iste.

Ako bismo globalno pretočili u naš mikrosvet, naše tržište, naša pitanja ista su kao i svuda u svetu, ali su nam razmišljanja ipak nešto drugačija. Zašto? 

Šta je to što naš ponedeljak čini drugačijim i boljim?

Naš ponedeljak je drugačiji, on je nastao na prilagođavanju, na mnogo neželjenih studija slučaja, na mnogo globalnih i posledičnih mikrolokacijskih „udara“.

Andrić je divljenje junacima zamenio sumnjom da svet bolje vide poraženi. Pa, može se reći da smo u tom smislu u boljoj poziciji... Nama su se vrata mnogo puta zalupila ispred nosa, da smo intuitivno naučili da tražimo mogućnost da se neka druga vrata nisu otvorila. Neko će sigurno biti uplašen tim zvukom prvi put zalupljenih vrata.

Naravno da nije cilj prikazati nekog gubitnikom, ali ovo zapravo ukazuje na postojanje uzroka izgradnje jednog specifičnog mentalnog sklopa, koji se u svim biznis situacijama neverovatno regeneriše i ponaša poput feniksa. Zato je ovde ponedeljak drugačiji.

Naš narod kaže: „Mački je do igre, a mišu je do života“. Ako imamo izgrađen mehanizam subjektivnog pristupa već vam je jasno ko smo mi u ovoj globalnoj igri.

Dakle, kada su u pitanju globalna dešavanja naše ponašanje može biti jedino reaktivno. Da li neko zna bolje da radi to od nas? 

Mnogo puta smo sastavljali mozaik sa kantom oho lepka i manjkom delova.

Ponedeljak je najbolji dan da započnete.

Za kraj, evo zanimljivog gledišta i večite dileme, da započnete sledeći ponedeljak....
https://sikic.wordpress.com/2013/11/15/zatvorenikova-dilema-1/