Summi1
Summit2

Katarina Išić, Mercator-S: Fokus na edukaciji potrošača

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

11.05.2022.

Upravljanje kategorijom Lepote i nege podrazumeva svakodnevno praćenje rezultata kategorije na osnovu internih izveštaja, planiranje aktivnosti za naredni period (akcije, specijali, sezona), definisanje odgovarajućeg redovnog, ali i sezonskog asortimana i njegovog izlaganja, izradu planograma, određivanje cenovnog pozicioniranja, kao i pregovaranje sa dobavljačima, a sve sa ciljem da proizvodi koji se nađu na polici zadovolje potrebe svakog potrošača, objašnjava Katarina na početku našeg razgovora, dodajući da je neizostavni deo posla i praćenje konkurencije i tržišnih trendova.

Prema njenim rečima, poslovne obaveze su joj se znatno promenile u poslednje dve godine. Kako objašnjava, od pozicije asistenta na kategoriji Slatkiša i grickalica, gde je pretežno obavljala operativni deo posla koji obuhvata pripremu akcijskih aktivnosti, ulistavanje artikala, rešavanje spornih faktura, došla je do menadžerske pozicije koja sa sobom nosi veću odgovornost i donošenje ključnih i strateških odluka za samu kategoriju.

Još od izbijanja pandemije, percepcija zdravlja i brige o sebi se izuzetno promenila, a samim tim i ponašanje potrošača. Katarina napominje da su oni sve oprezniji prilikom odabira kozmetičkih proizvoda i da očekuju transparentnost i bezbednost: Potrošači žele da budu informisani i smatram da je neophodno pružiti im određenu vrstu edukacije kako bi bili sigurni da su izabrali odgovarajući proizvod, i zato ćemo u narednom periodu fokus usmeriti i ka edukaciji potrošača.

Takođe, potrošači se sve više okreću prirodnoj kozmetici, koja u njihovim radnjama beleži dvocifreni rast. U skladu sa tim, trudimo se da obogatimo ponudu ove grupe proizvoda, a posebno u našim specijalnim formatima maloprodajnih objekata - IDEA Organic, ističe Category manager kompanije Mercator-S.

Potrošači se sve više okreću prirodnoj kozmetici, koja u našim radnjama beleži dvocifreni rast

Najprodavanije grupe proizvoda, u njihovim objektima, su šamponi i paste za zube. Kako ističe naša sagovornica, paste za zube su postale sastavni deo prosečne potrošačke korpe, a zanimljiv podatak je da se najviše kupuju u supermarketima, koji nose čak 24% tržišnog učešća u ovoj grupi proizvoda. Što se tiče grupe šampona, trude se da isprate sve inovacije koje dobavljači donose na tržište jer danas potrošači očekuju da će novitete naći i u supermarketima. 

Neizostavno je pomenuti i online kupovinu, koja ima ogroman rast kako na globalnom, tako i na lokalnom nivoi. U kompaniji Mercator-S, online kupovina proizvoda za ličnu higijenu je porasla za 50% u prethodne dve godine. Online prodaja šampona je porasla za 18%, a pasti za zube 14% u odnosu na 2020. godinu, saopštila nam je Katarina.

Da bi bila u toku sa trendovima i situacijom na tržištu, informiše se uglavnom putem različitih online kanala i online platformi - Euromonitor i BRANDpuls, kao i u InStore magazinu, koji prati i na Linkedin-u. 

Ključni kriterijum prilikom izbora proizvoda, koji će se naći na našim policama, je da se oni diferenciraju od ostatka asortimana. Cilj nam je da se u našim radnjama nađe za svakoga po nešto i da potrošačima približimo tržišne trendove koje kontinuirano pratimo, zaključuje Katarina naš razgovor.