Summi1
Summit2

UNICEF istraživanje: Mladi ispitanici za veću promociju "kulture davanja"

AKTUELNO

Srbija

25.05.2022.

Čak dve trećine mladih povremeno ili redovno daje donacije u dobrotvorne svrhe, i to najčešće za dobrobit dece i porodica u Srbiji, pokazalo je istraživanje koje je nedavno radio UNICEF putem U-report platforme.

Većina ispitanika uglavnom donira u dobrotvorne svrhe, od čega 21 odsto redovno, 46 odsto njih povremeno, dok 23 odsto donira retko. Tek je svaki deseti ispitanik izjavio da ne donira u dobrotvorne svrhe. Mladi ispitanici su istakli da bi trebalo više promovisati kulturu davanja, pre svega putem medija, kako bi se podstakao razvoj empatije i svesti o kulturi davanja. 

O velikodušnosti i senzibilitetu naših sugrađana govori i podatak da se na Svetskom indeksu davanja (2020. godine) Srbija nalazi među prvih šest zemalja koje su najviše napredovale u tom domenu. 

UNICEF u Srbiji ukazuje na značaj kulture davanja i solidarnosti ističući primer Miodraga Radojičića iz Beograda, rođenog 1931. godine, koji je za života napravio pismeno zaveštanje da sva svoja novčana sredstva zatečena na računu u banci, ostavlja UNICEF-u u Srbiji, za pomoć deci. Prošao je gospodin Radojčić strahote rata kao dete, saosećao je sa decom koja pate, a sada će kroz svoju zaostavštinu pružiti podršku i pomoć onima kojima je to potrebno.

Aleksandar Saša Đorđević, nacionalni ambasador UNICEF-a, pozvao je lidere i uspešne pojedince iz sveta biznisa u našoj zemlji da se pridruže UNICEF-ovom Plavom klubu i da svojim doprinosom pomognu da zajedno stvorimo jednake šanse za svako dete.

Među prvima se Plavom klubu pridružila Dubravka Đedović, članica Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke: U ovom klubu prepoznajem prave vrednosti koje svi mi iz biznisa treba da prepoznamo, da podržimo i da živimo jer bez adekvatnog razvoja dece ne možemo da pričamo o održivoj budućnosti, istakla je Đedovićeva. 

Svoju podršku su, članstvom u novoosnovanom Plavom klubu, dali i Borislav Miljanović (Represent System), Milan Ćulibrk (NIN), Mila Litvinjenko (Aura), Sanjin Greda (Wiener Städtische osiguranje), Danko Vuković (Elbet), Dejan Ranđić (DNA Communications), Maja Stojanović (Olaf^McAteer) i Nikola Petrović (G4S).

UNICEF apeluje da se nastavi pozitivan trend solidarnosti i doniranja, pozivajući lidere i uspešne pojedince iz poslovnog i akademskog sveta da se već danas priključe Plavom klubu i zajednici koja menja naše društvo nabolje, ističe se u saopštenju.

Članovi Plavog kluba su istomišljenici koji su se okupili oko ideje da je za izgradnju održivog društva presudno ulagati u decu i mlade, jer im se tako omogućava da otkriju i ostvare svoje pune potencijale, ali i da u budućnosti budu što zadovoljniji i ostvareniji odrasli ljudi. Pridružujući se Plavom klubu, članovi postaju donatori koji sopstvene uspehe aktiviraju i za dobrobit dece.

izvor: InStore
foto: UNICEF