Summi1
Summit2

Nestlé Srbija podržava lokalne proizvođače povrća - početna investicija vredna 140.000 švajcarskih franaka za regenerativnu poljoprivredu

PODRŠKA

Srbija

07.06.2022.

Kompanija Nestlé uključila je dobavljače iz Srbije u svoj globalni projekat regenerativne poljoprivrede, koji za cilj ima očuvanje i obnavljanje poljoprivrednog zemljišta i njegovog ekosistema.

Početnom investicijom vrednom 140.000 švajcarskih franaka uloženih ove i prošle godine u procese proizvodnje najvećih lokalnih dobavljača kompanije, Telek Paprike i Geneze, Nestlé ulaže u održive načine proizvodnje povrća za jedan od svojih najpopularnijih proizvoda – Začin C.  

Srbija je prva zemlja u regionu u kojoj je kompanija Nestlé počela da primenjuje principe regenerativne poljoprivrede. Projektom će do kraja ove godine biti obuhvaćeno više od 400 tona lokalno uzgajanog povrća. U narednom periodu, Nestlé će svojim dobavljačima pomoći da, primenom novih tehnologija i načina obrade, povećaju prinose i kvalitet povrća, zaštite zemljište i optimizacijom operacija smanje troškove. 

Nestlé nastavlja da unapređuje svoje lokalno poslovanje u skladu sa globalnim ciljevima kompanije. Snažnom podrškom lokalnim dobavljačima sirovina u prelasku na regenerativnu poljoprivredu dajemo doprinos očuvanju životne sredine u Srbiji i podržavamo domaću ekonomiju, nastavljajući da unapređujemo omiljeni srpski brend C. Cilj je da 20 odsto ključnih sastojaka svih Nestlé proizvoda bude proizvedeno uz implementaciju principa regenerativne poljoprivrede do 2025. godine na globalnom nivou, a 50 odsto sastojaka (14 miliona tona) do 2030. godine, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Adrijatik južni region, prilikom okupljanja novinara u Kanjiži povodom predstavljanja projekta, kom su prisustvovali predstavnici kompanija Nestlé, Telek Paprika i Geneza. 

Kompanija već podržava 500.000 poljoprivrednika širom sveta u implementaciji regenerativne poljoprivrede, sa planom da u projekat na globalu uloži 1,2 milijarde švajcarskih franaka do 2025. i ciljem da do 2050. godine dostigne nulti uticaj na životnu sredinu. Reč je o primeni praksi kojima se povećavaju vlažnost zemljišta i njegov kapacitet da zadržava ugljenik, što donosi veću plodnost zemljišta, bolju otpornost useva i veću biološku raznovrsnost. Ekosistem oko zone proizvodnje je zdraviji, a umesto veštačkih, koriste se organska đubriva. 

Regenerativna poljoprivreda je jedna od novijih praksi koja se primenjuje kod nas, a upravo takve održive prakse su imperativ današnjice i svi veliki proizvođači hrane bi trebalo da ih primenjuju. Podaci govore da su emisije gasova koje doprinose klimatskim promenama velike, a u njima poljoprivreda trenutno učestvuje sa čak 25 odsto. Primenom regenerativne poljoprivrede i pošumljavanjem, ove brojke se mogu znatno smanjiti. Koncept istovremeno donosi pozitivne ekonomske efekte, otpornost na klimatsku nestabilnost i prosperitet poljoprivrednih proizvođača, rekao je Goran Eror, poljoprivredni novinar i dobitnik prestižne nagrade Zlatno pero privrede za značajna privredna ostvarenja u 2021. godini. 

U ovaj projekat kompanije Nestlé Srbija uključeno je 100% sirovog povrća za proizvodnju Začina C, sa izuzetkom šargarepe - 90%. Tako će unapređen proizvod, koji se na godišnjem nivou u Srbiji koristi u čak 1.200.000.000 obroka, sadržati krupnije komade povrća, bez konzervansa i veštačkih boja, poručuju iz kompanije.

Jako smo ponosni na saradnju sa našim dobavljačima jer upravo oni čine naš Začin C omiljenim domaćim proizvodom. Taj epitet potvrđuje i činjenica da srpski potrošači već 12 godina biraju Začin C za omiljeni dodatak jelu u akciji ’Miljenik potrošača’. Ponosni smo i na to što unapređenjem našeg portfolija i pružanjem podrške lokalnoj proizvodnji oblikujemo održivu prehrambenu industriju, navela je Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane kompanije Nestlé za tržište jugoistočne Evrope.

Neli Angelova, direktorka komunikacija kompanije Nestlé za tržište jugoistočne Evrope dodala je da Nestlé veruje u dve osnovne vrednosti u poslovanju – društvenu odgovornost i razvijanje brenda sa svrhom, te da je želja kompanije da pruži znanje i alat svojim partnerima i dobavljačima za maksimiziranje potencijala njihovog rada.  

izvor: InStore
foto: Nestlé Srbija