Summi1
Summit2

Željko Bohinc, Medius: Uvek se radujem nečem novom i inovativnom

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

15.06.2022.

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

U sklopu kompanije Medius, posluje i Medius mesara, pogon za preradu i rasecanje mesa. Svakodnevno isporučujemo meso i mesne prerađevine ka našim maloprodajnim objektima. Upravo tu i započinje moj radni dan: kontrolisanjem isporuke robe ka objektima, proverom trenutnih zaliha, kao i nabavkom sirovina za nesmetanu proizvodnju, objašnjava Željko, dodajući da su tu i redovne aktivnosti koje obuhvataju godišnja ugovaranja, kontakte sa dobavljačima, praćenje cenovne konkurentnosti, kontakte sa sektorima marketinga, finansija i maloprodaje, planiranje vikend akcija i kataloga, osluškivanje potreba potrošača.

Usled trenutne situacije na tržištu, on napominje da su njegove dnevne obaveze dobile na dinamičnosti. Kako ističe, česta poskupljena sirovina za proizvodnju zahtevaju stalno praćenje i brzu reakciju: U martu i aprilu ove godine smo imali situaciju da na nedeljnom nivou cena pojedine sirovine skoči i dva puta. Uredba o svinjskom butu, koja je stupila na snagu pre šest meseci, ograničava nam manevarski prostor. 

Kategorija mesnih prerađevina, u našem ukupnom prometu u 2022, učestvuje sa 6,86%, dok kategorija mesa učestvuje sa 12,34%

Prema njegovim rečima, navike potrošača u kupovini mesnih prerađevina se nisu mnogo promenile, dok su u kategoriji svežeg mesa zabeležili zanimljive promene. U prethodnom periodu, dodaje Željko, kupovina svinjskog mesa je u porastu, dok juneće meso, koje je u aprilu dostiglo istorijski cenovni maksimum, beleži znatan pad. Kod pilećeg mesa nisu zabeležene velike oscilacije. Sarađuju sa dobavljačima iz Srema, malim delom iz Mačve i Šumadije, tako da se strogo pridržavaju pravila da u objektima isključivo prodaju sveže i kvalitetno meso sa domaćih farmi. Oznaka “Proizvedeno u Srbiji” krasi delikatesne proizvode Medius mesare.

Kategorija mesnih prerađevina, u našem ukupnom prometu u 2022. godini, učestvuje sa 6,86%, dok kategorija mesa učestvuje sa 12,34%. Iako posedujemo svoju proizvodnju, našem potrošaču želimo da ponudimo i proizvode vodećih brendova. Što se tiče najprodavanijih artikala iz kategorije polutrajnih proizvoda, Dimljena svinjska pečenica Medius mesare i dalje drži primat, kategoriju trajnih proizvoda predvodi Suva svinjska pečenica naše mesare zajedno sa čajnom I kulenom, dok kod pašteta, Carnex sa Jetrenom paštetom 75g i 50g drži lidersku poziciju. Pomenuo bih i Pazovačku kobasicu, koja spada u kategoriju svežih dimljenih kobasica, na koju smo posebno ponosni, ističe naš sagovornik.
 
Kako nam objašnjava menadžer kategorije proizvoda za meso i mesne prerađevine u kompaniji Medius, online prodaju su započeli prošle godine i mesne prerađevine se redovno nalaze u korpi, ali ne u toliko značajnoj meri. 

Naš sagovornik se uvek trudi da bude dobro informisan, da prati konkurenciju i tržište. U kompaniji, redovno dobijaju podatke od agencija Nielsen i RetailZoom. Pomno studira dešavanja, analizira kretanje tržišta do nivoa artikla, uviđa dobre strane i propuste. U dogovoru sa dobavljačima, saznaje za koje artikle kreće tv kampanja i čemu dati fokus. 

Uvek se radujem nečem novom i inovativnom. Redovno radimo osveženje asortimana i na kvartalnom nivou uklanjamo “spavače” sa polica. Pored svega, poverenje i istrajnost su reči koje prave razliku. Naše načelno pravilo je i dalje ostalo isto: brzo, sveže, čisto, zaključuje Željko naš razgovor.