Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Količinski i vrednosni rast tržišta proizvoda za sunčanje

InFokus: Sve za sunčanje i more

inFokus

21.06.2022.

Posmatrano prema formi proizvoda, najprodavanija su sredstva za sunčanje u formi losiona (52% količinski, 53% vrednosno), zatim u formi mleka (23% količinski, 18% vrednosno), i u uljanoj formi (12% količinski, 11% vrednosno), ostalo čine gelovi, kreme, balzami i drugo

Autor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske stanice, drogerije, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke, na osnovu kojih se izrađuju izveštaji, dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od četiri hiljade objekata.

Pandemija COVID-19 negativno je uticala na dosta industrija, uključujući tržište proizvoda za zaštitu od sunca, širom sveta. Očekuje se da će se globalno tržište ovih proizvoda maksimizirati do kraja 2027. godine, sa značajnim kontinualnim kompozicionim rastom (CAGR) tokom 2022-2027. Globalno tržište proizvoda za zaštitu od sunca, i negu nakon sunčanja, dostiglo je vrednost od 11,4 milijardi dolara u 2021. Dugoročno gledano, proizvođači očekuju da će tržište dostići 17,6 milijardi dolara do 2027. godine, sa kontinualnim kompozicionim rastom CAGR od 7,3% tokom 2022-2027.

Efikasnost proizvoda za negu i zaštitu od sunca zavisi od njegovog faktora zaštite (SPF), naučne mere koja je u korelaciji sa tim koliko dugo korisnik može da ostane na suncu bez ikakvog ozbiljnog oštećenja kože.

Česta pojava melanoma i nemelanomskog karcinoma kože, uzrokovanih izlaganjem UV zračenju, je ključni faktor koji pokreće tržište. Osim toga, različiti proizvodi za negu i zaštitu od sunca, takođe, sadrže elemente koji se bave drugim srodnim problemima nege kože, kao što su znaci starenja.

Neukrotivi poriv da zadrže mladost među masama ih je nagnao ka proizvodima koji se mogu pohvaliti ukupnim obnavljanjem ćelija kože obezbeđujući rešenja protiv starenja i zaštitu od sunca. Štaviše, uključivanje organskih i prirodnih sastojaka u ove proizvode se povećava jer su ovi sastojci ekološki prihvatljivi i nemaju neželjene efekte.

Takođe, potrošače privlači i lansiranje proizvoda sa dodatnom vrednošću sa prednostima kao što su raznovrsni mirisi, efekti brzog sušenja, sjaj i mat završni sloj. Ostali faktori koji doprinose rastu tržišta uključuju laku dostupnost i široku distribuciju preko onlajn trgovaca i prodavnica, povećanje raspoloživog prihoda i svesti o prednostima ovih proizvoda, zajedno sa agresivnim promotivnim aktivnostima nekoliko vodećih proizvođača.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca na maloprodajnom tržištu Srbije, u proteklih godinu dana (od marta 2021. godine do februara 2022. godine). 

Ukoliko uporedimo posmatrani period sa istim periodom godinu dana ranije, možemo primetiti da tržište proizvoda za sunčanje raste duplo posmatrano količinski i vrednosno, upravo zbog promene ponašanja kupaca u 2020. godini, usled COVID-19 mera i početka pandemije. Cena proizvoda po kilogramu raste u posmatranom periodu +6% i primetna je u svim kanalima prodaje i regionima.

U perioda od marta 2021. godine do februara 2022. godine prodate količine proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca u regionu Beograd iznose 33%, dok je u regionu Sever 27% prodatih količina. U regionu Zapada i Istoka je ukupno prodato 40% ukupnih količina. 

Proizvodi za sunčanje i zaštitu od sunca se dominantno prodaju kroz formate i kanale moderne trgovine (modern trade) i to 75% količinski, a 78% vrednosno, dok se ostatak prodaje kroz formate i radnje tradicionalne trgovine (traditional trade).
Segment proizvoda za zaštitu od sunca se najviše prodaje i predstavlja 90% prodatih količina i 95% vrednosne prodaje. Ostatak prodaje čine sredstva za negu kože posle sunčanja.

Posmatrano prema formi proizvoda, najprodavanija su sredstva za sunčanje u formi losiona (52% količinski, 53% vrednosno), zatim u formi mleka (23% količinski, 18% vrednosno), i u uljanoj formi (12% količinski, 11% vrednosno), ostalo čine gelovi, kreme, balzami itd.

Gledano prema efikasnosti proizvoda za negu i zaštitu od sunca, odnosno njegovom faktoru zaštite od sunca (SPF), naprodavaniji su proizvodi sa zaštitnim faktorom 30 (41% količinski, 40% vrednosno), zatim sa zaštitnim faktorom 50 (24% količinski, 30% vrednosno), pa sa nižim faktorima 20 (6% količinski, 5% vrednosno) i faktorom 6 (3% količinski, 2% vrednosno).

Vodeći proizvođači, u kategoriji proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca, za period od marta 2021. godine do februara 2022. godine (poređano po abecednom redu), količinski i vrednosno posmatrano, su: Beiersdorf, Kozmetika Afrodita, L’Oreal, Park Agencija, Sarantis.

O RetailZoom:
RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…  RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina. 

 

Kontakt:  
Email: dusan.grujic@retailzoom.net
Tel:   +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27 
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net