Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Skoro svi potrošači kupuju sladoled

InFokus slodoled - INFORMACIJE O PROMETU U SRBIJI

inFokus

22.06.2022.

Segment porodičnih sladoleda dominira u prodatim količinama sa 65% u poslednjih godinu dana, dok impulsni imaju 35% prodatih količina. Obrnuta je situacija u vrednosnoj prodaji, gde implulsni beleže 60%, a porodični 40% ukupne vrednosne prodaje sladoleda

Autor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske stanice. čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke, na osnovu kojih se izrađuju izveštaji, dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od četiri hiljade objekata.

Nije tajna da potrošači vole sladoled. Definitivno je deo svima omiljenih poslastica. Skoro svi potrošači kupuju sladoled. Potrošnja sladoleda po glavi stanovnika u EMEA je oko 4,6 kg godišnje i očekuje se da će rasti (Izvor: Globalni podaci). Sladoled za poneti kući će nastaviti da beleži pozitivan rast, dok je impulsni sladoled ponovo zabeležio povećanu prodaju u 2021. (Izvor: Euromonitor International).

Identifikovani su neki od globalnih trendova u narednom periodu: Uživanje bez kalorija (potrošači se osećaju manje krivim kada se prepuste niskokaloričnom sladoledu. Broj kalorija u proizvodima sladoleda koji prate ovaj trend se pojavljuju velikim slovima na prednjoj strani pakovanja.); Sladoledi bez mleka (sladoledi bez mlečnih sastojaka više nisu samo za netolerantne na laktozu. 53% globalnih potrošača razmatra alternativu na biljnoj bazi jer je zdravija. Ovi proizvodi su veoma popularni u okviru specijalizovanih programa ishrane i za vreme posta.); Pogodnost konzumacije (sladoled je oduvek popularan kao prozivod za poneti, koji se odmah konzumira. Ljudi ne vole ništa više nego da kupe kornet sladoleda ili sladoled na štapiću tokom letnjeg dana i šetaju ulicom uživajući u rashladnoj užini.

Ali, pogodnost nije samo prenosivost. Potrošači danas takođe sve više nastoje da izbegnu nered – i da zaštite svoju higijenu u eri posle kovida.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće sladoleda na  maloprodajnom tržištu Srbije, u proteklih godinu dana (od marta 2021. godine do februara 2022. godine). 

Ukoliko uporedimo proteklih godinu dana, sa prethodnih godinu dana, možemo da primetimo da tržište sladoleda beleži rast od 2% u prodajnoj vrednosti, u broju prodatih komada rast je +6%, dok količinski posmatrano tržište beleži blagi pad od -0,6%. Cena proizvoda po kilogramu raste u posmatranom periodu +3% i primetna je u svim kanalima prodaje i regionima.

U periodu od marta 2021. godine do februara 2022. godine, prodate količine sladoleda u regionu Sever iznose 30%, dok je u regionu Beograd 29% prodatih količina. U regionu Zapada je prodato 18% ukupnih količina, a iz Istoka dolazi 23% prodaja. 

I dalje je dominantni kanal prodaje kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2) kroz koji se proda 38% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 24% prodaja, a hipermarketi i supermarketi kumulativno donose 30%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benzinskih stanica. Vrednosno posmatrano, iz kanala velikih i srednjih radnji dolazi 35% prodaja, iz kanala malih 27%, za njima slede hiper i supermarketi sa 23% vrednosne prodaje i 15% iz kanala kioska i benzinskih stanica. 

Segment porodičnih sladoleda dominira u prodatim količinama sa 65% u poslednjih godinu dana, dok impulsni imaju 35% prodatih količina. Obrnuta je situacija u vrednosnoj prodaji, gde implulsni beleže 60%, a porodični 40% ukupne vrednosne prodaje sladoleda.

Vodeći proizvođači, u kategoriji sladoleda od marta 2021. godine do februara 2022. godine (poređano po abecednom redu), količinski i vrednosno posmatrano, su: Frikom, Froneri i proizvođači privatne robne marke kumulativno.

O RetailZoom:
RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena… 
RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina. 

 

Kontakt:  
email: dusan.grujic@retailzoom.net
tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27 
11 000 Beograd, Srbija
web: www.retailzoom.net