Summi1
Summit2

NielsenIQ: Britanci prelaze na jeftiniju hranu u borbi sa inflacijom

AKTUELNO

Svet

29.06.2022.

Britanski kupci prelaze na jeftinije alternative za hranu u svojim supermarketima dok pokušavaju da se izbore sa sve većom krizom troškova života, pokazuju industrijski podaci kompanije NielsenIQ.

NielsenIQ je rekao da je tokom četiri nedelje do 18. juna prodaja smrznute živine porasla za 12% u odnosu na prethodnu godinu, prodaja pirinča i žitarica porasla je za 11%, konzerviranog pasulja i testenina za 10%, sosa 9%, konzerviranog mesa do 9% i suve testenine za 31%.

Nasuprot tome, prodaja piva, vina i žestokih alkoholnih pića, koja je još uvek bila pogođena sporim ponovnim otvaranjem ugostiteljske industrije pre godinu dana, pala je za 9,7%, dok je prodaja opšte robe pala za 6,1% pošto su kupci smanjili diskrecionu potrošnju.

Kupci počinju da prave različite izbore kako da kompenzuju svoje rastuće troškove života. Za neka domaćinstva, način da uštede novac je kupovina jeftinijih proizvoda, rekao je Mike Watkins, šef maloprodaje i uvida u poslovanje kompanije NielsenIQ UK.

On je napomenuo da će za 15% domaćinstava koja se sada smatraju borcima, skoro četvrtina ove grupe u potpunosti prestati da kupuje određene proizvode, a 28% će više kupovati u diskonterima Aldi i Lidl u nemačkom vlasništvu.

Istraživač je rekao da je ukupna prodaja namirnica u supermarketima u Velikoj Britaniji porasla za 1,5% na bazi vrednosti tokom četvoronedeljnog perioda u odnosu na prethodnu godinu, podstaknuta proslavom kraljičinog platinastog jubileja i vrelog sunčanog vremena. Međutim, prodaja je pala za 5,5% na bazi količine.

Tokom četiri nedelje posete prodavnicama su porasle za 7%, što je dodatnih 31 milion putovanja, rekao je istraživač tržišta.

Nasuprot tome, onlajn prodaja je pala za 12% u poređenju sa prošlom godinom, sa skoro pola miliona manje onlajn kupaca nego u junu 2021.

To je značilo da je udeo onlajn prodaje namirnica smanjen na 11,3% sa 11,7% u maju i 13,1% pre godinu dana.

Tržišni lider Tesco bio je jedini od četiri tradicionalne velike britanske grupe supermarketa koji je povećao prodaju na bazi vrednosti tokom 12 nedelja do 18. juna. Porastao je za 0,4% na godišnjem nivou.

Aldi i Lidl su bili najbrže rastući trgovci na malo hranom, sa njihovim kombinovanim tržišnim udelom od 19,1%.

izvor: esmmagazine
foto: unsplash/Donald Giannatti