IN STORE  in your country  
SRBIJA

Analize

Top domaće robne marke u lifletima
Top domaće robne marke u lifletima

U prvih osam meseci 2020. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, oglašavalo se više od 2.200 robnih marki široke potrošnje u segmentu prehrane. U top 50 robnih marki, nalaze se 33 domaća i 17 globalnih proizvoda

Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane
Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane

Potrošači sve više obraćaju pažnju na to odakle hrana dolazi, ne samo zbog transparentnosti, već i zbog samog porekla hrane…. Sa ponosom konzumiraju loklane proizvode, ne samo da bi podržali lokalne ekonomije, već i da bi uživali u tradicionalnoj ishrani na svom lokalitetu

Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla
Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla

Projekat „Stvarano u Srbiji“, kao strateški projekat podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, startovao je polovinom juna, a ima cilj da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda (podnaslov) Izvor: Privredna komora Srbije

Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču
Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču

Velika je želja da se promoviše domaće i lokalno, jer brigu za očuvanje zdravlja stanovništva prati potreba da se sačuvaju domaći privrednici, njihovi zaposleni, i sve porodice koje oni prehranjuju

Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana
Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana

Kada su u pitanju različite kategorije proizvoda i namirnica, građani Srbije će u velikoj meri, pre birati domaće proizvode nego inostrane. Ubedljivu pobedu odnose kategorije domaćih artikala kada su u pitanju mlečni proizvodi (89,9%), mesne prerađevine (85%) i osnovne namirnice kao što su brašno, šećer, pirinač (81%)

Ljubav za lokalnu zajednicu
Ljubav za lokalnu zajednicu

Tri četvrtine (74%) potrošača u Evropi danas radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je porast u odnosu na isti period pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.

Važno je domaće, više nego inače
Važno je domaće, više nego inače

Tema važnosti domaćih prehrambenih proizvoda aktuelnija je nego ikad. Sada je pravi trenutak da se srpskoj industriji hrane da na značaju, da se njena vitalna uloga osvesti, ali i da sami proizvođači osete da imaju podršku 

Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće
Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće

Iz kompletne analize se može zaključiti da veću sklonost ka kupovini domaćih proizvoda imaju starije osobe, nižeg stepena obrazovanja, sa primanjima ispod proseka, koje žive u ruralnim sredinama i u manjim naseljima

I love „Made in Serbia“
I love „Made in Serbia“

Više od 40% domaćih potrošača izjavljuje da ima veći stepen poverenja u domaće nego u inostrane proizvode, dok istovremeno samo 15% njih daje prednost inostranim proizvodima. Polovina domaćih kupaca se radije opredeljuje za domaće proizvode na uštrb inostranih, a čak 53% to čini zato što smatra da na taj način pomaže domaću privredu

Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?
Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?

Ista informacija, predstavljena na različite načine, može da dovede do različite percepcije proizvoda. Sa tog aspekta, odeljci supermarketa mogu da se gledaju kao okviri. Odeljak i police na kojima je proizvod smešten može da utiče na način na koji se proizvod percipira   

POSm mora da dovede do kupovine
POSm mora da dovede do kupovine

Poslednjih nekoliko godina sam se posebno fokusirao na razvoj ove oblasti i stekao dragoceno znanje. Moje iskustvo govori da, ukoliko brend želi bolji ROI, mora da vodi računa o odabiru specijalizovanih dizajnera za POS, zatim o efektivnoj implementaciji i da uloži u zaista impresivne displeje

 POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini
POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini

Više od 80% kupovina odvija se impulsivno na mestu prodaje, a 90% svih informacija prenosi se vizuelnom komunikacijom   

 POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%
POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%

POS materijali dobijaju sve značajniju ulogu u promocijama unutar trgovine. Tržište tako pokazuje sve veću zrelost, a među glavnim korisnicima POS materijala, uz maloprodaju, profilisao se i sektor robe široke potrošnje, kao i duvanska i farmaceutska industrija 

Zašto su važni POS materijali?
Zašto su važni POS materijali?

Ključne prednosti POS materijala su: jačanje prepoznatljivosti brenda, privlačenje pažnje kupaca,  komunikacija komparativnih prednosti brenda, ušteda resursa, obraćanje sekundarnoj ciljnoj grupi i strateško pozicioniranje brenda 

Sampling ili ne, pitanje je sad
Sampling ili ne, pitanje je sad

Sampling, odnosno podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine, a zbog svoje efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom čak i u ovo novo normalno vreme kada se čini da je svet stao   

Kako vidite vaše kupce?
Kako vidite vaše kupce?

Oni koji vode prodajne timove su odgovorni za dobre odnose sa kupcima i, kroz to, za rezultat prodaje, ali ne zato što su lično i sami najbolji prodavci, već što je njihova osnovna uloga da vode i razvijaju ljude u svom timu tako da postanu prodavci pobednici sposobni da superiorno odgovaraju potrebama i zahtevima svojih kupaca i tako održivo obezbeđuju željeni rezultat organizacije 

Kako pronaći uzroke zaliha?
Kako pronaći uzroke zaliha?

Kod upravljanja zalihama moramo da imamo veći odliv nego priliv zaliha. To opet znači da moramo što pre da pronađemo i da uklonimo uzroke tj. da saznamo zašto je došlo do viška zaliha i zašto su se one pretvorile u nekurentne ili, ne-daj-Bože, mrtve zalihe, kako bi zaustavili njihovo gomilanje u budućnosti   

Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada
Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada

Kaufland nudi hranu po sniženim cenama, neposredno pre nego što se trgovina zatvori. U radnjama S Group, sat vremena pre zatvaranja prodavnice, proizvodi blizu isteka roka trajanja prodaju se sa popustom od 60%. Ahold Delhaize poboljšava tehnologiju koja će služiti ograničenju prekomernog naručivanja proizvoda. Tesco nudi reduced-to-clear promocije, a Asda koristi inovacije kako bi usporila truljenje voća i povrća   

Analiza: Maloprodaja u Sloveniji
Analiza: Maloprodaja u Sloveniji

Top10 najvećih trgovačkih lanaca, po nezvaničnom redosledu tržišnog udela, su: Mercator, Spar, Hofer, Tuš, Lidl, Eurospin, Jager, Fama, KEA i E.Leclerc   

Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske
Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske

Stanovnici Hrvatske od 16 do 64 godina, prema svojim stavovima o kupovini, u najvećem broju kupuju vođeni osobinama proizvoda, odabiru ih prvenstveno prema njihovim karakteristikama, na primer na osnovu kvaliteta i pouzdanosti ili na osnovu stečenog poverenja u marku i zemlju porekla

Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH
Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH

Gledajući kupovne navike cele populacije, jasno je da male trgovine u kvartovima, pored par glavnih trgovačkih lanaca,  još uvek čine veliki udeo kupovine većine kategorija. Sveže voće i povrće, te pekarski proizvodi se češće kupuju u malim trgovinama, nego u velikim trgovačkim lancima 

Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu
Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu

Postoje velike nedoumice s obzirom na to koliko dugo pandemija može da traje i tempo oporavka. To će se, svakako, razlikovati od tržišta do tržišta, u zavisnosti od ozbiljnosti situacije i odgovora vlada. Ono što se, ipak, zna, jeste da su već u toku velike promene potrošača, dok se svet razvija od jednog bezbrižnog do zatvorenog. Čak i kada se ekonomije otvore, socijalna distance bi mogla da postane način života sve dok se ne pronađe vakcina protiv korona virusa   

Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji
Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji

Prema podacima dobijenim iz kompanije Bisnode, u tabelama u nastavku su rangirani trgovački lanci, benzisnke stanice i kiosci, koji posluju na teritoriji Srbije.  

Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji
Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji

Iako se njihov broj iz godine u godinu smanjuje, i iako su zabeležili pad količinskog učešća u ukupnoj prodaji na tržištu, ovaj kanal prodaje je u 2019, prema podacima Nielsena, zabeležio rast u vrednosnoj prodaji od 1,5%, u poređenju sa godinom ranije i dostigao iznos od 72,3 milijarde dinara