IN STORE  in your country  
SRBIJA

Analize

RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene
RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene

Tri vodeće prehrambene kategorije, vrednosno posmatrano u proteklih godinu dana, su: pivo, bezalkoholna gazirana pića i mlevena kafa. U grupi neprehrambenih kategorija, to su: deterdženti za pranje veša, omekšivači za veš i sapuni.

Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba
Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba

● Dva od tri građanina Srbije nisu zadovoljni načinom kontrole širenja epidemije od strane Kriznog štaba ● Visok nivo nepoverenja u zvanične podatke u vezi sa epidemijom korona virusa ● Ekonomske mere adekvatnije od epidemioloških

Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe
Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe

U 2019. godini, u poređenju sa 2018, prema podacima Nielsena, došlo je do vrednosnog rasta prodaje robe široke potrošnje na benzinskim stanicama za 11,2%.

Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?
Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?

Više posetilaca hipermarketa je u Beogradu i Vojvodini, nego u istočnoj i južnoj Srbiji, i u regionu zapadne Srbije sa Šumadijom. S druge strane, čak 1/4 stanovnika Srbije nikada ne kupuje u hipermarketima

Ipsos: Kupovne misije stanovništva
Ipsos: Kupovne misije stanovništva

Dinamika velikih kupovina se bitno ne menja u proteklim godinama i u poslednjem snimku konstatujemo da 77,6% kupaca ovu vrstu kupovine obavlja u rasponu od jednom nedeljno do jednom mesečno, a najčešće dva do tri puta mesečno, što je neznatno povećanje u odnosu na prethodni snimak

GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava
GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava

Godina 2019. je bila izazovna za FMCG trgovce u Srbiji, u okolnostima kada je krajem 2018. još jedan veliki igrač pojačao konkurenciju na tržištu.

Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije
Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije

U Srbiji, ukupno tržište maloprodaje, prema Nielsen panelu maloprodaje, ostvaruje vrednosni rast od 3,6% u 2019, u poređenju sa 2018, i iznosi 4,58 milijarde evra.

Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova
Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova

Čak 71% potrošača navodi da je u ovom periodu nastavilo da kupuje iste brendove, kao i pre krize. Od kompanija i brendova se očekuje da nastave sa komunikacijom, ali i da budu praktični i realistični, naročito da pokažu kako mogu da pomognu u svakodnevnom životu ljudi. Gotovo 80% ljudi smatra da brendovi ne treba da eksploatišu situaciju sa virusom   

 Uključite zaposlene u građenje nove normale
Uključite zaposlene u građenje nove normale

Posao se može završiti i bez rukovanja.  I da vam ostane viška vremena. Da nešto novo napravite ili da jednostavno odmarate.  Ako već do sada niste, obavezno uradite sve što možete da napravite novu normalu. Buduću normalu. Da se kao pojedinac, tim i organizacija učinite što fleksibilnijim i otpornijim na promjene okruženja. Ne, otpornost ne znači da treba da se opirete promenama, nego da ih preživite   

COVID-19 - kriza ili prilika?
COVID-19 - kriza ili prilika?

Razumevanje psihologije potrošača i poznavanja navika vaših kupaca označiće razliku između uspeha ili poraza na tržištu u vreme krize izazvane korona virusom   

Kako se pobeđuje
Kako se pobeđuje

Lideri pobednici imaju potpunu kontrolu nad procesom i ljudima koje vode i u svakom momentu znaju koliko im i šta treba da ostvare ciljeve. I ne odstupaju, već nalaze rešenja da obezbede rezultat. Organizacijama trebaju lideri ovakvog načina razmišljanja, ukoliko stvarno žele da upravljaju svojim poslovnim rezultatom i budućnošću. Oni stvarno znaju šta im treba, u kom momentu i na koji način da bi se organizacije kretale napred

Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?
Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?

Tokom poslednje nedelje maja 2020. godine, vodeći sajt za zapošljavanje u Srbiji Poslovi Infostud sproveo je ponovno istraživanje o uticaju pandemije korona virusa na tržište rada sa ciljem da ispita stanje nakon završetka vanrednog stanja.  

Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu
Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu

Zabrinutost građana Srbije za širenje epidemije korona virusa, iako smanjena za čak 20 procentnih poena u odnosu na kraj marta, ostaje najviša u regionu i iznosi 70%, u poređenju sa 47% u Sloveniji, 58% u Bosni i Hercegovini i 62% Hrvatskoj. Suprotno tome, zabrinutost za ekonomske posledice, uprkos rastu, jedino u Srbiji je manja od polovine i iznosi 40%, dok ekonomske posledice epidemije brine 69% građana Slovenije, 61% građana BiH i 59% građana Hrvatske.

Promene kupovnih navika zavise od uzrasta
Promene kupovnih navika zavise od uzrasta

Ko god misli da je budućnost kupovine u e-trgovini pogrešiće… Ako ni zbog čega drugog, onda zbog činjenice da, kada se epidemija smiri, ljudi će želeti da se druže i dodirnu (možda noseći rukavice) i pomirišu (možda kroz maske) robu pre kupovine. Ali to ne znači da će raspored u prodavnicama ostati isti kao i da će način na koju kupujemo pretrpeti štetu ili napredovati u nečemu potpuno drugom 

Ljubav u doba korone
Ljubav u doba korone

Panika ne donosi ništa dobro. Blokira i paralizuje. U ekstremnim i vanrednim situacijama, okolnosti se menjaju doslovno iz sata u sat. Zato pratite i delite. Napravite grupe sa ljudima i komunicirajte. Digitalna je era, može se grupa napraviti i na digitronu. Ne morate da se gledate, da biste se čuli    

 Kako će se kretati tržište logističkih i skladišnih objekata
Kako će se kretati tržište logističkih i skladišnih objekata

Ponuda je zasada raznovrsna, ali se ide na homogenizaciju i stabilizaciju tržišta. Kada je reč o velikim zakupcima, najveća tražnja dolazi iz FMCG sektora, kao i od logističkih operatera koji dalje nude svoje usluge trećim licima   

Šta je ispod “vrha ledenog brega”?
Šta je ispod “vrha ledenog brega”?

Potrošači na osnovu cena koje vide na prodajnim policama razvijaju dobra ili loša osećanja prema trgovcima. Za njih su trgovci odgovorni za životni standard. Otuda je trgovina često ˝na tapeti˝, na moguću štetu privrede u celini.  A, cena je rezultat delovanja svih aktera lanca snabdevanja. Nema uspešne maloprodaje, bez dobrih dobavljača. I obratno. Saradnja u privredi je jedina održiva poslovna perspektiva. Odgovorna politika treba to da razume  

Budućnost trgovine nakon Covid-19 krize
Budućnost trgovine nakon Covid-19 krize

Sva naša razmatranja, izneta u ovom tekstu, imaće trajno nasleđe kada je u pitanju način na koji ljudi vode svoje živote i kako kupuju u narednim godinama. Sa vama smo podelili naša razmišljanja o tome šta to sve znači za trgovinu i sektor hrane za poneti, sa posebnim fokusom na perspektivu ambijenta prodavnica i njihovog okruženja   

Medijska slika regiona pre i za vreme Covid-19 krize
Medijska slika regiona pre i za vreme Covid-19 krize

Ako se tokom PreKovid perioda moglo reći da televizija kao medij, kada su u pitanju informativni sadržaji, dominira u regionu, za period trajanja korona krize, se može reći da je njen uticaj još više porastao. Naprosto, televizija je kao izvor informacija o korona virusu i društvenoj, ekonomskoj i globalnoj krizi koja je pratila, postala nezamenljiva  

Covid-19 efekat na pakovanu hranu
Covid-19 efekat na pakovanu hranu

Ovo istraživanje je ispitalo kratkoročne efekte koje je korona virus imao na tri ključne oblasti u okviru industrije pakovane hrane (obedovanje kod kuće, grickalice i mlečna industrija), globalne lance snabdevanja, kao i trendove unutar ove industrije za koje se očekuje da će ostati i nakon pandemije  

 Zašto nam treba red i disciplina?
Zašto nam treba red i disciplina?

Uljuljkuju nas u mitu da je improvizacija bolja od pravila, reda, forme, jasnih procedura i čistih računa. Nije. Improvizacija mora da ustupi mesto redu i disciplini da bi u nekom trenutku ciljano i smišljeno mogli postati agilni i fleksibilni shodno potrebnim uslovima i održivim rešenjima za nas, naše organizacije i društvo u celini    

Prilagođavanja u maloprodaji pod uticajem korona virusa
Prilagođavanja u maloprodaji pod uticajem korona virusa

S trgovcima koji očekuju da potražnja i dalje raste, iako sporijim tempom nego u preteklom periodu, IGD analizira promene u novim uslovima koji bi mogli da utiču na maloprodaju u budućnosti    

Koja je vaša PERSPEKTIVA? - Učestvujte u istraživanju „Poslovanje u postcovid periodu“
Koja je vaša PERSPEKTIVA? - Učestvujte u istraživanju „Poslovanje u postcovid periodu“

Pred vama je istraživanje pod nazivom „Poslovanje u postcovid periodu“ koje vam dostavljamo kao partneri inicijative Direct PERSPECTIVE

 Globalni “bum” online trgovine
Globalni “bum” online trgovine

E-trgovina u FMCG industriji vredi 280 milijardi dolara globalno, što predstavlja 7% ukupnne industrije