IN STORE  in your country  
SRBIJA

Analize

EY istraživanje Preduzetnički barometar: Kako ste videli 2020.
EY istraživanje Preduzetnički barometar: Kako ste videli 2020.

Većina preduzetnika, njih 82% smatra neizvesnost izazvanu pojavom pandemije COVID-19 najvećim izazovom za dalji rast i razvoj svoje kompanije, dok je 81% ispitanika iskoristilo meru pomoći Vlade u vidu uplate minimalne zarade po zaposlenom, pokazalo je EY istraživanje Preduzetnički barometar.

Istraživanje Deloitte: Uticaj pandemije COVID-19 na zaposlene žene
Istraživanje Deloitte: Uticaj pandemije COVID-19 na zaposlene žene

Gotovo 82% anketiranih žena izjavilo je da je pandemija negativno uticala na njihov život, navodeći negativne uticaje na mentalno i fizičko stanje i ravnotežu između posla i privatnog života. Od ukupnog broja ispitanica, 60% je izjavilo da se preispituju da li uopšte žele da napreduju u svojim kompanijama, kada uzmu u obzir šta to podrazumeva

Pet načina na koje tehnologija oblikuje iskustvo u trgovini
Pet načina na koje tehnologija oblikuje iskustvo u trgovini

Tehnologija će biti ključni element koji će omogućiti trgovcima da stvore sigurno iskustvo kupovine za kupce, a istovremeno obezbeđuju da zaposleni u trgovinama rade u sigurnom okruženju 

 Dodatak o privatnim robnim markama: Razlike između PL-a i brendova blede
Dodatak o privatnim robnim markama: Razlike između PL-a i brendova blede

U Srbiji, učešće PL-a u FMCG-u, za period od 12 meseci zaključno sa junom 2020. godine, iznosi 6,5%, dok je za isti period godinu dana pre iznosio 6,2%, odnosno. Ako posmatramo vrednosno, taj rast iznosi 2,5 milijardi evra. Ako se osvrnemo par godina unazad, učešče PL-a npr. u 2012. bilo je 5,5% 

Dodatak o privatnim robnima markama: PL utakmica postaje sve zanimljivija
Dodatak o privatnim robnima markama: PL utakmica postaje sve zanimljivija

Na globalnom nivou, stavovi potrošača prema privatnim robnim markama radikalno su evoluirali do tačke na kojoj više ne trpe stigmu proizvoda koji se smatraju inferiorni kvalitetom… Kod nas, priča donekle slična, a opet i različita. Pomeranja u pozitivnom pravcu su očigledna, naročito u domenu ocene potrošača o sve većoj zastupljenosti kvalitetnih proizvoda u portfoliju privatnih robnih marki, i ona su pre evolutivna (postepena), nego skokovita 

Analiza: COVID-19 i maloprodaja hrane
Analiza: COVID-19 i maloprodaja hrane

Prema mišljenju Svetske zdravstvene organizacije (SZO) i Evropske Agencije za bezbednost hrane (EFSA), bezbednost hrane nije ugrožena od korona virusa, ako se primene dobre higijenske i proizvođačke prakse   

Šta je odgovornost?
Šta je odgovornost?

Uverenja se menjaju sporo i uvek određenim redom, pa tako i shvatanje odgovornosti. Određenim organizacijama trebaju lideri određenih uverenja, a oni sami moraju da ocene uverenja svojih zaposlenih da bi se bolje razumeli i bili jasniji u svojim očekivanjima jedni od drugih. Najbolji izbori su najbolji u određenim uslovima i situacijama. Odgovornost lidera je da to vide i prema tome se ponašaju   

Top domaće robne marke u lifletima
Top domaće robne marke u lifletima

U prvih osam meseci 2020. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, oglašavalo se više od 2.200 robnih marki široke potrošnje u segmentu prehrane. U top 50 robnih marki, nalaze se 33 domaća i 17 globalnih proizvoda

Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane
Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane

Potrošači sve više obraćaju pažnju na to odakle hrana dolazi, ne samo zbog transparentnosti, već i zbog samog porekla hrane…. Sa ponosom konzumiraju loklane proizvode, ne samo da bi podržali lokalne ekonomije, već i da bi uživali u tradicionalnoj ishrani na svom lokalitetu

Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla
Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla

Projekat „Stvarano u Srbiji“, kao strateški projekat podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, startovao je polovinom juna, a ima cilj da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda (podnaslov) Izvor: Privredna komora Srbije

Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču
Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču

Velika je želja da se promoviše domaće i lokalno, jer brigu za očuvanje zdravlja stanovništva prati potreba da se sačuvaju domaći privrednici, njihovi zaposleni, i sve porodice koje oni prehranjuju

Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana
Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana

Kada su u pitanju različite kategorije proizvoda i namirnica, građani Srbije će u velikoj meri, pre birati domaće proizvode nego inostrane. Ubedljivu pobedu odnose kategorije domaćih artikala kada su u pitanju mlečni proizvodi (89,9%), mesne prerađevine (85%) i osnovne namirnice kao što su brašno, šećer, pirinač (81%)

Ljubav za lokalnu zajednicu
Ljubav za lokalnu zajednicu

Tri četvrtine (74%) potrošača u Evropi danas radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je porast u odnosu na isti period pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.

Važno je domaće, više nego inače
Važno je domaće, više nego inače

Tema važnosti domaćih prehrambenih proizvoda aktuelnija je nego ikad. Sada je pravi trenutak da se srpskoj industriji hrane da na značaju, da se njena vitalna uloga osvesti, ali i da sami proizvođači osete da imaju podršku 

Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće
Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće

Iz kompletne analize se može zaključiti da veću sklonost ka kupovini domaćih proizvoda imaju starije osobe, nižeg stepena obrazovanja, sa primanjima ispod proseka, koje žive u ruralnim sredinama i u manjim naseljima

I love „Made in Serbia“
I love „Made in Serbia“

Više od 40% domaćih potrošača izjavljuje da ima veći stepen poverenja u domaće nego u inostrane proizvode, dok istovremeno samo 15% njih daje prednost inostranim proizvodima. Polovina domaćih kupaca se radije opredeljuje za domaće proizvode na uštrb inostranih, a čak 53% to čini zato što smatra da na taj način pomaže domaću privredu

Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?
Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?

Ista informacija, predstavljena na različite načine, može da dovede do različite percepcije proizvoda. Sa tog aspekta, odeljci supermarketa mogu da se gledaju kao okviri. Odeljak i police na kojima je proizvod smešten može da utiče na način na koji se proizvod percipira   

POSm mora da dovede do kupovine
POSm mora da dovede do kupovine

Poslednjih nekoliko godina sam se posebno fokusirao na razvoj ove oblasti i stekao dragoceno znanje. Moje iskustvo govori da, ukoliko brend želi bolji ROI, mora da vodi računa o odabiru specijalizovanih dizajnera za POS, zatim o efektivnoj implementaciji i da uloži u zaista impresivne displeje

 POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini
POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini

Više od 80% kupovina odvija se impulsivno na mestu prodaje, a 90% svih informacija prenosi se vizuelnom komunikacijom   

 POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%
POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%

POS materijali dobijaju sve značajniju ulogu u promocijama unutar trgovine. Tržište tako pokazuje sve veću zrelost, a među glavnim korisnicima POS materijala, uz maloprodaju, profilisao se i sektor robe široke potrošnje, kao i duvanska i farmaceutska industrija 

Zašto su važni POS materijali?
Zašto su važni POS materijali?

Ključne prednosti POS materijala su: jačanje prepoznatljivosti brenda, privlačenje pažnje kupaca,  komunikacija komparativnih prednosti brenda, ušteda resursa, obraćanje sekundarnoj ciljnoj grupi i strateško pozicioniranje brenda 

Sampling ili ne, pitanje je sad
Sampling ili ne, pitanje je sad

Sampling, odnosno podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine, a zbog svoje efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom čak i u ovo novo normalno vreme kada se čini da je svet stao   

Kako vidite vaše kupce?
Kako vidite vaše kupce?

Oni koji vode prodajne timove su odgovorni za dobre odnose sa kupcima i, kroz to, za rezultat prodaje, ali ne zato što su lično i sami najbolji prodavci, već što je njihova osnovna uloga da vode i razvijaju ljude u svom timu tako da postanu prodavci pobednici sposobni da superiorno odgovaraju potrebama i zahtevima svojih kupaca i tako održivo obezbeđuju željeni rezultat organizacije 

Kako pronaći uzroke zaliha?
Kako pronaći uzroke zaliha?

Kod upravljanja zalihama moramo da imamo veći odliv nego priliv zaliha. To opet znači da moramo što pre da pronađemo i da uklonimo uzroke tj. da saznamo zašto je došlo do viška zaliha i zašto su se one pretvorile u nekurentne ili, ne-daj-Bože, mrtve zalihe, kako bi zaustavili njihovo gomilanje u budućnosti