IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove
Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove

Korišćenje preliva i sosova u ishrani više je tipično za mlađu populaciju u odnosu na stariju, koja sosove i prelive koristi veoma retko ili gotovo nikad. Gledano prema regionu u kome žive, stanovnici južne i istočne Srbije se u većem procentu izjašnjavaju kao koirsinici ovih proizvoda    

Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama
Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama

Najvažniji kanal prodaje, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020, i za kečape i za majoneze, je kanal velikih i srednjih radnji – 44% i 43%, dok su najveće količine sosova, u istom periodu,  prodate kroz kanale hiper i supermarketa, čak 49%     

Top domaće robne marke u lifletima
Top domaće robne marke u lifletima

U prvih osam meseci 2020. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, oglašavalo se više od 2.200 robnih marki široke potrošnje u segmentu prehrane. U top 50 robnih marki, nalaze se 33 domaća i 17 globalnih proizvoda

Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane
Prehrambeni nacionalizam kao kontra-trend globalizaciji hrane

Potrošači sve više obraćaju pažnju na to odakle hrana dolazi, ne samo zbog transparentnosti, već i zbog samog porekla hrane…. Sa ponosom konzumiraju loklane proizvode, ne samo da bi podržali lokalne ekonomije, već i da bi uživali u tradicionalnoj ishrani na svom lokalitetu

Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla
Žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla

Projekat „Stvarano u Srbiji“, kao strateški projekat podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, startovao je polovinom juna, a ima cilj da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda (podnaslov) Izvor: Privredna komora Srbije

Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču
Lokalni proizvod nikad dostupniji domaćem potrošaču

Velika je želja da se promoviše domaće i lokalno, jer brigu za očuvanje zdravlja stanovništva prati potreba da se sačuvaju domaći privrednici, njihovi zaposleni, i sve porodice koje oni prehranjuju

Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana
Domaće proizvode skoro svakodnevno kupuje 56,5% građana

Kada su u pitanju različite kategorije proizvoda i namirnica, građani Srbije će u velikoj meri, pre birati domaće proizvode nego inostrane. Ubedljivu pobedu odnose kategorije domaćih artikala kada su u pitanju mlečni proizvodi (89,9%), mesne prerađevine (85%) i osnovne namirnice kao što su brašno, šećer, pirinač (81%)

Ljubav za lokalnu zajednicu
Ljubav za lokalnu zajednicu

Tri četvrtine (74%) potrošača u Evropi danas radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je porast u odnosu na isti period pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.

Važno je domaće, više nego inače
Važno je domaće, više nego inače

Tema važnosti domaćih prehrambenih proizvoda aktuelnija je nego ikad. Sada je pravi trenutak da se srpskoj industriji hrane da na značaju, da se njena vitalna uloga osvesti, ali i da sami proizvođači osete da imaju podršku 

Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće
Potrošački etnocentrizam ili kupujmo domaće

Iz kompletne analize se može zaključiti da veću sklonost ka kupovini domaćih proizvoda imaju starije osobe, nižeg stepena obrazovanja, sa primanjima ispod proseka, koje žive u ruralnim sredinama i u manjim naseljima

I love „Made in Serbia“
I love „Made in Serbia“

Više od 40% domaćih potrošača izjavljuje da ima veći stepen poverenja u domaće nego u inostrane proizvode, dok istovremeno samo 15% njih daje prednost inostranim proizvodima. Polovina domaćih kupaca se radije opredeljuje za domaće proizvode na uštrb inostranih, a čak 53% to čini zato što smatra da na taj način pomaže domaću privredu

Topli napici: Kafa se najviše kupuje u tradicionalnim radnjama, a čajevi u supermarketima
Topli napici: Kafa se najviše kupuje u tradicionalnim radnjama, a čajevi u supermarketima

Kafu je, tokom analiziranog osmomesečnog perioda, bar jednom, kupilo 98% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kafe za ovaj period bila je 26 puta – u proseku nešto više od tri puta mesečno. U istom periodu, čaj je kupilo 75% domaćinstava, uz prosečnu učestalost od četiri kupovine tokom osam meseci    

Topli napici: Pregled TV oglašavanja
Topli napici: Pregled TV oglašavanja

Detaljniji presek kategorije toplih napitaka ukazuje na to da 78,1% udela otpada na TV oglašavanje klase Mlevena kafa, koja beleži povećanje udela u ukupnom TV oglašavanju toplih napitaka na srpskom tržištu u odnosu na isti period protekle godine, dok klasa Instant kafa ima 15,1% udela. Preostalih 6,8% udela u oglašavanju toplih napitaka pripada kategoriji Čajevi   

Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama
Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama

U periodu jul 2019 – jun 2020, volumenski posmatrano mleko čini 45% prodaje, jogurt i kiselo mleko 41%, pavlake 7%, sir 6%, dok ostatak od 1% čine maslac i mlečni dezerti. Vrednosno posmatrano stvari su značajno izmenjene: jogurt i kiselo mleko su 30%, mleko 29%, sirevi 23%, pavlake 14%. Ostatak čine maslac i mlečni dezerti   

Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu
Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu

Kada govorimo o markama mleka koje su se najviše konzumirale u predhodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištu BiH najpopularnija marka mleka Meggle, na tržištu Hrvatske Dukat, dok je na tržištu Slovenije to Alpsko mleko. Na tržištima Srbije i Makedonije dominiraju dva brenda kompanije Imlek, Moja kravica u Srbiji i Bimilk u Severnoj Makedoniji  

Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima
Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 8,3% vrednosne prodaje, korn fleks 6.4%, granola i hrskavi (crunchy) segment 12,9%, dečiji segment 15,1%, musli 14,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 43,2% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 18,9%, korn fleks 8%, granola i hrskavi segment 13,2%, dečiji segment 12,6%, musli 16,8% i preostalih 30,6% dolazi od kaša/obroka. 

Proizvodi za doručak u akciji
Proizvodi za doručak u akciji "Za dobro jutro"

Od 840 objava u prvih pola godine na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se domaći proizvođač Fun&Fit, trenutno ispred Nestlé-a. Svojo poziciju su uvećali još Vitalia i Pionir, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Privatne robne marke ove godine beleže vrednosni pad u oglašavanju u lifletima 

Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?
Ipsos: Kako do uspešne aktivacije i povećane prodaje?

Ista informacija, predstavljena na različite načine, može da dovede do različite percepcije proizvoda. Sa tog aspekta, odeljci supermarketa mogu da se gledaju kao okviri. Odeljak i police na kojima je proizvod smešten može da utiče na način na koji se proizvod percipira   

POSm mora da dovede do kupovine
POSm mora da dovede do kupovine

Poslednjih nekoliko godina sam se posebno fokusirao na razvoj ove oblasti i stekao dragoceno znanje. Moje iskustvo govori da, ukoliko brend želi bolji ROI, mora da vodi računa o odabiru specijalizovanih dizajnera za POS, zatim o efektivnoj implementaciji i da uloži u zaista impresivne displeje

 POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini
POS materijali: Sekunde su ključne za donošenje odluka o kupovini

Više od 80% kupovina odvija se impulsivno na mestu prodaje, a 90% svih informacija prenosi se vizuelnom komunikacijom   

 POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%
POS materijali: Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%

POS materijali dobijaju sve značajniju ulogu u promocijama unutar trgovine. Tržište tako pokazuje sve veću zrelost, a među glavnim korisnicima POS materijala, uz maloprodaju, profilisao se i sektor robe široke potrošnje, kao i duvanska i farmaceutska industrija 

Zašto su važni POS materijali?
Zašto su važni POS materijali?

Ključne prednosti POS materijala su: jačanje prepoznatljivosti brenda, privlačenje pažnje kupaca,  komunikacija komparativnih prednosti brenda, ušteda resursa, obraćanje sekundarnoj ciljnoj grupi i strateško pozicioniranje brenda 

Sampling ili ne, pitanje je sad
Sampling ili ne, pitanje je sad

Sampling, odnosno podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine, a zbog svoje efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom čak i u ovo novo normalno vreme kada se čini da je svet stao   

Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta
Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta

Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet  meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%