IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja
RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja
Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja

Maslinovo ulje se procentualno najviše koristi u Sloveniji 81,5% i u Hrvatskoj 64,7%, a u manjem procentu se koristi u Makedoniji 52,2%, BiH 49,1% i u Srbiji 44,5%.

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo,  dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka
Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka

Primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Coca-Cola sa udelom od čak 62,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije

GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke
GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno... Negazirane sokove domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji
Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji

U periodu od marta  2018. do februara 2019, u Srbiji je uočljiv rast vrednosne prodaje sokova u odnosu na prethodno posmatrani period, dok količinski i komadno beleži pad... U istom periodu, gazirana bezalkoholna pića beleže povećane prodaje po svim prodajnim kriterijumima

Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha
Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici... Većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano.

RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni
RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni

Najvažniji kanal prodaje kod suvih začina je kanal srednjih i velikih radnji (od 40m2 do 300m2).

Ipsos: Najčešće ih koriste žene
Ipsos: Najčešće ih koriste žene

Nešto više od 80% populacije Srbije u starosnoj grupi od 15 do 64 godine makar i povremeno koristi začinske mešavine.

Valicon: Pratktičan i brz obrok
Valicon: Pratktičan i brz obrok

Pašteta se tradicionalno doživljava kao praktičan i brz obrok. Uglavnom se konzumira za doručak, užinu ili kao zamena za „pravi obrok.“

Nielsen: Najveći udeo ima jetrena
Nielsen: Najveći udeo ima jetrena

Najviše ovih proizvoda prodato je u hiper/super marketima po sva tri prodajna kriterijuma, slede velike/srednje prodavnice, pa male prodavnice, dok je tek neznatna količina ovih proizvoda prodata u trafikama

IGD: Nova uloga u ispunjavanju potreba kupaca
IGD: Nova uloga u ispunjavanju potreba kupaca

Neke kompanije uvode click-and-collect usluge, pri čemu potrošači mogu da podignu svoju porudžbinu.

GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima
GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima

Mini-marketi su vodeći format po prodatim količinama obe kategorije - mleka sa 32% i jogurta sa 35%. Slede supermarketi i tradicionalne prodavnice.

Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode
Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode

Mleko, jogurt i sir beleže rast prodaje po sva tri kriterijuma. Prodaja pavlake raste vrednosno i količinski, ali komadna je u padu.  

GfK: Promocije bitne za prodaju
GfK: Promocije bitne za prodaju

Toalet papir je najfrekventnije kupovan proizvod, a za njim slede maramice, kuhinjski ubrusi i salvete na poslednjem mestu.

Mediana: Najviše ih koriste Slovenci
Mediana: Najviše ih koriste Slovenci

Najveći procenat velikih korisnika papirnatih maramica je u BiH 17,7%, nešto manji procenat je u Srbiji (16,2%), dok je najmanji procenat velikih korisnika papirnih maramica u Makedoniji (11,1%)

Focus: Promocije za bebe
Focus: Promocije za bebe

Kategorija nega bebe ima najveći udeo od skoro 35%. U toj kategoriji se oglašavaju vlažne maramice i sva kozmetika za decu. Kategorija pelena beleži rast u ovoj godini.

Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan
Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan

Sve tri grupe proizvoda beleže rast po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno, količinski i komadno.

Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama
Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama

Prodaja brendova je pala za 0,7% vrednosno, i 1,8% kolicinski, dok su privatne robne marke uživale u rastu, i to vrednosno za 8,1% i kolicinski za 8,6%

Ipsos: Zdrave za sve generacije
Ipsos: Zdrave za sve generacije

Žitarice koristi oko 45% potrošača u Srbiji, dok ovsene kaše koristi četvrtina populacije i to je kategorija koja beleži stalni rast.