IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Focus Research: Snek barovi češće u lifletima nego prošle godine
Focus Research: Snek barovi češće u lifletima nego prošle godine

U periodu januar-septembar 2021. godine, zabeležili smo više od 1.800 objava, što je 10% više objava u poređenju sa istim periodom 2020. godine… U katalozima se promovisalo oko 50 različitih proizvođača

RetailZoom Retail Audit: Blagi rast prodaje snek i musli barova
RetailZoom Retail Audit: Blagi rast prodaje snek i musli barova

Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 35% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 26%, hiper i supermarketi učestvuju sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 14%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 36%, male radnje sa 28%, hiper i supermarketi sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe sa 10%     

RetailZoom Retail Audit: Rezultati prodaje zamrznute i konzervirane hrane
RetailZoom Retail Audit: Rezultati prodaje zamrznute i konzervirane hrane

Supermarketi i hipermarketi su najznačajniji kanal prodaje za zamrznuto povrće (44% ukupnih količina), zatim za zamrznute pice (58%), kao i zamrznute ribe i plodova mora (čak 60%)… Kanal velikih i srednjih radnji bio je najpogodniji za prodaju zamrznutog peciva (48% ukupnih količina), zatim za konzerviranu ribu (41%), kao i za prodaju mesnog nareska (43% količinski i 41% vrednosno)   

Ipsos BRANDpuls: Raste broj korisnika zamrznute hrane
Ipsos BRANDpuls: Raste broj korisnika zamrznute hrane

Omiljena zamrznuta riba među srpskim korisnicima ovog tipa hrane je, naravno, oslić, i to dvostruko više nego naredni favorit, skuša. Omiljeno voće u kategoriji zamrznute hrane, je, ponovo očekivano, malina, za 10 procentnih pone više nego naredno plasirana jagoda. Omiljeno zamrtnuto testo je, tradicionalni sastojak našeg doručka, žu-žu sa nešto više od 8 procentnih poena prednosti u odnosu na proizvod iz druge kulinarske kulture, kroasan    

NielsenIQ RMS: Farbe za kosu najprodavanije u Beogradu
NielsenIQ RMS: Farbe za kosu najprodavanije u Beogradu

Kada je u pitanju podela prema formi proizvoda, najprodavanije su farbe za kosu u formi kreme (90,6% vrednosne prodaje), farbe u “liquid” formi (4,6% vrednosne prodaje) i gel (2,9%), dok ostale forme imaju niže učešće   

Smart Plus Research: Za izbor šminke, kvalitet najvažniji faktor
Smart Plus Research: Za izbor šminke, kvalitet najvažniji faktor

Tri od četiri žene našminkaće se da bi izgledale lepše, dok će 2/3 to da urade kako bi se osećale bolje… Skrivanje sedih i podmlađivanje svežom bojom, koja bi imala 100% pokrivne moći, bitno je ženama koje odluče da farbom tretiraju kosu… Lakovi za nokte biraju se na polici, u prodavnici, upoređivanjem nijansi koje su u ponudi

Nielsen Audience Measurement: Grickanje čipsa i flipsa, ispred i na malim ekranima
Nielsen Audience Measurement: Grickanje čipsa i flipsa, ispred i na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 61,1% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 38,9% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice 

NielsenIQ RMS: Ekstruderi, štapići i perece najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama
NielsenIQ RMS: Ekstruderi, štapići i perece najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,7% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 8%, ukus čokolade 7,3%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,8%... Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 52,6% učešča u prodaji dok slani zauzimaju 43,4% učešća na tržištu maloprodaje Srbije

GfK: Slane grickalice više od tri puta mesečno u korpama
GfK: Slane grickalice više od tri puta mesečno u korpama

Ova kategorija se najviše kupuje u minimarketima (24% količinskog učešća) i supermarketima (22%), dok 21% kupljenih količina u domaćinstvima dolazi iz malih lokalnih prodavnica. 14% učešća u kupovinama slanih grickalica imaju diskontni lanci, dok su hipermarketi na nivou od 10%

Održivi razvoj: Održivost diktira produktivnost u radu i jača timski duh
Održivi razvoj: Održivost diktira produktivnost u radu i jača timski duh

Tri su ključna delovanja na koja donosioci odluka treba da se fokusiraju. Kao prvo, uključivanje socijalne tendencije u korporativnu kulturu i uspostavljanje relevantne mere na svim nivoa. Drugo, holistički pristup je i te kako bitan. Treće, uloga finansijskog sektora kroz svoje sisteme upravljanja, koji su povezani sa preduzimanjem inicijative, može da podrži promene usmerene ka održivom poslovanju

Održivi razvoj: Trendovi održivosti koji pokreću promene u 2022.
Održivi razvoj: Trendovi održivosti koji pokreću promene u 2022.

U ovoj analizi, kompanija IGD ukazuje na sledeće trendove u maloprodaji, koje primenjuju trgovački lanci širom Evrope: smanjenje plastične ambalaže, partnerstva za pobedu, podrška zajednicama i održive trgovine 

Održive nabavke – važan sastojak za uspešan biznis
Održive nabavke – važan sastojak za uspešan biznis

Iako u nekim slučajevima možda tako i ne deluje na prvi pogled, održive nabavke i sistemi menadžmenta životnom sredinom, ukoliko se pravilno primene i uključe u strateško planiranje, mogu dovesti do ostvarivanja značajnih konkurentskih prednosti u poslovanju kompanija i lojalnosti korisnika

Održivi razvoj: Depozitni sistem kao mehanizam za povećanje nivoa reciklaže u Srbiji
Održivi razvoj: Depozitni sistem kao mehanizam za povećanje nivoa reciklaže u Srbiji

Istraživanje koje je CEPS sproveo je pokazalo da većina ispitanika ima pozitivan stav prema reciklaži, a čak 85% ispitanika je mehanizam depozita doživelo kao dobar način da se podstakne reciklaža 

Održivi razvoj – nasušna ili marketinška potreba?
Održivi razvoj – nasušna ili marketinška potreba?

Koliko će FMCG kompanije i trgovinski lanci biti motivisani za dalje inicijative u ovom pravcu, zavisi odlučujuće od tržišta, odnosno od samih potrošača. Ukoliko je svest potrošača o određenim pitanjima postavljena dovoljno visoko - da postoji spremnost za dodatno angažovanje ili da se plati koji dinar više za npr. sok u zelenoj ambalaži, takvih će aktivnosti, sasvim sigurno da bude više 

Održivi razvoj: Ima li održive budućnosti za plastičnu ambalažu?
Održivi razvoj: Ima li održive budućnosti za plastičnu ambalažu?

Istina je da se čak i u zemljama koji su lideri u reciklaži, samo 30 do 40% plastične ambalaže reciklira, a da se ostalo spali (Zapadna Evropa) ili odloži na deponije (Istočna Evropa). Na reciklabilnost utiču različiti faktori, ne samo materijal već i sva druga svojstva – veličina, primena, čistoća, tehnološke karakteristike, štampa 

Održivi razovoj: Šta održivost znači za potrošače, kompanije i brendove
Održivi razovoj: Šta održivost znači za potrošače, kompanije i brendove

Evropska studija pokazuje da 2021. godine, u prvih deset, dominiraju ekološka pitanja. Dodatno, dok su stariji više orijentisani na životnu sredinu, mlađima su ipak bitnija društvena pitanja (kao što je mentalno zdravlje ili diskriminacija). To potvrđuje da se vrednosti novih generacija udaljavaju od individualizma u korist šire zajednice. To nas približava temi svrhe brenda, kao ključnog nosioca održivosti i promena, kao i svojevrsnog dela društva 

IGD: Prognoze i pokretači razvoja maloprodaje do 2026.
IGD: Prognoze i pokretači razvoja maloprodaje do 2026.

U najnovijem istraživanju convenience kanala, na globalnom nivou, IGD je otkrio da sedam od 10 najvećih svetskih trgovaca na malo, koji posluju kroz ovu vrstu formata, gledajući prodaju po kvadratnom metru, ima sedište u Evropi. Prognoze su da će do 2026. ovih sedam trgovaca da povećaju prodaju za dodatnih 3,5 milijardi evra, što je godišnja stopa rasta od 3% 

Visa istraživanje: Tri četvrtine srpskih preduzeća radije bi koristilo elektronske umesto papirnih računa
Visa istraživanje: Tri četvrtine srpskih preduzeća radije bi koristilo elektronske umesto papirnih računa

Pripremajući se za novu onlajn fiskalizaciju i digitalno fakturisanje čija primena počinje u narednoj godini, srpski biznisi pokazuju pozitivan stav ka korišćenju elektronskih računa. Prema istraživanju kompanije Visa "Klikom do digitalne trgovine", gotovo tri četvrtine (71 odsto) domaćih firmi, navodi da bi radije koristilo elektronske umesto štampanih računa.  

Mike Anthony, Shopper Marketing Advisor, Igigi Shopper’s Assistant: Novogodišnja shopper marketing odluka - budite hrabri!
Mike Anthony, Shopper Marketing Advisor, Igigi Shopper’s Assistant: Novogodišnja shopper marketing odluka - budite hrabri!

Da budemo potpuno jasni, hrabrost vam je potrebna i izvan zidova vaše organizacije. Maloprodajni lanci često nisu otvoreni za nove ideje što izaziva opasnost da shopper marketing timovi upadnu u začarani krug upravljanja promocijama koji može biti poguban za mnoge brendove

GfK: Čokolade i čokoladni barovi u korpama češće od jedanput mesečno
GfK: Čokolade i čokoladni barovi u korpama češće od jedanput mesečno

Čokolade je, u posmatranom devetomesečnom periodu, bar jednom kupilo više od 92% domaćinstava u Srbiji, a u proseku oko 10 puta… Penetracija kupaca čokoladnih barova je čak i nešto veća nego kod čokolada, i iznosi više od 93% svih domaćinstava u Srbiji. Učestalost kupovine čokoladnih barova je oko 11 puta tokom posmatranog perioda

Nielsen RMS: Raznovrsna ponuda keksa, čokoladnih tabli i namaza
Nielsen RMS: Raznovrsna ponuda keksa, čokoladnih tabli i namaza

Najprodavaniji ukus keksa, među srpskim potrošačima, je „bez dodatog ukusa“, sa ostvarenih 92,2% vrednosne prodaje… Kada su u pitanju čokoladne table, najveće učešće u prodaji imaju mlečne čokolade sa 85,1%... Najomiljeniji namaz kod srpskog potrošača je tzv. beli i crni, koji ima 57,5% u ukupnoj prodaji 

Nielsen Audience Measurement: Keks i biskviti najčešći slatkiši u reklama
Nielsen Audience Measurement: Keks i biskviti najčešći slatkiši u reklama

TV oglašavanju iz godine u godinu pripada klasi Keks i biskviti sa 35,5% udela u kategoriji, sledi klasa Čokoladice i cereal bars sa 15,2% udela u TV oglašavanju, zatim klasa Čokoladne table sa 10,6%, potom Sladoledi sa 8,7%, Čokoladni kremovi 5,5%, Slatka peciva 5,5%

Smart Plus Research: Kozmetički setovi - praktičan i koristan poklon
Smart Plus Research: Kozmetički setovi - praktičan i koristan poklon

Čini se da su setovi, koji se sastoje od proizvoda za negu tela, najbolja opcija, s obzirom na to da ih kupuje tri od četiri ispitanika. Setovi parfema i za negu lica su u trećini korpi, 28% navodi da kupuje setove za negu kose. Setovi namenjeni za negu brade su interesantni za 16% kupaca, a setovi šminke za 10%

FOCUS: Poklon setovi u lifletima
FOCUS: Poklon setovi u lifletima

Prethodne dve godine, na godišnjem nivou, beležili smo među 1.250 i 1.420 objava. Kad krenu zimski praznici – slave, Nova godina, Božić, Dan zaljubljenih - tada je u ponudi i najviše poklon setova, kako za žene tako i za muškarce