IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Medijska slika regiona pre i za vreme Covid-19 krize
Medijska slika regiona pre i za vreme Covid-19 krize

Ako se tokom PreKovid perioda moglo reći da televizija kao medij, kada su u pitanju informativni sadržaji, dominira u regionu, za period trajanja korona krize, se može reći da je njen uticaj još više porastao. Naprosto, televizija je kao izvor informacija o korona virusu i društvenoj, ekonomskoj i globalnoj krizi koja je pratila, postala nezamenljiva  

Mesne prerađevine: Mesne proizvode spremne za jelo najviše kupuju Beograđani
Mesne prerađevine: Mesne proizvode spremne za jelo najviše kupuju Beograđani

Najviše se prodaju salame sa 48,1% vrednosne prodaje i 58,1% količinske prodaje. Na drugom mestu je šunka sa 15,3% vrednosne i 15,6% količinske prodaje, dok je udeo pečenice u ukupnoj vrednosnoj prodaji 11,6%, a u količinskoj 9%. Potom slede kulen, pršut, mortadela sa nešto nižim učešćem u prodaji   

Mesne prerađevine: Pojačano prisustvo suvomesnih proizvoda na ekranima
Mesne prerađevine: Pojačano prisustvo suvomesnih proizvoda na ekranima

Kategorija Mesne prerađevine se sastoji od dve klase: “Ostale mesne prerađevine” koje su se sa 84,5% udela u 2018. spustile na 76,1% udela u ukupnom TV oglašavanju mesnih prerađevina tokom 2019. godine, s obzirom na to da to se udeo klase “Suvomesni proizvodi” povećao na 23,9% u protekloj godini   

Maksimalno smo posvećeni zadacima
Maksimalno smo posvećeni zadacima

Naša sagovornica, Milica Dejković, marketing menadžer junior iz Yuhora, karijeru je započela u Delta holdingu 2017, kroz program Mladi lideri. U Yuhoru je zaposlena od 2018, na poziciji brend koordinator/planera, a zatim na poziciji marketing menadžera juniora, na kojoj je i sada.  

Razvijamo planove za naredni period
Razvijamo planove za naredni period

Kompanija Neoplanta, u kojoj naša sagovornica Andrea Stanimirović radi već šest godina, prema njenim rečima, od prvog dana izbijanja pandemije svoje poslovanje je uskladila sa novonastalom situacijom.

Spremni smo za novi „start“
Spremni smo za novi „start“

Rad u Carnexu, kao jednoj od najvećih kompanija za proizvodnju hrane, za mene je pre svega veliko iskustvo, izazov, ali i mogućnost da realizujem svoje potencijale, ističe Ivana Vasić u razgovoru za naš magazin.  

Covid-19 efekat na pakovanu hranu
Covid-19 efekat na pakovanu hranu

Ovo istraživanje je ispitalo kratkoročne efekte koje je korona virus imao na tri ključne oblasti u okviru industrije pakovane hrane (obedovanje kod kuće, grickalice i mlečna industrija), globalne lance snabdevanja, kao i trendove unutar ove industrije za koje se očekuje da će ostati i nakon pandemije  

Sopstvena mesna industrija olakšala je snabdevanje
Sopstvena mesna industrija olakšala je snabdevanje

Posao koji obavlja naša sagovornica Vesna Ilić je, prema njenim rečima, veoma kompleksan i podrazumeva određivanje adekvatnog asortimana, ugovaranje predstojećih akcija, pregovore sa dobavljačima.   

Kategorija mesnih prerađevina doživela rast u martu i aprilu
Kategorija mesnih prerađevina doživela rast u martu i aprilu

Na radnom mestu menadžera kategorije sam tri godine. Prethodna iskustva sam sticao u proizvodnji  mesa i mesnih prerađevina, gde sam prošao kroz sve procese proizvodnje i veoma dobro upoznao kategoriju koju trenutno vodim, kaže nam na početku razgovora Željko Bohinc.

Mesne prerađevine: Prerađevine od mesa često na meniju
Mesne prerađevine: Prerađevine od mesa često na meniju

Maloprodajni kanal koji generiše najveći vrednosni udeo u kategoriji trajnih kobasica su supermarketi, dok su za delikatese od mesa i dalje to specijalizovane prodavnice, odnosno mesare. Ovo je potkrepljeno i podatkom da je učešće pet vodećih maloprodajnih lanaca znatno veće u kategoriji trajnih kobasica (39%) nego u kategoriji delikatesa od mesa (27%)   

 Zašto nam treba red i disciplina?
Zašto nam treba red i disciplina?

Uljuljkuju nas u mitu da je improvizacija bolja od pravila, reda, forme, jasnih procedura i čistih računa. Nije. Improvizacija mora da ustupi mesto redu i disciplini da bi u nekom trenutku ciljano i smišljeno mogli postati agilni i fleksibilni shodno potrebnim uslovima i održivim rešenjima za nas, naše organizacije i društvo u celini    

Prilagođavanja u maloprodaji pod uticajem korona virusa
Prilagođavanja u maloprodaji pod uticajem korona virusa

S trgovcima koji očekuju da potražnja i dalje raste, iako sporijim tempom nego u preteklom periodu, IGD analizira promene u novim uslovima koji bi mogli da utiču na maloprodaju u budućnosti    

Koja je vaša PERSPEKTIVA? - Učestvujte u istraživanju „Poslovanje u postcovid periodu“
Koja je vaša PERSPEKTIVA? - Učestvujte u istraživanju „Poslovanje u postcovid periodu“

Pred vama je istraživanje pod nazivom „Poslovanje u postcovid periodu“ koje vam dostavljamo kao partneri inicijative Direct PERSPECTIVE

 Globalni “bum” online trgovine
Globalni “bum” online trgovine

E-trgovina u FMCG industriji vredi 280 milijardi dolara globalno, što predstavlja 7% ukupnne industrije   

 Intermodalni transport, odgovor na novu svetsku krizu
Intermodalni transport, odgovor na novu svetsku krizu

Transportno-logistička industrija širom sveta doživela je atomski udar. Nakon prvobitnog šoka i perioda zastoja, svi igrači prinuđeni su da se brzo vrate na kolosek, ili da propadnu  

Set za preživljavanje korona virusa
Set za preživljavanje korona virusa

Strategija za poslovanje u doba krize nije učauriti se ili sakriti u neki ćošak i čekati da kriza prođe, nego pokušati naći pravi način za poslovanje u novim uslovima    

Ključni koraci trgovaca u borbi s koronavirusom
Ključni koraci trgovaca u borbi s koronavirusom

Pravi heroji su na terenu. To su zaposleni koji rade na kasama, pune police, brinu o zalihama, rade u skladištima i dostavljaju robu  

Voda: Tržište mineralnih voda stabilno
Voda: Tržište mineralnih voda stabilno

U Beogradu se proda 22% ukupnih količina gaziranih, a 31% negaziranih voda. Kroz region Istoka 29% gaziranih voda, a 19% negaziranih. Na Severu je generisano 34% prodaje gaziranih, a 39% negaziranih voda, dok sa Zapada dolazi 15% gaziranih i 10% prodaje negaziranih mineralnih voda 

InFokus: Gazirane i negazirane vode
InFokus: Gazirane i negazirane vode

U 2020. godini, negaziranu vodu je koristilo oko 70% potrošača u Srbiji, dok je gaziranu vodu konzumiralo nešto više od 80% potrošača, starosti od 15 do 64 godina… Negazirana voda se češće konzumira svakodnevno, u poređenju sa gaziranom vodom

Brijanje i depilacija: Drogerije najpopularnije mesto kupovine
Brijanje i depilacija: Drogerije najpopularnije mesto kupovine

Kada je u pitanju prodaja po broju oštrica, najviše se količinski prodaju brijači sa tri oštrice, vrednosno (62%), potom slede brijači sa dve oštrice ( 19,4%), pet (10,3%)… Kada je u pitanju podela po formi mirisnih proizvoda posle brijanja, najviše se količinski prodaju proizvodi u formi losiona, vrednosno (41,5%), potom slede tečni (31,8%), balsam (25,4%). Ostale forme (gel, krem, tonic) imaju znatno niže učešće  

Proizvodi za depilaciju i brijanje u lifletima
Proizvodi za depilaciju i brijanje u lifletima

Analiza vrednosnih pokazatelja promotivnih aktivnosti u segmentu depilacije i brijanja pokazuje da najveći udeo od skoro 55% ima kategorija „Brijači i žileti za muškarce i žene“, u periodu januar - decembar 2019. godine   

Pivo: Pivo u flašama prodavanije od limenki
Pivo: Pivo u flašama prodavanije od limenki

Najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica i to 45,6% po vrednosti, 47% po količini i 48,1% po komadu. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 32,7%, količinska od 33,6% i komadna od 33,5%. Pivo se najmanje prodavalo na kioscima i u paviljonima

Pivo: Različiti brendovi piva i cidera u frižiderima
Pivo: Različiti brendovi piva i cidera u frižiderima

Penetracija piva u domaćinstvima u Srbiji je oko pet puta veća nego penetracija cidera, dok je u ukupnim količinama taj odnos oko 99:1 u korist piva. Pivo se i dalje najviše kupuje u tradicionalnim prodavnicama   

Pivo i radleri: Često na malim ekranima
Pivo i radleri: Često na malim ekranima

Detaljniji presek kategorije Alkoholna pića, ukazuje na to da je klasa Pivo, radleri uveliko najaktivnija klasa proizvoda sa 74,6% udela