IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Nielsen Audience Measurement: Kozmetički proizvodi u reklamama
Nielsen Audience Measurement: Kozmetički proizvodi u reklamama

Kozmetički proizvodi predstavljaju 5. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 7,3% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda. U okviru navedenog sektora, primat drže kategorije Kozmetika za kosu, sa 23% udela u sektoru, i Nega lica, sa 21% udela u sektoru   

GFK: Šamponi za kosu češće u korpama od gelova za tuširanje
GFK: Šamponi za kosu češće u korpama od gelova za tuširanje

Učešće kupovina gelova za tuširanje na promocijama je nešto izraženije, u odnosu na FMCG prosek, i iznosi 31% vrednosti kategorije. Pritisak promocija je kod šampona još veći nego kod gelova za tuširanje, i u analiziranom periodu iznosio je 42% 

Ipsos: Keks više konzumiraju žene
Ipsos: Keks više konzumiraju žene

Više od trećine korisnika keksa tvrdi da im je jako važan brend pri kupovini kategorije, ali je najveći udeo potrošača kojima je nešto manje važna marka, ali ne i potpuno nevažna. Takvih potrošača je tek oko 10%. Važnost marke je u korelaciji sa povećanjem godina korisnika. Populaciji oko 50 godina starosti je marka važnija nego mlađima od 20 godina  

Nielsen RMS: Keks se najviše kupuje u Beogradu
Nielsen RMS: Keks se najviše kupuje u Beogradu

Po segmentu, keks i mešovita pakovanja keksa dele se na biskvite i asortiman biskvita. Biskviti zauzimaju 99,3% količinske prodaje, a asortiman biskvita svega 0,7%. Situacija kod vrednosne prodaje je identična. Najprodavaniji ukusi ovih proizvoda su: „bez dodatog ukusa“ sa ostvarenih 92,8% vrednosne prodaje, keks sa ukusom putera čini 1,8% vrednosne prodaje, dok ukus lešnik kao i pomorandža imaju udeo od 1,1% 

 RetailZoom Retail Audit: Najbolja prodaja mlevene kafe u srednjim i velikim radnjama
RetailZoom Retail Audit: Najbolja prodaja mlevene kafe u srednjim i velikim radnjama

Proteklih godinu dana, u 2020. godini, najviše mlevene kafe je prodato u regionu istok – 35,8% količinski i 35,5% vrednosno. U regionu sever je prodato 25,1% prodatih količina, što je 25% vrednosne prodaje. Region Beograda generiše 22,4% prodajne količine, a 23,8% prodajne vrednosti. Ostatak prodaja dolazi iz regiona zapad 

Ipsos: Za kupovinu „turske” kafe važna marka
Ipsos: Za kupovinu „turske” kafe važna marka

Ukupna potrošačka populacija kategorije pokazuje stabilan obim u proteklih 10 godina i kreće se na nivou iznad 80% ukupne populacije 15+. Udeo Heavy korisnika (svakodnevnih konzumenata) je i najveći u kategoriji. Među njima, značajnije je više konzumenata ženskog pola, stanovnika iz manjih sredina, starijih od 50 godina, nižih primanja 

Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji namaza na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH
Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji namaza na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH

Ukupno, na ova četiri tržišta postoji približno 6,8 milona ljudi koji su konzumirali jestivi margarin u poslednjih 12 meseci i prilbližno 3,3 miliona velikih konzumenata ove kategorije. Kada je reč o ajvaru, njega je na pomenutim tržištima konzumiralo 10 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, u poslednjih 12 meseci

FOCUS: Namazi pod lupom
FOCUS: Namazi pod lupom

Kada posmatramo kategorije Mlečni namazi, Alternativni i Džem/Marmelada, najviše objava imala je kategorija mlečnih namaza sa 1.300 objava u 2020. godini. Sve tri kategorije su beležile porast u broju objava, kada poredimo sa prethodnom godinom, a najveći rast smo zabeležili kod kategorije alternativnih namaza, gde je bilo 38% više objava 

Euromonitor International: Top 10 globalnih potrošačkih trendova u 2021. (II deo)
Euromonitor International: Top 10 globalnih potrošačkih trendova u 2021. (II deo)

Otpornost i prilagodljivost pokretačke su snage top globalnih potrošačkih trendova u 2021. godini. Pandemija je stvorila, uticala ili ubrzala svaki od ovih 10 trendova, zauvek menjajući ponašanje potrošača. Uprkos poteškoćama s kojima su se suočili u 2020. godini, potrošači nisu odustali. Oni i dalje podižu svoj glas i kreću napred, zalažući se za bolje sutra. U nastavku donosimo preostalih pet trendova   

Severna Makedonija: Lidl
Severna Makedonija: Lidl "prešao" granicu

Za razliku od prethodnih ulazaka na tržišta Litvanije i Srbije, nemački diskonter neće biti nepoznanica lokalnom tržištu prehrambenih proizvoda. Kompanija je odlučila da će operacije biti vođene iz predstavništva u Bugarskoj, što se čini prikladnim, s obzirom na usku istorijsku i kulturnu vezu dve zemlje   

Nielsen RMS: Sredstva za čišćenje domaćinstva najveći rast imaju u drogerijama
Nielsen RMS: Sredstva za čišćenje domaćinstva najveći rast imaju u drogerijama

Prodaja ove kategorije u Srbiji je u značajnom porastu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila rast od 15,4%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva porasla je za 13,6%, u odnosu na isti period prethodne godine, kao i komadna za 10,9%  

GFK: Supermarketi najbolji kanal prodaje deterdženata i omekšivača za veš
GFK: Supermarketi najbolji kanal prodaje deterdženata i omekšivača za veš

U periodu od marta do novembra 2020. godine, deterdžente za veš je kupilo 86% domaćinstava u Srbiji bar jednom, a u proseku nešto više od četiri puta. Omekšivače za veš je, u analiziranom periodu, kupilo nešto manje domaćinstava – 80%, u proseku nešto više od četiri puta tokom posmatranih devet meseci, odnosno jednom na svaka dva meseca 

Nielsen Audience Measurement: Reklame o kućnoj hemiji imaju 3,5% udela
Nielsen Audience Measurement: Reklame o kućnoj hemiji imaju 3,5% udela

U okviru navedenog sektora, primat drži kategorija “Pranje i održavanje rublja i posuđa“ sa skoro ¾ udela u sektoru, tačnije 73,3%, zatim slede „Hemijska sredstva za kućnu higijenu“ sa 13.9% udela u sektoru, te „Papirna galanterija“ sa 8,4%, dok su „Sitne kućne potrepštine nalaze na četvrtoj poziciji sa 4,2% udela u oglašavanju 

RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Najprodavanija crvena vina i rakije
RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Najprodavanija crvena vina i rakije

Od decembra 2019. do novembra 2020, čak 50% prodatih količina vina, a isto toliko i vrednosne prodaje, čine crvena vina. Belo vino učestvuje sa 33% u prodatim količinama, a 34% u prodajnoj vrednosti, rose nosi 13% količinske prodaje, a 12% vrednosno posmatrano. U okviru grupe žestokih alkoholnih pića, količinski, u posmatranom periodu, najveći udeo čine rakije sa 27%, vrednosno to predstavlja 20% ukupne kategorije. Slede votka, brendi, likeri, viski   

FOCUS: Vino i žestoka pića u lifletima
FOCUS: Vino i žestoka pića u lifletima

U kategoriji vina, tokom 2020. godine, bilo je više od 7.500 objava na godišnjem nivou. Samo u decembru, u kategoriji vina je zabeleženo 1.500 objava, što je više objava nego što su žestoka pića imala kroz čitavu godinu… U katalozima se pojavilo više od 250 proizvođača vina i više od 70 proizvođača žestokih alkoholnih pića 

Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Severnoj Makedoniji
Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Severnoj Makedoniji

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazanih pet tržišta, vidimo da se supe procentualno najviše konzumiraju u BiH 83,9%, zatim u Srbiji 82,5%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Hrvatskoj 76,2% i u Sloveniji 73,7% 

FOCUS: Supe i gotova jela u lifletima
FOCUS: Supe i gotova jela u lifletima

Obim kategorije Supa je, kao i prethodne godine, skoro tri četvrtine vrednostnog oglašavanja. Izazovnu godinu smo završili sa više od 2.000 objava u kategorijama supa, i skoro 600 objava u gotovim jelima. Oglašavalo se više od 80 različitih brendova 

Deloitte: Ljudski resursi u centru pažnje
Deloitte: Ljudski resursi u centru pažnje

Zbog, do sada, nezapamćenih poremećaja koje je izazvala pandemija COVID-19, kompanije uvode radikalno nove načine rada i poslovanja, što u fokus stavlja pitanja u oblasti ljudskih resursa. Kompanije menjaju svoje strategije: više ne razvijaju planove za poznate scenarije, već pripremaju strategije u čijem su fokusu ljudi, a koje kompanijama omogućuju bolje prilagođavanje trenutnim okolnostima 

Poslovni savetnik: Kako povećati prodaju i ostvariti napredak
Poslovni savetnik: Kako povećati prodaju i ostvariti napredak

Za korisnike koji još uvek prezaju od poseta prodavnici, razmislite o tome kako možete da napravite korak više i pružite im osećaj sigurnosti i vrednosti. Kućna dostava je brz način da osigurate prodaju i učinite da se vaši korisnici osećaju lagodno, bez brige da će doći u kontakt sa previše lica 

IGD: Maloprodajno tržište nakon COVID-19 krize
IGD: Maloprodajno tržište nakon COVID-19 krize

Kako će kupci kupovati? Kako će se promeniti rast kanala? Koliko će trajati kriza za moj biznis? Kako reaguju drugi biznisi? Što mogu da naučim iz prethodnih ekonomskih kriza? Gde bi trebalo da potražim najbolju praksu?   

Euromonitor International: Top 10 globalnih potrošačkih trendova u 2021. (I deo)
Euromonitor International: Top 10 globalnih potrošačkih trendova u 2021. (I deo)

Otpornost i prilagodljivost pokretačke su snage top globalnih potrošačkih trendova u 2021. godini. Pandemija je stvorila, uticala ili ubrzala svaki od ovih 10 trendova, zauvek menjajući ponašanje potrošača. Uprkos poteškoćama s kojima su se suočili u 2020. godini, potrošači nisu odustali. Oni i dalje podižu svoj glas i kreću napred, zalažući se za bolje sutra  

Ipsos: Trgovina FMCG robom nije bila tako loša
Ipsos: Trgovina FMCG robom nije bila tako loša

Čini se da se COVID kriza najviše odrazila na kategoriju slanih i slatkih grickalica. Slična je situacija i sa kategorijom mleka, mlečnih napitaka, sokova i napitaka, kao i voda, gde se, takođe, mogu konstatovati blagi negativni trendovi u pogledu obima potrošača, osim, iznenađujućeg podatka da pivo nije pretrpelo nikakve bitnije promene u broju konzumenata. Konačno, čini se da su sredstva lične i kućne higijene „najbolje“ prošla u čitavom ovom haotičnom vremenu promene kupovnih navika 

Kako voditi uspešne pregovore?
Kako voditi uspešne pregovore?

Pregovori nisu ništa drugo nego jedan od poslovnih procesa unutar organizacije. Važan poslovni proces, gde lako možete videti i izračunati uticaj na rezultat kompanije, ali i dalje samo poslovni proces, u kome se preduzimaju određene radnje, logične i međusobno povezane, u kome treba da se zna šta je čija uloga i kakva su očekivanja od svih učesnika. Podrazumeva, kao i svaki drugi proces, da imate određene inpute i jasno definisane aktivnosti koje vode ka određenom rezultatu  

Mediana: Kako je pandemija uticala na potrošačke navike?
Mediana: Kako je pandemija uticala na potrošačke navike?

S jedne strane, pod pritiskom ekonomske neizvesnosti, više su se “cenile” akcijske cene i razne druge promocije dok se, sa druge strane, povećalo poverenje u poznate brendove. Potrošači su kupovinom/konzumacijom proverenih brendova težili osećaju sigurnosti u situaciji kada je dosta stvari oko njih bilo van njihove kontrole. To se, možda, najbolje vidi i po kategorijama u kojima se desio pad broja korisnika, dok je broj korisnika najjačih brendova ostao isti, a negde se čak i povećao