IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Mala i mikro preduzeća godišnje obrnu čak 6,5 biliona dolara
Mala i mikro preduzeća godišnje obrnu čak 6,5 biliona dolara

Istraživanje Visa kompanije pokazuj da u svetu trenutno posluje više od 180 miliona malih i mikro preduzeća i njihov uticaj na globalnu ekonomiju je nesporan. Putem njihovih sistema godišnje izvrši 6,5 biliona dolara transakcija i svakodnevno komuniciraju sa više od 4,5 milijardi kupaca

 Potrošački trendovi u 2019. godini
Potrošački trendovi u 2019. godini

Prosečan srpski potrošač u 2019. godini izdvajao je mesečno 29.296 dinara (250 evra) za hranu, kućne potrepštine i sredstva za ličnu higijenu, od čega 60% čini sveža hrana-meso, riba, voće i povrće 

Da li je kupovina namirnica putem interneta postala sastavni deo naših potrošačkih navika?
Da li je kupovina namirnica putem interneta postala sastavni deo naših potrošačkih navika?

Zanimljivo je da online kupci namirnica kupuju namirnice u prosečno najvećem broju različitih tipova prodajnih objekata, što nam svakako govori da je ova ciljna grupa najmanje vezana za jedan kanal nabavke namirnica, bilo da je to pijaca, mesara, ribarnica, lokalna prodavnica, supermarket i drugo

Kupci se ne odriču tako lako svojih navika
Kupci se ne odriču tako lako svojih navika

I dok se proizvođači „bore“ za sticanje, očuvanje i rast lojalnosti potrošača prema svom brendu, na drugoj strani su maloprodajni lanci koji sve te brendovi nude u svojim radnjama. A da li nam je svejedno u kojoj radnji ćemo kupiti naš omiljeni brend? Saznajte u daljem tekstu

Najčešče oglašavani brendovi u lifletima u 2019.
Najčešče oglašavani brendovi u lifletima u 2019.

Top 100 robnih marki ili „must have“ u lifletima u 2019. sa najčešćim pojavljivanjem beleži udeo od 35% svih objava. Privatne robne marke beleže 8,5%.   

Brza i efikasna kupovina
Brza i efikasna kupovina

To znači da trgovci moraju da traže različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je to jednostavnija navigacija u trgovini, ulaganje u bržu tehnologiju naplate ili pikap lokacije 

Impulsi za energiju
Impulsi za energiju

Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena 

Čips i flips najčešće na malim ekranima
Čips i flips najčešće na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 53,5% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 46,5% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice 

Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama
Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije 

Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete
Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete

Proizvode iz kategorije čipsa je u posmatranom periodu za 2019. kupilo nešto više od 77% domaćinstava u Srbiji, što predstavlja blagi rast u odnosu na isti period prethodne godine.  U posmatranom osmomesečnom periodu za 2019, proizvode iz kategorije flipsa je kupilo oko 88% domaćinstava u Srbiji, što je više nego u istom periodu 2018.

Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.
Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja zamrznute pice najveća je u Beogradu– 49%, Vojvodini 22,2%, u  jugoistočnoj Srbiji 17,5%  a najmanja je centralno-zapadnoj Srbiji– 11,3%  

Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela
Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela

Užurban način života i nedostatak široke ponude voća i povrća tokom cele sezone, ide na ruku proizvođačima zamrznute hrane, a potrošačima mogućnost uštede vremena za pripremu obroka, kao i dostupnost namirnica u svakom momentu 

GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona
GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona

Podaci su pokazali da je skoro 3/4 domaćinstava u Srbiji kupilo neki od proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, i to u proseku šest puta tokom posmatranog perioda od novembra 2018. do jula 2019. 

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona

U segmentu proizvoda koje žene koriste za intimnu higijenu, najveći udeo u 2019,skoro 74%, ima kategorija Higijenski ulošci  

Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta
Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta

Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete 

Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje
Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje

Ako poredimo period od početka godine do jula 2019, u odnosu na isti period prošle godine, vidimo da dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%... Najvažniji kanal prodaje su srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2)

Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani
Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani

Većina korisnika prilikom evaluacije kvaliteta uzima u obzir različita fizička svojstva paštete (kao što su boja, mazivost, tekstura, miris itd.), ali ukus i dalje predstavlja glavni pokazatelj kvaliteta paštete 

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije
Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija

Analizirani su vrednosni pokazatelji promotivnih aktivnosti za kategorije toaletni papir, ubrusi, salvete i maramice u MAT 2019. Kategorija toaletni papir ima standardno najveći udeo od skoro 67%. Najviše oglašavani je bio troslojni papir. Na drugom mestu je kategorija ubrusi sa 22%

Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga
Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga

Globalno tržište sosova, dresinga i priloga je u stalnom porastu i procenjuje se da će do 2025. godine dostići 173,36 milijardi američkih dolara. Ovaj rast je vidljiv i kod nas, a razvoj se najočitije ogleda i u tome što sve više trgovaca u svoju ponudu odlučuje da uvrsti egzotične sosove za pripremu i konzumaciju hrane iz raznih nacionalnih kuhinja 

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.