IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

EY istraživanje Preduzetnički barometar: Kako ste videli 2020.
EY istraživanje Preduzetnički barometar: Kako ste videli 2020.

Većina preduzetnika, njih 82% smatra neizvesnost izazvanu pojavom pandemije COVID-19 najvećim izazovom za dalji rast i razvoj svoje kompanije, dok je 81% ispitanika iskoristilo meru pomoći Vlade u vidu uplate minimalne zarade po zaposlenom, pokazalo je EY istraživanje Preduzetnički barometar.

Smart Plus Research: Ukus najbitniji za izbor snek barova
Smart Plus Research: Ukus najbitniji za izbor snek barova

Od građana koji kupuju snek barove, najveći deo njih (75%) kupuje čokoladne snek barove, veliki deo njih takođe kupuje musli barove (63,1%), dok se proteinski barovi nešto ređe konzumiraju (23,1%), ali su i oni zastupljeni kod jednog dela kupaca. Bitno je dodati da muškarci nešto češće kupuju čokoladne snek barove nego žene, dok je u slučaju musli barova obrnuto, tj. češće ih kupuju žene 

 RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Dominantno učešće snek barova od 25g
RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Dominantno učešće snek barova od 25g

Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 36% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 29%, hiper i supermarketi učestvuju sa 22%, a kiosci i benzinske pumpe sa 13%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 37%, male radnje sa 32%, hiper i supermarketi sa 22%, a kisoci i benzinske pumpe sa 9% 

 RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Zamrznuta hrana „najpopularnija“ u Beogradu
RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Zamrznuta hrana „najpopularnija“ u Beogradu

Najveće količine zamrznutog povrća su, u periodu oktobra 2019. do septembra 2020. godine, prodate kroz kanal hiper i supermarketa, čak 45% ukupnih količina. Ovaj kanal je najbolji i za prodaju zamrznute pice i zamrznute ribe i morskih plodova, jer se u njemu proda čak 60% ukupnih količina oba kategorije. Za zamrznuto poecivo, najbolji kanal su srednje i velike radnje, gde se proda 45% ukupnih količina   

Zamrznuta hrana: Ledene promocije za zamrznutu hranu
Zamrznuta hrana: Ledene promocije za zamrznutu hranu

Segment Zamrznuta hrana je, u prva tri kvartala 2020. godine, imao skoro 5.000 objava. Od toga najviše objava bilo je sa kategorijama povrća koje, takođe, imaju najveći vrednosni udeo od 21,2%. Za nijansu manji, mada, takođe, veoma visoki udeo ima zamrznuto testo sa 20,5%, a na trećem mestu su riba i morski plodovi 

Nielsen Audience Measurement: Čips i grickalice u reklamama
Nielsen Audience Measurement: Čips i grickalice u reklamama

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da čak 70,1% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, što je za 16,6% više u odnosu na isti period tokom prethodnih 12 meseci, dok preostalih 29,9% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice

Istraživanje Deloitte: Uticaj pandemije COVID-19 na zaposlene žene
Istraživanje Deloitte: Uticaj pandemije COVID-19 na zaposlene žene

Gotovo 82% anketiranih žena izjavilo je da je pandemija negativno uticala na njihov život, navodeći negativne uticaje na mentalno i fizičko stanje i ravnotežu između posla i privatnog života. Od ukupnog broja ispitanica, 60% je izjavilo da se preispituju da li uopšte žele da napreduju u svojim kompanijama, kada uzmu u obzir šta to podrazumeva

Panel maloprodaje Nielsen RMS: Podaci o prodaji slanih gricakalica
Panel maloprodaje Nielsen RMS: Podaci o prodaji slanih gricakalica

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koji otpada 53,2% od ukupne vrednosne prodaje, potom sledi neodređeni ukus za 7,2%, ukus čokolade 6,6%, mix pakovanje (sir, kečap, origano) 4,3%. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,6% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 46,3% učešća na tržištu maloprodaje Srbije

Istraživanje GFK: Slane grickalice često u korpama
Istraživanje GFK: Slane grickalice često u korpama

Među pakovanim proizvodima, segment sa najvećim učešćem je flips sa 24% ukupnih količina slanih grickalica u domaćinstvima, zatim orašasti plodovi (22%) i čips (20%), dok slani štapići/grisini zauzimaju 16% količinskog učešća 

Pet načina na koje tehnologija oblikuje iskustvo u trgovini
Pet načina na koje tehnologija oblikuje iskustvo u trgovini

Tehnologija će biti ključni element koji će omogućiti trgovcima da stvore sigurno iskustvo kupovine za kupce, a istovremeno obezbeđuju da zaposleni u trgovinama rade u sigurnom okruženju 

 Dodatak o privatnim robnim markama: Razlike između PL-a i brendova blede
Dodatak o privatnim robnim markama: Razlike između PL-a i brendova blede

U Srbiji, učešće PL-a u FMCG-u, za period od 12 meseci zaključno sa junom 2020. godine, iznosi 6,5%, dok je za isti period godinu dana pre iznosio 6,2%, odnosno. Ako posmatramo vrednosno, taj rast iznosi 2,5 milijardi evra. Ako se osvrnemo par godina unazad, učešče PL-a npr. u 2012. bilo je 5,5% 

Dodatak o privatnim robnima markama: PL utakmica postaje sve zanimljivija
Dodatak o privatnim robnima markama: PL utakmica postaje sve zanimljivija

Na globalnom nivou, stavovi potrošača prema privatnim robnim markama radikalno su evoluirali do tačke na kojoj više ne trpe stigmu proizvoda koji se smatraju inferiorni kvalitetom… Kod nas, priča donekle slična, a opet i različita. Pomeranja u pozitivnom pravcu su očigledna, naročito u domenu ocene potrošača o sve većoj zastupljenosti kvalitetnih proizvoda u portfoliju privatnih robnih marki, i ona su pre evolutivna (postepena), nego skokovita 

Slatki program: Keks i biskviti drže primat među slatkišima
Slatki program: Keks i biskviti drže primat među slatkišima

Detaljniji presek same kategorije Skatkiši ukazuje na to da stabilno prvo mesto u TV oglašavanju iz godine u godinu pripada klasi Keks i biskviti sa 29,7% udela u kategoriji. Sledi klasa Čokoladice i ceral bars sa 17,2% udela u TV oglašavanju, a zatim klasa Čokoladne table sa 11,2% 

Slatki program: Biskviti, vafli i bombone često u korpama potrošača
Slatki program: Biskviti, vafli i bombone često u korpama potrošača

Biskvite ili vafle je tokom analiziranog šestomesečnog perioda bar jednom kupilo čak 100% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je 21 – u proseku nešto više od tri puta mesečno. Bombone je kupilo 85% domaćinstava u Srbiji, uz prosečnu učestalost od osam kupovina tokom šest meseci

Slatki program: Čokoladne table, namazi i keks za svaku priliku
Slatki program: Čokoladne table, namazi i keks za svaku priliku

Najveće učešće u prodaji ima mlečna čokolada i iznosi 83,8%, crna 5,3% i potom sledi mlečna bela sa 5,2%... Tzv. beli i crni namazi imaju 61,7% u ukupnoj prodaji, potom sledi samo kakao sa 36,5%, dok samo beli namaz ima 1,8% učešća u ukupnoj prodaji… Najprodavaniji ukusi keksa su: bez dodatog ukusa sa ostvarenih 93% količinske prodaje, keks sa puterom čini 1,6% količinske prodaje, dok ukus pomorandže ima udeo od 1% 

Ženska intimna higijena: Ulošci i tamponi se najviše kupuju u supermarketima
Ženska intimna higijena: Ulošci i tamponi se najviše kupuju u supermarketima

Ove proizvode je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 74% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je pet – u proseku manje od jednom mesečno 

Ženska intimna higijena: Promocije proizvoda za intimnu higijenu
Ženska intimna higijena: Promocije proizvoda za intimnu higijenu

U kategoriji „intimna higijena“, zabeleženo je više od 1.100 objava. Za ovu kategoriju, pripremili smo analizu top brendova za period januar 2020 – avgust 2020, u poređenju sa istim periodom 2019. godine 

Papirna galanterija: Promocije toalet papira
Papirna galanterija: Promocije toalet papira

U kategoriji Papirna galanterija, najveći vrednosni udeo od skoro 70% ima kategorija toalet papir. Najviše oglašavani je bio troslojni toalet papir, sa 1.700 objava u prvih osam meseci, što je 7% manje objava u poređenju sa istim periodom prethodne godine   

Papirna galanterija: Papirni ubrusi pogodni za više namena
Papirna galanterija: Papirni ubrusi pogodni za više namena

Ukupno, na ovih pet tržišta postoji približno 9,4 milona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je, približno, 2,1 milion velikih korisnika, odnosno onih koji su na mesečnom nivou potrošili pet i više rolni ubrusa 

Analiza: COVID-19 i maloprodaja hrane
Analiza: COVID-19 i maloprodaja hrane

Prema mišljenju Svetske zdravstvene organizacije (SZO) i Evropske Agencije za bezbednost hrane (EFSA), bezbednost hrane nije ugrožena od korona virusa, ako se primene dobre higijenske i proizvođačke prakse   

Nielsen Retail Audit: Podaci o prodaji proizvoda za najmlađe
Nielsen Retail Audit: Podaci o prodaji proizvoda za najmlađe

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja mleka i kozmetike za bebe najveća je u Beogradu -48,4% i 36,2%... Ako posmatramo prodaju hrane za bebe, najveći rast od 14,2% beleži zapadna Srbija, gde je najveći vrednosni rast od 10,7% zabeležila i prodaja pelena 

GfK: Kupovina proizvoda za negu kože, toaletnih sapuna, šampona i kupki
GfK: Kupovina proizvoda za negu kože, toaletnih sapuna, šampona i kupki

Učešće promocija u kategoriji iznosi 24% ukupne potrošnje na ove proizvode. Prisustvo trgovačkih marki baby i dečijih proizvoda ogleda se u njihovom učešću od 9% u ukupnoj vrednosti potrošnje na kategoriju 

Dečija oprema i prehrana na malim ekranima
Dečija oprema i prehrana na malim ekranima

U okviru navedenog sektora primat drži kategorija Pelene sa 68,2% udela u sektoru. Druga kategorija po aktivnosti i okviru TV oglašavanja je kategorija Dečija kozmetika sa 12,5% udela, zatim sledi Ostala dečija oprema“ sa 9,9%, potom Dečija hrana i napici sa 7,7%, te Dečija odeća i obuća sa 1,7% 

Šta je odgovornost?
Šta je odgovornost?

Uverenja se menjaju sporo i uvek određenim redom, pa tako i shvatanje odgovornosti. Određenim organizacijama trebaju lideri određenih uverenja, a oni sami moraju da ocene uverenja svojih zaposlenih da bi se bolje razumeli i bili jasniji u svojim očekivanjima jedni od drugih. Najbolji izbori su najbolji u određenim uslovima i situacijama. Odgovornost lidera je da to vide i prema tome se ponašaju