IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene
RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene

Tri vodeće prehrambene kategorije, vrednosno posmatrano u proteklih godinu dana, su: pivo, bezalkoholna gazirana pića i mlevena kafa. U grupi neprehrambenih kategorija, to su: deterdženti za pranje veša, omekšivači za veš i sapuni.

Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba
Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba

● Dva od tri građanina Srbije nisu zadovoljni načinom kontrole širenja epidemije od strane Kriznog štaba ● Visok nivo nepoverenja u zvanične podatke u vezi sa epidemijom korona virusa ● Ekonomske mere adekvatnije od epidemioloških

Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe
Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe

U 2019. godini, u poređenju sa 2018, prema podacima Nielsena, došlo je do vrednosnog rasta prodaje robe široke potrošnje na benzinskim stanicama za 11,2%.

Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?
Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?

Više posetilaca hipermarketa je u Beogradu i Vojvodini, nego u istočnoj i južnoj Srbiji, i u regionu zapadne Srbije sa Šumadijom. S druge strane, čak 1/4 stanovnika Srbije nikada ne kupuje u hipermarketima

Ipsos: Kupovne misije stanovništva
Ipsos: Kupovne misije stanovništva

Dinamika velikih kupovina se bitno ne menja u proteklim godinama i u poslednjem snimku konstatujemo da 77,6% kupaca ovu vrstu kupovine obavlja u rasponu od jednom nedeljno do jednom mesečno, a najčešće dva do tri puta mesečno, što je neznatno povećanje u odnosu na prethodni snimak

GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava
GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava

Godina 2019. je bila izazovna za FMCG trgovce u Srbiji, u okolnostima kada je krajem 2018. još jedan veliki igrač pojačao konkurenciju na tržištu.

Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije
Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije

U Srbiji, ukupno tržište maloprodaje, prema Nielsen panelu maloprodaje, ostvaruje vrednosni rast od 3,6% u 2019, u poređenju sa 2018, i iznosi 4,58 milijarde evra.

Bezalkoholna pića: Po bezalkoholna pića u tradicionalne radnje
Bezalkoholna pića: Po bezalkoholna pića u tradicionalne radnje

Tokom kriznog perioda (april/mart 2020) u sedam od 10 vodećih trgovačkih lanaca u Srbiji porasla je lojalnost njihovih kupaca u kategoriji bezalkoholnih pića u odnosu na isti period prethodne godine. Međutim, posmatrano po pojedinačnim kategorijama (gazirani sokovi, voćni sokovi, gazirana i negazirana voda) situacija se razlikuje od trgovca do trgovca   

Bezalkoholna pića: Najbolja prodaja bezalkoholnih pića u Vojvodini
Bezalkoholna pića: Najbolja prodaja bezalkoholnih pića u Vojvodini

Važna za analizu prodaje sokova jeste njihova podela po ukusu. I pored veoma velikog spektra ukusa gotovo svog voća i najrazličitijih mešavina voćnih ukusa, na srpskom tržištu najprodavaniji su sokovi sa ukusom pomorandže (orange). Kada je reč o gaziranim bezalkoholnim pićima, ona sa cola ukusom imaju najveći udeo u ukupnoj prodaji ove kategorije   

Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova
Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova

Čak 71% potrošača navodi da je u ovom periodu nastavilo da kupuje iste brendove, kao i pre krize. Od kompanija i brendova se očekuje da nastave sa komunikacijom, ali i da budu praktični i realistični, naročito da pokažu kako mogu da pomognu u svakodnevnom životu ljudi. Gotovo 80% ljudi smatra da brendovi ne treba da eksploatišu situaciju sa virusom   

InFokus: Prodavanije žvake bez šećera
InFokus: Prodavanije žvake bez šećera

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5% 

InFokus: Bombone i žvake u lifletima
InFokus: Bombone i žvake u lifletima

Kod pregleda stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, uočavamo različite strategije. Pionir ima najveću bruto oglašivačka vrednost kod DIS-a i Tempa, Haribo kod DIS-a, Paraćnika kod DTL grupe i Kraš kod Univerexporta. Najjače je svojo privatnu robnu marku oglašavao Maxi 

Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?
Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?

Tri četvrtine heavy korisnika smatra da začinske mešavine obogaćuju ukus jelima, kao i da ne mogu da zamisle nijedno složenije jelo bez njih… Među umerenijim korisnicima je najveći deo ciljne grupe potrošača koji tvrde da na osnovu cene najčešće donose odluku o kupovini začina... Među umerenim korisnicima kategorije je značajnije više mlađih potrošača   

Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama
Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Na teritoriji Srbije, u periodu od maja 2019. do aprila 2020, na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini ili kondimenti čine 76%, fiksevi 10%, miksevi 1% paprika 8%, biber 2%, a ostatak koji se odnosi na mono začine učestvuje sa 3%. Vrednosno posmatrano cifre su sledeće: univerzalni začini učestvuju sa 36%, fiksevi 19%, miksevi 2%, paprika 16%, biber 12%, a preostali mono začini učestvuju sa 15% 

 Uključite zaposlene u građenje nove normale
Uključite zaposlene u građenje nove normale

Posao se može završiti i bez rukovanja.  I da vam ostane viška vremena. Da nešto novo napravite ili da jednostavno odmarate.  Ako već do sada niste, obavezno uradite sve što možete da napravite novu normalu. Buduću normalu. Da se kao pojedinac, tim i organizacija učinite što fleksibilnijim i otpornijim na promjene okruženja. Ne, otpornost ne znači da treba da se opirete promenama, nego da ih preživite   

COVID-19 - kriza ili prilika?
COVID-19 - kriza ili prilika?

Razumevanje psihologije potrošača i poznavanja navika vaših kupaca označiće razliku između uspeha ili poraza na tržištu u vreme krize izazvane korona virusom   

Kako se pobeđuje
Kako se pobeđuje

Lideri pobednici imaju potpunu kontrolu nad procesom i ljudima koje vode i u svakom momentu znaju koliko im i šta treba da ostvare ciljeve. I ne odstupaju, već nalaze rešenja da obezbede rezultat. Organizacijama trebaju lideri ovakvog načina razmišljanja, ukoliko stvarno žele da upravljaju svojim poslovnim rezultatom i budućnošću. Oni stvarno znaju šta im treba, u kom momentu i na koji način da bi se organizacije kretale napred

Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?
Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?

Tokom poslednje nedelje maja 2020. godine, vodeći sajt za zapošljavanje u Srbiji Poslovi Infostud sproveo je ponovno istraživanje o uticaju pandemije korona virusa na tržište rada sa ciljem da ispita stanje nakon završetka vanrednog stanja.  

Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu
Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu

Zabrinutost građana Srbije za širenje epidemije korona virusa, iako smanjena za čak 20 procentnih poena u odnosu na kraj marta, ostaje najviša u regionu i iznosi 70%, u poređenju sa 47% u Sloveniji, 58% u Bosni i Hercegovini i 62% Hrvatskoj. Suprotno tome, zabrinutost za ekonomske posledice, uprkos rastu, jedino u Srbiji je manja od polovine i iznosi 40%, dok ekonomske posledice epidemije brine 69% građana Slovenije, 61% građana BiH i 59% građana Hrvatske.

Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima
Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima

Preostaju određeni trendovi koji još uvek nisu u potpunosti istraženi i iskorišćeni od lokalnih i regionalnih sladoledžija poput – zdravijih sladoleda, organskih pa čak i veganskih sladoleda; te mogu predstavljati buduće pravce razvoja za kategoriju na lokalnom tržištu u zavisnosti od nivoa relevantnosti potrošačima   

InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu
InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu

Najvažniji kanal za kategoriju sladoleda u Srbiji u proteklih godinu dana bio je kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2), kroz koji se proda 37% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 27% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 28%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benziskih stanica   

Promene kupovnih navika zavise od uzrasta
Promene kupovnih navika zavise od uzrasta

Ko god misli da je budućnost kupovine u e-trgovini pogrešiće… Ako ni zbog čega drugog, onda zbog činjenice da, kada se epidemija smiri, ljudi će želeti da se druže i dodirnu (možda noseći rukavice) i pomirišu (možda kroz maske) robu pre kupovine. Ali to ne znači da će raspored u prodavnicama ostati isti kao i da će način na koju kupujemo pretrpeti štetu ili napredovati u nečemu potpuno drugom 

Ljubav u doba korone
Ljubav u doba korone

Panika ne donosi ništa dobro. Blokira i paralizuje. U ekstremnim i vanrednim situacijama, okolnosti se menjaju doslovno iz sata u sat. Zato pratite i delite. Napravite grupe sa ljudima i komunicirajte. Digitalna je era, može se grupa napraviti i na digitronu. Ne morate da se gledate, da biste se čuli    

 Kako će se kretati tržište logističkih i skladišnih objekata
Kako će se kretati tržište logističkih i skladišnih objekata

Ponuda je zasada raznovrsna, ali se ide na homogenizaciju i stabilizaciju tržišta. Kada je reč o velikim zakupcima, najveća tražnja dolazi iz FMCG sektora, kao i od logističkih operatera koji dalje nude svoje usluge trećim licima