IN STORE  in your country  
SRBIJA

Svet

Saradnja Unilevera i Alibabe u projektu reciklaže plastike
Saradnja Unilevera i Alibabe u projektu reciklaže plastike

Dve najveće svetske kompanije u oblasti robe široke potrošnje, Unilever i Alibaba, napravile su sistem za recikliranje koji automatski identifikuju i sortira plastična pakovanja. Sistem nazvan Svet slobodan od otpada zasnovan je na veštačkoj inteligenciji, a 20 mašina za recikliranje postavljeno je kao deo pilot programa u kancelarije i javne prostore u dva kineska grada Šangaju i Hangzhou.

Očekuje se rast online trgovine i nakon pandemije
Očekuje se rast online trgovine i nakon pandemije

Najnoviji podaci Eurostata pokazuju da je u Evropskoj uniji prošle godine 89 odsto građana između 16 i 74 godine koristilo internet, a čak 72 odsto na ovaj način kupovalo različite proizvode i usluge...

Nestlé istraživanje: Spoljašnji i unutrašnji pritisci najveći problem roditelja širom sveta
Nestlé istraživanje: Spoljašnji i unutrašnji pritisci najveći problem roditelja širom sveta

Roditeljski indeks je jedinstvena nova alatka koja meri „lakoću roditeljstva“ širom sveta i inspirisana je idejom da, iako je roditeljstvo predivno iskustvo koje menja život, nije lako. Roditeljski indeks, prva edicija 2021, koji je naručio Nestlé je prvo istraživanje sprovedeno na ovu temu, u okviru Nestlé roditeljske inicijative. Cilj je stvaranje novog uvida u načine na koje se roditelji bore sa izazovima odgajanja deteta i olakšavanje života roditelja.

Nemačka: Rewe grupa na drugom mestu u Evropi po prihodima od prodaje
Nemačka: Rewe grupa na drugom mestu u Evropi po prihodima od prodaje

Očekuje se da će Rewe grupa postati drugi najjači trgovački lanac na Starom kontinentu po prihodu od prodaje - uprkos korona krizi, kompanija je povećala godišnje prihode na 75 milijardi evra.

MOL Group predstavila ažuriranu i integrisanu dugoročnu Strategiju
MOL Group predstavila ažuriranu i integrisanu dugoročnu Strategiju

Bord direktora pregledao je i odobrio unapređenu dugoročnu Strategiju kompanije „MOL Grupa 2030+“, koja je prvobitno objavljena u oktobru 2016. godine, u potpunosti integrisanu sa novom strategijom održivosti i dopunjenu dugoročnom vizijom i ambicijama za period iza 2030. godine.

Poljska: Ptičiji grip uticao na ponudu jaja, cene porasle
Poljska: Ptičiji grip uticao na ponudu jaja, cene porasle

Širenje ptičjeg gripa pogodilo je ponudu jaja u Poljskoj zbog gubitka kokošaka nosilja, a bolest je izazvala probleme i drugim velikim proizvođačima u Evropi, podstaknuvši rast cena.

Rumunija: Na kafu i grickalice iz automata stanovnici troše 250 miliona evra godišnje
Rumunija: Na kafu i grickalice iz automata stanovnici troše 250 miliona evra godišnje

Rumuni godišnje troše 250 miliona evra na kafu, sokove, tople napitke ili grickalice iz automata, pokazuju nedavno objavljeni podaci jednog proizvođača elektronskih uređaja, prenosi agencija Adjerpres.  

Francuska: Carrefour u 2020. ostvario rekordne rezultate
Francuska: Carrefour u 2020. ostvario rekordne rezultate

Prošle godine prihod od prodaje Carrefoura porastao je za 7,8 odsto, što znači da je francuska grupacija zabeležila rekordni promet. U Evropi trgovac najbolje poslovao na tržištima Belgije i Španije.  

Solidne performanse za MOL Grupu u izazovnoj godini
Solidne performanse za MOL Grupu u izazovnoj godini

MOL Grupa objavila je danas finansijske rezultate za 2020. Uprkos veoma izazovnoj godini i ekonomskoj krizi, MOL Grupa je u Q4 ostvarila 464 miliona dolara čistog CCS-a EBITDA, dovodeći celu godišnju EBITDA CCS na 2,05 milijardi dolara, što je iznad korigovanih smernica.  U godini punoj neizvesnosti, svi segmenti su generisali pozitivne slobodne tokove novca, što je rezultiralo sa 636 miliona dolara u 2020. godini, više nego pre godinu dana. Organski CAPEX je u 2020. iznosio 1,41 milijarde dolara, u skladu sa očekivanjima (do 1,5 milijardi dolara).

Rusija: X5 Retail najuspešniji e-trgovac na tržištu
Rusija: X5 Retail najuspešniji e-trgovac na tržištu

X5 Retail se tokom pandemije pokazao kao najpopularniji e-prodavac u najvećoj zemlji na svetu. Prošle godine kompanija je ostvarila skoro 22 milijarde rubalja (240 miliona evra) prometa od prodaje putem interneta, prenosi web portal Infoline.  

SAD: Zbog jakog nevremena, Walmart
SAD: Zbog jakog nevremena, Walmart "prisiljen" da zatvori više od 600 prodavnica

Trgovački lanac Walmart zatvorio je stotine prodavnica u SAD-u od Oregona do Floride, nakon što su neke delove zemlje pogodili jak sneg ili susnežica, kao i neobično niske temperature.  

Nestlé objavio finansijske rezultate za 2020.
Nestlé objavio finansijske rezultate za 2020.

Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za 2020. godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je godina iza nas bila teška za mnoge, ali i da je inspirisan načinom na koji je zbližila veliki broj ljudi.

Henkel i South Central Ventures podržavaju internet platformu DaiBau
Henkel i South Central Ventures podržavaju internet platformu DaiBau

Kompanija Henkel i fond South Central Ventures finansijski su podržali regionalni razvoj vodeće internet platforme DaiBau, dostupne na www.daibau.rs, koja spaja investitore sa izvođačima građevinskih radova, uloživši značajan milionski iznos u evrima.   

Telegram najviše preuzimana aplikacija u januaru
Telegram najviše preuzimana aplikacija u januaru

SensorTower, istraživačka agencija koja prikuplja podatke o preuzimanju iOS i Android aplikacija, prati njihovu popularnost, redovno ažurira i objavljuje liste najpopularnijh platformi  

Severna Amerika: Nestlé prodaje poslovanje s flaširanom vodom
Severna Amerika: Nestlé prodaje poslovanje s flaširanom vodom

Švajcarski prehrambeni div Nestlé dogovorio je prodaju severnoameričkih brendova flaširane vode, američkim investicionim kompanijama za 4,3 milijarde dolara, navodi se u saopštenju objavljenom u sredu.  

Udružile se kompanije Total Produce i Dole Food Company
Udružile se kompanije Total Produce i Dole Food Company

Evropski gigant na polju svežeg programa Total Produce udružuje se sa američkim proizvođačem citrusa i banana Dole Food Company. a sedište nove kompanije biće u SAD-u  

Nemačka: U eksploziji u sedištu kompanije Lidl najmanje tri osobe povređene
Nemačka: U eksploziji u sedištu kompanije Lidl najmanje tri osobe povređene

U sedištu kompanije Lidl u Nekarslumu, u nemačkoj saveznoj pokrajini Baden Virtenberg, juče popodne povređene su najmanje tri osobe, a stotinak ljudi je evakuisano, objavili su nemački mediji.

Lild razvija prvi standard za uzgoj voća i povrća uz očuvanje biodiverziteta
Lild razvija prvi standard za uzgoj voća i povrća uz očuvanje biodiverziteta

Kao društveno odgovorna kompanija koja veliku pažnju posvećuje očuvanju ekosistema, Lidl je u saradnji sa međunarodno priznatim stručnjacima za održive prehrambene sisteme, započeo rad na razvoju modula za očuvanje biodiverziteta u okviru priznatog GLOBALG.A.P. integrisanog standarda. Dodatni modul koji promoviše biološku raznovrsnost u konvencijalnoj poljoprivredi bi do kraja 2021. godine trebalo da bude dostupan svim proizvođačima.

Nigerijka Ngozi Okonjo Iveala prva žena na čelu STO
Nigerijka Ngozi Okonjo Iveala prva žena na čelu STO

Generalni savet Svetske trgovinske organinzacije (STO) izabrao je danas većinom glasova Ngozi Okonjo-Ivealu iz Nigerije za sedmog generalnog direktora te organizacije.  

Regenerativnom poljoprivredom i obnavljanjem struje, Nestlé u borbi protiv klimatskih promena
Regenerativnom poljoprivredom i obnavljanjem struje, Nestlé u borbi protiv klimatskih promena

Kao potpisnica povelje „Kompanije protiv globalnog zagrevanja od 1,5°C“ (Business Ambition for 1.5°C) Ujedinjenih nacija, kompanija Nestlé jedna je od prvih koja je objavila detaljan plan o svojim koracima u borbi protiv klimatskih promena. 

Indija: Tata Group preuzima BigBasket za milijardu evra
Indija: Tata Group preuzima BigBasket za milijardu evra

Indijska multikorporacija Tata Group preuzela je većinski udeo u kompaniji za dostavu hrane na kućnu adresu BigBasket. Grupa je postala vlasnik 68 odsto akcija, a za ovu transakciju izdvojili su 95 milijardi rupija (1,07 milijardi evra).

Amazon i Alibaba - borba online divova za svakog kupca
Amazon i Alibaba - borba online divova za svakog kupca

Američki Amazon.com i kineska Alibaba izrasli su u dve najveće svetske kompanije za kupovinu preko interneta koje jedna drugoj nisu bili ozbiljni konkurenti, već su se držale svojih tržišta, ali vremena su se polako počela menjati.

Mastercard: Potrošnja za Dan zaljubljenih na svom vrhuncu
Mastercard: Potrošnja za Dan zaljubljenih na svom vrhuncu

Sentimentalni kupci troše više nego ikad pre u susret Danu zaljubljenih, te je tako potrošnja porasla za 180% u protekloj deceniji, što pokazuje godišnji Mastercard Love Index. Međutim, ove godine dom je tamo gde je srce, jer parovi planiraju drugačije da provedu ovaj dan, ali i drugačije da potroše svoj novac.

EU: Irska udvostručila udeo u e-trgovini
EU: Irska udvostručila udeo u e-trgovini

Udeo internet prodaje u Irskoj porastao je na 5,2% u 2020. godini u odnosu na 2019. kada je ta cifra iznosila 2,7%, pokazuju najnoviji podaci istraživačke kuće Kantar.