IN STORE  in your country  
SRBIJA

Vodič kroz kategoriju

Kozmetika: Izbor nikad veći
Kozmetika: Izbor nikad veći

Govoreći o regionima koji su obuhvaćeni analizom, od ukupne vrednosne prodaje navedenih kozmetičkih proizvoda, u periodu januar - decembar 2019, na teritoriji cele Republike Srbije, u Beogradu se beleži najveća prodaja svih analiziranih proizvoda, i to sapuna 36,6%, gelova za tuširanje 38,8%, a kod proizvoda za negu ruku i za negu tela taj udeo iznosi 42,1% 

Kozmetika: Najviše se kupuju u drogerijama
Kozmetika: Najviše se kupuju u drogerijama

Penetracija šampona za kosu u domaćinstvima u Srbiji je znatno veća nego kod balzama (kondicionera) za kosu, a pritom se baza kupaca šampona u periodu maj - novembar 2019. godine uvećala za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je baza kupaca balzama ostala relativno stabilna

Kozmetika: Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu
Kozmetika: Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu

Kozmetički proizvodi predstavljaju 5. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 7,3% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda od novembra 2018. zaključno sa oktobrom 2019. godine

Kućna hemija: Blistav dom na malim ekranima - Nielsen Audience Measurment
Kućna hemija: Blistav dom na malim ekranima - Nielsen Audience Measurment

Kućna hemija i kućne potrepštine predstavljaju 9. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 3,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda, od oktobra 2018. godine zaključno sa septembrom 2019. godine 

Kućna hemija: Ima ih u skoro svim domovima
Kućna hemija: Ima ih u skoro svim domovima

Bezmalo sva domaćinstva u Srbiji su u posmatranom desetomesečnom periodu makar jednom kupila neki od proizvoda iz grupe Kućna hemija, a prosečna učestalost kupovine je oko 17 puta - dakle, nešto manje od dva puta mesečno 

Sredstva za čišćenje domaćinstva: Višenamenska najprodavanija
Sredstva za čišćenje domaćinstva: Višenamenska najprodavanija

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,9% količinske prodaje) i gel (11,2%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona   

Grickalice: Čips i flips najčešće na malim ekranima
Grickalice: Čips i flips najčešće na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 53,5% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 46,5% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice 

Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama
Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije 

Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete
Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete

Proizvode iz kategorije čipsa je u posmatranom periodu za 2019. kupilo nešto više od 77% domaćinstava u Srbiji, što predstavlja blagi rast u odnosu na isti period prethodne godine.  U posmatranom osmomesečnom periodu za 2019, proizvode iz kategorije flipsa je kupilo oko 88% domaćinstava u Srbiji, što je više nego u istom periodu 2018.

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka
Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka

Primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Coca-Cola sa udelom od čak 62,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije

GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke
GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno... Negazirane sokove domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji
Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji

U periodu od marta  2018. do februara 2019, u Srbiji je uočljiv rast vrednosne prodaje sokova u odnosu na prethodno posmatrani period, dok količinski i komadno beleži pad... U istom periodu, gazirana bezalkoholna pića beleže povećane prodaje po svim prodajnim kriterijumima

GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima
GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima

Mini-marketi su vodeći format po prodatim količinama obe kategorije - mleka sa 32% i jogurta sa 35%. Slede supermarketi i tradicionalne prodavnice.

Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode
Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode

Mleko, jogurt i sir beleže rast prodaje po sva tri kriterijuma. Prodaja pavlake raste vrednosno i količinski, ali komadna je u padu.  

Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima
Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima

Uočljiv je porast vrednosne prodaje mlevene kafe za 4,2%, dok i količinska i komadna prodaja beleže pad, za 2,8%, odnosno za 2,4%. Instant kafa beleži neznatan rast prodaje - vrednosna prodaja za 0,7% i komadna za 1,5%, dok količinska prodaja beleži pad za 0,3%

GfK: Raste lojalnost lideru
GfK: Raste lojalnost lideru

Čaj je kupilo 2% manje domaćinstava, pri čemu je za istu vrednost porasla prosečna učestalost kupovine čaja. Zabeležen je i pad učestalosti kupovine kafe u odnosu na prethodni period.

Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe
Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe

U okviru kategorije proizvoda Kafa, oglašivači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasi Mlevena kafa.