IN STORE  in your country  
SRBIJA

inFokus

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije
Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija

Analizirani su vrednosni pokazatelji promotivnih aktivnosti za kategorije toaletni papir, ubrusi, salvete i maramice u MAT 2019. Kategorija toaletni papir ima standardno najveći udeo od skoro 67%. Najviše oglašavani je bio troslojni papir. Na drugom mestu je kategorija ubrusi sa 22%

Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga
Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga

Globalno tržište sosova, dresinga i priloga je u stalnom porastu i procenjuje se da će do 2025. godine dostići 173,36 milijardi američkih dolara. Ovaj rast je vidljiv i kod nas, a razvoj se najočitije ogleda i u tome što sve više trgovaca u svoju ponudu odlučuje da uvrsti egzotične sosove za pripremu i konzumaciju hrane iz raznih nacionalnih kuhinja 

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja
RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja
Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja

Maslinovo ulje se procentualno najviše koristi u Sloveniji 81,5% i u Hrvatskoj 64,7%, a u manjem procentu se koristi u Makedoniji 52,2%, BiH 49,1% i u Srbiji 44,5%.

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo,  dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha
Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici... Većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano.

RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni
RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni

Najvažniji kanal prodaje kod suvih začina je kanal srednjih i velikih radnji (od 40m2 do 300m2).

Ipsos: Najčešće ih koriste žene
Ipsos: Najčešće ih koriste žene

Nešto više od 80% populacije Srbije u starosnoj grupi od 15 do 64 godine makar i povremeno koristi začinske mešavine.

Valicon: Pratktičan i brz obrok
Valicon: Pratktičan i brz obrok

Pašteta se tradicionalno doživljava kao praktičan i brz obrok. Uglavnom se konzumira za doručak, užinu ili kao zamena za „pravi obrok.“

Nielsen: Najveći udeo ima jetrena
Nielsen: Najveći udeo ima jetrena

Najviše ovih proizvoda prodato je u hiper/super marketima po sva tri prodajna kriterijuma, slede velike/srednje prodavnice, pa male prodavnice, dok je tek neznatna količina ovih proizvoda prodata u trafikama

GfK: Promocije bitne za prodaju
GfK: Promocije bitne za prodaju

Toalet papir je najfrekventnije kupovan proizvod, a za njim slede maramice, kuhinjski ubrusi i salvete na poslednjem mestu.

Mediana: Najviše ih koriste Slovenci
Mediana: Najviše ih koriste Slovenci

Najveći procenat velikih korisnika papirnatih maramica je u BiH 17,7%, nešto manji procenat je u Srbiji (16,2%), dok je najmanji procenat velikih korisnika papirnih maramica u Makedoniji (11,1%)

Focus: Promocije za bebe
Focus: Promocije za bebe

Kategorija nega bebe ima najveći udeo od skoro 35%. U toj kategoriji se oglašavaju vlažne maramice i sva kozmetika za decu. Kategorija pelena beleži rast u ovoj godini.

Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan
Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan

Sve tri grupe proizvoda beleže rast po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno, količinski i komadno.

Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama
Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama

Prodaja brendova je pala za 0,7% vrednosno, i 1,8% kolicinski, dok su privatne robne marke uživale u rastu, i to vrednosno za 8,1% i kolicinski za 8,6%

Ipsos: Zdrave za sve generacije
Ipsos: Zdrave za sve generacije

Žitarice koristi oko 45% potrošača u Srbiji, dok ovsene kaše koristi četvrtina populacije i to je kategorija koja beleži stalni rast.

Focus: Nepogrešiv izbor
Focus: Nepogrešiv izbor

Standardna testenina još je najviše oglašavana i ima vrednosni udeo od 80% na ukupnom tržištu. U poslednjim godinama postaju popularne i integralne testenine, organic/bio ili bez glutena

GfK: Veoma zastupljene u domaćinstvima
GfK: Veoma zastupljene u domaćinstvima

Testenine se najviše kupuju u minimarketima, čije je količinsko učešće u ovoj kategoriji čak 40%. Slede tradicionalne prodavnice sa 28% i supermarketi sa 25% ukupnih količina.

Mediana: Osam miliona svakodnevnih korisnika
Mediana: Osam miliona svakodnevnih korisnika

Ukupno  na  ovih  pet  tržišta  postoji  približno  12,6  milona  ljudi  koji  su  koristili  jestivo  ulje  u   poslednjih  12  meseci

Focus: Maslinovo i dalje najčešće u lifletima
Focus: Maslinovo i dalje najčešće u lifletima

Na prvom mestu je brend Monini, sa 26% udela u ovoj godini, te beleži vrednosni porast. Među top brendovima su još i Minerva, Carapelli i Olitalia

Analiza promotivnih aktivnosti bele tehnike i malih kućnih aparata
Analiza promotivnih aktivnosti bele tehnike i malih kućnih aparata

Focus analiza promotivnih aktivnosti po kategorijama, top brendovima, te kretanje prosečnog popusta i cene za period januar – decembar 2017, uključujući i kuhinjske uređaje.