IN STORE  in your country  
SRBIJA

istrazivanja

Smart Plus Research: Po paste i četkice za zube u velike trgovinske lance
Smart Plus Research: Po paste i četkice za zube u velike trgovinske lance

Uz pranje zuba četkicom i pastom koja su osnova oralne higijene, oko četvrtine građana koristi i tečnost za ispiranje zuba (25%), a oko petine građana koriste i čačkalice (21%) ili konac za zube (19%)   

Gfk: Promocije značajne za kupovinu pasti, četkica i konca za zube
Gfk: Promocije značajne za kupovinu pasti, četkica i konca za zube

Tokom posmatranog osmomesečnog perioda, pastu za zube je bar jedanput kupilo 80% domaćinstava u Srbiji, a u proseku oko četiri puta… U odnosu na zubne paste, četkice i konce za zube je, u analiziranom periodu, kupilo nešto manje domaćinstava – 44% od ukupnog broja domaćinstava u Srbiji, u proseku oko dva puta tokom posmatranih osam meseci

 Mediana: Podaci o korišćenju proizvoda za žensku intimnu higijenu u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji
Mediana: Podaci o korišćenju proizvoda za žensku intimnu higijenu u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji

Analizirajući ovu kategoriju, među ženskom populacijom, na prikazana četiri tržišta, vidimo da tampone procentualno najviše koriste žene u Sloveniji 26,8% i Hrvatskoj 21,2%, dok je najmanji procenat korisnica ove kategorije u Srbiji 13,8% i BiH 11,8% 

Ženska intimna higijena: Higijenski i dnevni ulošci, intimni gelovi i maramice u lifletima
Ženska intimna higijena: Higijenski i dnevni ulošci, intimni gelovi i maramice u lifletima

Najviše objava je zabeležila kategorija „higijenski ulošci“, koja beleži porast za 16%, u poređenju sa istim periodom 2019. godine. Kako je pandemija, na proleće 2020. godine, izazvala pad broja lifleta, shodno tome, broj objava za prvih pet meseci manji je u ovoj godini u odnosu na 2019… U ovoj godini oglašavalo se 20 brendova u toj kategoriji   

Tema broja: Bio i organski proizvodi - Pokretači rasta za prirodnu i organsku prehrambenu industriju
Tema broja: Bio i organski proizvodi - Pokretači rasta za prirodnu i organsku prehrambenu industriju

U mnogim slučajevima, biljni proizvodi donose mnogo više nutritivnih vrednosti nego isti takvi proizvodi životinjskog porekla. Proizvodi na biljnoj bazi nemaju samo zdravstvene benefite, već i benefite za čitavu planetu, kao što je niža emisija gasova sa efektima staklene bašte, očuvanje vode i biodiverziteta

Tema broja: Bio i organski proizvodi - Vrtoglavi rast prodaje organskih proizvoda
Tema broja: Bio i organski proizvodi - Vrtoglavi rast prodaje organskih proizvoda

U vreme duboke zabrinutosti za lično zdravlje, tokom kojeg je globalna pandemija preoblikovala svakodnevni život, tržište organske hrane i neprehrambenih proizvoda doživelo je glavne prekretnice. Prodaja organske hrane premašila je 56 milijardi dolara, što je porast od 12,8% - najviše stope zabeležene u organskoj hrani tokom više od jedne decenije 

Tema broja: Tri razloga zbog kojih potrošači prelaze na prirodnu i organsku kozmetiku
Tema broja: Tri razloga zbog kojih potrošači prelaze na prirodnu i organsku kozmetiku

Osnovna vrednost ove kozmetike je u tome što mora da bude u skladu sa prirodom, uključujući uticaj ambalaže i materijala za pakovanje. Osim što ograničavaju upotrebu plastike u pakovanju i koriste reciklirane materijale, mnogi prirodni i organski brendovi lepote idu korak dalje razvijajući inovativne formate koji doprinose drastičnom smanjenju ambalaže u njihovim proizvodima  

U čemu je razlika između potrošača i kupca? U ljubavi!
U čemu je razlika između potrošača i kupca? U ljubavi!

Marketinški stručnjaci moraju stalno da imaju na umu da potrošači i kupci nisu isto. Potrošači imaju jaka osećanja prema brendu, uživaju u njemu, ali je ta ljubav obično ograničena na trenutke konzumacije. Obnoviti ta osećanja tokom kupovine je prilično teško i zato je važno pored potrošača razumeti i kupca njegove razloge za kupovinu, šta mu je važno i šta ga čini srećnim 

SAS: Da li je pandemija nepovratno promenila kupovne navike?
SAS: Da li je pandemija nepovratno promenila kupovne navike?

Organizacije moraju da pokušaju da prilagode svoje poslovanje kako bi zadržale postojeće kupce i privukle nove… Razumevanje kupaca na skoro individualnom nivou, personalizovane ponude, automatizacija procesa i brže donošenje boljih odluka - čak i u realnom vremenu, preduslov su za uspeh u svetu koji se konstantno menja

Deloitte: Novi tipovi potrošača pokreću korenite promene i inovacije
Deloitte: Novi tipovi potrošača pokreću korenite promene i inovacije

Za maloprodaju prehrambenih proizvoda, predviđanje onoga što će potrošači, verovatno, da kupe, neophodno je za održavanje osnovnih artikala na zalihama. Osim toga, u slučaju nestašice zaliha, ako trgovci mogu bolje da razumeju obrasce i konvencionalnih i savremenih potrošača, moći će da im pomognu i da ih usmere ka odgovarajućim zamenama

IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje
IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje

Uprkos smanjenom broju ljudi koji putuju na posao, gradovi će i dalje biti užurbani. Veće promene osetiće se u predgrađima, gde se oni koji sada provode više vremena radeći od kuće, osećaju kao da imaju više vremena i novca za trošenje u obližnjim trgovinama i restoranima 

Pregled tržišta kioska u Srbiji
Pregled tržišta kioska u Srbiji

Prema podacima Nielsena, ukupan broj kioska i paviljona u Srbiji, u januaru 2021. godine bio je 3. 662. Taj broj beleži pad od 3%, u poređenju sa januarom godinu dana ranije, kada ih je bilo 3.769. U istom mesecu 2019. godine bilo ih je 3.963, a u januaru 2018. godine, broj kioska i paviljona u Srbiji iznosio je 4.234, tako da možemo da zaključimo da se trend pada broja nastavlja iz godine u godinu. 

Pregled tržišta benzinskih stanica
Pregled tržišta benzinskih stanica

Prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije, u javnoj bazi benzinskih stanica, koja je ažurirana 1. jula 2021, nalazi se ukupno 1.559 ovih objekata. Ako ovaj broj uporedimo sa 2020. godinom, možemo da zaključimo da je došlo do rasta broja benzinskih stanica, jer ih je te godine, na isti dan bilo 1.535. 

Ipsos: Ponašanje potrošača na globalnom nivou u vrtlogu prodajnih kanala
Ipsos: Ponašanje potrošača na globalnom nivou u vrtlogu prodajnih kanala

Govorili smo, u poslednjih par godina, da maloprodaja prolazi kroz promene bez presedana. Sada već imamo osećaj kao da smo prešli sa dečijeg na „ pravi Rolerkoster“...

IGD: Omnikanal pobeđuje
IGD: Omnikanal pobeđuje

Maloprodaja se brzo razvija od multikanala ka omnikanalima. Pandemija je ubrzala tempo promena, što je omogućila tehnologija, čije je uvođenje isplativo za trgovce.

Kantar: Stavovi potrošača u Srbiji u Crnoj Gori
Kantar: Stavovi potrošača u Srbiji u Crnoj Gori

U istraživanju, sprovedenom tokom aprila 2021. godine, na teritoriji Srbije i Crne Gore, međunarodna kompanija za ispitivanje javnog mnjenja i tržišta Kantar, ispitala je očekivanja u vezi sa epidemijom, stepen i prirodu zabrinutosti, kao i stavove prema vakcinama. Dodatno, ispitali smo spremnost za online kupovinu, kao i planove za putovanja u zemlji i inostranstvu. Predstavljamo vam uporedne podatke za obe zemlje.  

Focus: Potrošnja na oglašavanje u lifletima
Focus: Potrošnja na oglašavanje u lifletima

Iako je bruto potrošnja na oglašavanje u lifletima u 2020. godini bila ispod one iz prethodne godine, ipak se nakon „hard lockdowna“ kod štampanih ili online lifleta ponovo sve ubrzalo. Focus agencija je samo u regionu zabeležila više od trista hiljada promocijskih aktivnosti kod FMCG trgovaca. Za specijalno izdanje Trgovačka mapa Instore magazina, pripremili smo zanimljive teme o broju promocija i lifleta u Srbiji i u Evropi, udeo oglašavanih segmenata, razlike u bruto oglašavačkoj vrednosti za top kategorije i proizvođače.

Nielsen Audience Measurement: Aktivnosti u TV oglašavanju
Nielsen Audience Measurement: Aktivnosti u TV oglašavanju

Proteklu godinu ćemo da pamtimo kao godinu u kojoj smo bili primorani da promenimo način komunikacije. Distanciranje je postalo glavna karakteristika društveno odgovornog ponašanja. A, u određenoj meri je obeležilo i komunikaciju brendova putem medija, pre svega tradicionalnih

Smart Plus Research: Kupovne navike 2021.
Smart Plus Research: Kupovne navike 2021.

Pandemija, a sa njom i vanredno stanje, smanjeno kretanje, rad i škola od kuće, uticali su na ponašanje potrošača, razmišljanja, navike... Osim što su broj zaraženih i uvođenje ili ukidanje određenih mera uslovili ponašanja, uticali su i na neke biznise i generalno smanjili privrednu aktivnost, pa su mnogi ostajali bez posla ili su im smanjenje plate. U tom ambijentu, koji je potrajao i još uvek traje, za očekivati je da se kupovne navike menjaju. 

ReatilZoom: Najprodavanije kategorije proizvoda
ReatilZoom: Najprodavanije kategorije proizvoda

U narednim redovima, dat je prikaz kretanja za po tri vodeće kategorije food (prehrane) i nonfood segmenata (neprehrane - kućna hemija i kozmetika), iz “korpe” izveštavanih kategorija (ukupan broj izveštavanih prehrambenih i neprehrambenih kategorija RetailZoom panela, prema standardnoj RetailZoom definiciji, u ovom momentu iznosi 130)...

Igigi Shopper’s Assistant: Trendovi ponašanja kupaca za 2021. godinu
Igigi Shopper’s Assistant: Trendovi ponašanja kupaca za 2021. godinu

Ako poslednjih godinu i po dana niste prespavali, a pretpostavljam da je iko to mogao, primećujete da se ponašanje potrošača značajno promenilo tokom pandemije. Izazov pred kojim se našla industrija maloprodaje jeste jasno identifikovanje novih modela ponašanja kupaca i pokušaj procene koje će se od njihovih novih navika zadržati, koje će se dalje menjati, a koje će se, možda, vratiti na stanje pre pojave korona virusa. 

Ipsos: Kupovne navike srpskih potrošača
Ipsos: Kupovne navike srpskih potrošača

Ako se fokusiramo na pitanje ko je danas glavni snabdevač srpskih domaćinstava, onda dolazimo do podataka koji su već duži niz godina „standard“. To je pretežno osoba ženskog pola (65% od svih kupaca), najvećim delom pripadnica X generacije (mada je i Millenijalki značajan procenat 34%), roditelj (74%) i pretežno u bračnoj (59%) ili vanbračnoj partnerskoj zajednici (12%).

GfK: Ponašanje potrošača i trgovačka scena
GfK: Ponašanje potrošača i trgovačka scena

Prvi kvartal 2020. godine je po mnogo čemu bio netipičan u odnosu na sve prethodne, ali i na sve one koji su nakon njega došli. Ako bismo pitali ljude šta vam prvo padne na pamet u vezi sa početkom pandemije korona virusom, bez sumnje bi u top tri asocijacije bila trka za namirnicama u marketima...

Nielsen: Analiza tržista maloprodaje
Nielsen: Analiza tržista maloprodaje

Prema Nielsen popisu za 2021. godinu, na tržištu Srbije postoji 20.071 maloprodajnih objekata (ne uključujući specijalizovane prodavnice, pekare, mesare, HoReCa, diskontere).