IN STORE  in your country  
SRBIJA

marketing

Otvorene prijave za IAB MIXX Awards 2021
Otvorene prijave za IAB MIXX Awards 2021

IAB MIXX Awards (Marketing and Interactive Excellence Awards) se od 2017. godine dodeljuju u organizaciji IAB Srbija najboljim digitalnim agencijama i kampanjama za prethodnu godinu i jedine su globalne nagrade 100% fokusirane na radove producirane za digital kanale. 

Hrvtaska: Bipa pokrenula kampanju #PrekrasnaIznutra
Hrvtaska: Bipa pokrenula kampanju #PrekrasnaIznutra

U cilju podizanja svesti o važnosti mentalnog zdravlja, BIPA Hrvatska u saradnji sa organizacijom “kako si?” pokreće kampanju #PrekrasnaIznutra u kojoj će se fokusirati na različite aspekte mentalnog zdravlja tokom cele godine  

Kompanija Neoplanta raspisala konkurs za novi logotip
Kompanija Neoplanta raspisala konkurs za novi logotip

Kompanija Neoplanta odlučila je da promeni svoj vizuelni identitet i na taj način dodatno osnaži svoju vezu sa gradom Novim Sadom, čiji latinski naziv nosi u imenu.

Jelena Gavrilović Šarenac, potpredsednica žirija Effie Awards Serbia: Effie promoviše kreativnost koja donosi uspeh na tržištu
Jelena Gavrilović Šarenac, potpredsednica žirija Effie Awards Serbia: Effie promoviše kreativnost koja donosi uspeh na tržištu

Jelena Gavrilović Šarenac je dugo godina na poziciji Head of Corporate Communications kompanije Henkel za Srbiju i Adriatic regiju. 

Direct Media sprovela neuroistraživanje o uticaju društvenih mreža na mozak
Direct Media sprovela neuroistraživanje o uticaju društvenih mreža na mozak

Odlazak na Instagram ili Fejsbuk za većinu ljudi predstavlja dnevnu rutinu koju skoro ni ne primećujemo i za koju mislimo da u nama ne budi posebne emocije. Direct Media United Solutions sprovela je prvo neuroistraživanje u Srbiji sa ciljem da proveri kako zaista društvene mreže utiču na naš mozak.

Effie Awards Serbia: Prijave za učešće u žiriranju
Effie Awards Serbia: Prijave za učešće u žiriranju

Effie Awards Serbia ove godine uvodi mogućnost prijavljivanja za učešće u žiriranju radova. Na ovaj način, prema rečima organizatora takmičenja, biće kreirana veća baza potencijalnih članova Effie žirija, o čijem konačnom izboru odlučuje Organizacioni odbor. 

Nova reklama za Nikšićko pivo
Nova reklama za Nikšićko pivo

Pivske reklame odavno nemaju za cilj samo da prodaju proizvod. Od piva kao jednog od najpopularnijih pića na svetu očekuje se da donese priču sa kojom možemo da se poistovetimo, emociju koju možemo da osetimo ili vrednosti u kojim se i sami prepoznajemo. Ovaj način komunikacije sa potrošačima donelo je, u maniru velikih svetskih brendova, i Nikšićko Pivo. 

Kina: Tržište onlajn oglašavanja ostvarilo rast od 14% u 2020.
Kina: Tržište onlajn oglašavanja ostvarilo rast od 14% u 2020.

Tržište internet oglašavanja u Kini poraslo je na skoro 500 milijardi juana (oko 64 milijarde evra) prošle godine. Mobilno oglašavanje činilo je najveći udeo od 85 % (nakon 70% u 2018. godini) izvestila je kineska novinska agencija Xinhua.  

Broj internet korisnika porastao za 7,3%
Broj internet korisnika porastao za 7,3%

Agencije We are Social i Hootsuite predstavile su najnoviji izveštaj svih ključnih statistika, podataka i indikatora ponašanja korisnika društvenih platformi, digitalnih i mobilnih kanala komunikacija širom sveta.

Sedmi IZAZOV Forum otvara govornik Patrik Schober, lider u komunikacijama
Sedmi IZAZOV Forum otvara govornik Patrik Schober, lider u komunikacijama

Sedmi po redu, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2021 biće održan 6. i 7. aprila u Beogradu, pod sloganom „Make iz bigger“. Reč je o interaktivnom poslovnom događaju, prvom ovog tipa u regionu, namenjenom isključivo profesionalcima iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija iz kompanija i agencija.

Google plaća 2,6 miliona dolara zbog diskriminacije
Google plaća 2,6 miliona dolara zbog diskriminacije

Google je prinuđen da isplati 2,6 miliona dolara ženama zaposlenim u toj kompaniji, ali i svim kandidatima za posao inženjera iz Azije, kako bi podmirio optužbe za diskriminaciju u platama i pri zapošljavanju, objavilo je američko ministarstvo rada.

Zašto je Superbowl najveći marketinški događaj godine?
Zašto je Superbowl najveći marketinški događaj godine?

Ovogodišnje finale NFL, Nacionalne lige američkog fudbala, čuveni Super Bowl, održan je u gradu Tampi na Floridi u godini pandemije i oštrih restrikcija. Super Bowl je inače najveći sportski događaj u Americi. TV stanica CBS koja prenosi finale svake godine, uvodi posebne, visoke tarife za sve oglašivače koji se utrkuju da zakupe deo reklamnog prostora pre, tokom i neposredno posle prenosa. Prestiž je obezbediti reklamni prostor na ovom, najvažnijem marketinškom događaju, pa se brendovi gotovo utrkuju kako bi osigurali svojih pet minuta.

EFFIE podiže svest o značaju marketinga u ukupnoj ekonomiji
EFFIE podiže svest o značaju marketinga u ukupnoj ekonomiji

Profesor dr Srđan Bogosavljević, istaknuti istraživač sa dugogodišnjom karijerom, četiri godine predsedava Effie žirijem. Više nego dobro je upoznat sa procedurama i standardima koje ovo takmičenje podrazumeva, odnosno načinom na koji se implementira u Srbiji.  

Mars u kampanji #HereToBeHeard u borbi za rodnu ravnopravnost
Mars u kampanji #HereToBeHeard u borbi za rodnu ravnopravnost

U okviru svoje dugogodišnje borbe za rodnu ravnopravnost, kompanija Mars predstavila je novu globalnu kampanju #HereToBeHeard, kako bi zajedno sa ženama širom sveta doprinela stvaranju pravednog poslovnog okruženja u kom će sve žene imati jednake šanse za uspeh i prosperitet

YouTube platio autorima 30 milijardi dolara u poslednje 3 godine
YouTube platio autorima 30 milijardi dolara u poslednje 3 godine

YouTube je isplatio više od 30 milijardi dolara stvaraocima, umetnicima i medijskim organizacijama tokom poslednje tri godine, navodi se u novom pismu koje je objavila izvršna direktorka ove firme

Trendovi za uspešnu prodaju: e-trgovina u 2021.
Trendovi za uspešnu prodaju: e-trgovina u 2021.

Pored užasne 2020. godine koja nas je snašla i koju želimo što pre da zaboravimo, uprkos tome, pandemija je izazvala veliki BUM! u elektronskoj trgovini, a brendovi su se suočili sa velikim izazovima u razvoju sajtova i postavljanju novih standarda u elektronskoj trgovini.

Direct Media počinje sa istraživanjima zasnovanim na neurotehnologiji
Direct Media počinje sa istraživanjima zasnovanim na neurotehnologiji

Iza imena Direct Neuro, novog brenda istraživanja na tržištu, stoji iskusan tim neuronaučnika sa svetskim referencama i brojnim istraživanjima i studijama. Zajedno sa stručnjacima za obradu podataka i komunikaciju brendova u Direct Media United Solutions, a uz korišćenje najsavremenije neurotehnologije, ispitivaće nesvesne reakcije potrošača na poruke koje im se plasiraju kroz oglase, reklame i sadržaj na društvenim mrežama. Osim marketinga, velika oblast primene ove tehnologije je i u ljudskim resursima. 

Agencija Žiška: Kako je kroz lansiranje Kokos Kasata antireklama postala nova reklama
Agencija Žiška: Kako je kroz lansiranje Kokos Kasata antireklama postala nova reklama

Gomila korisnika ima instaliran softver koji sprečava reklame. Ostali samo mrze YouTube kada im prekine video koji gledaju. Dnevno vidimo gotovo hiljadu reklama – online i offline. Više nego ikad, milenijalci su svesni marketing timova, strategija i prezentacija koje obećavaju da ćemo kliknuti na oglas. Svesni smo koliko košta magija zvana Algoritam koji će osigurati da baš ti vidiš baš to nešto što ne zanima. I koliko su brendovi, od najvećih, pa sve do Instagram butika, spremni da tu cenu plate.

Ko stoji iza Disstracka o kom se priča?
Ko stoji iza Disstracka o kom se priča?

Takmičenje u poslovanju je prirodna stvar. Biznis tako funkcioniše. Međutim, na ovim prostorima godinama unazad nedostaje takmičarskog duha među brendovima iz svima poznatih razloga. Zbog toga je veliko interesovanje i reakciju javnosti, pogotovo na društvenim mrežama, izazvao disstrack u kojem legenda srpskog repa Ajs Nigrutin vozi bicikl po DIS marketu i suptilno provocira konkurenciju koja je nedavno objavila nešto slično.   

Posebno priznanje za I&F Grupu i kampanju “Hvala doktori”
Posebno priznanje za I&F Grupu i kampanju “Hvala doktori”

Društveno odgovorna kampanja „Hvala, doktori!“, proaktivni projekat I&F Grupe realizovan u saradnji agencija McCann Beograd i UM Beograd, dobitnik je posebnog priznanja za društveno odgovornu kampanju u okviru manifestacije "Izuzetne ličnosti 2020".

Viber u 2020. zabeležio ogroman rast korišćenja u B2B poslovnom segmentu
Viber u 2020. zabeležio ogroman rast korišćenja u B2B poslovnom segmentu

Iako je primetni trend premeštanja korisničkih razgovora i onlajn aktivnosti sa društvenih mreža na aplikacije za razmenu poruka na delu već neko vreme, u prošloj godini je zabeležen kvantni skok u ovom smislu – što je praćeno uvođenjem brojnih novih usluga i funkcija od strane „mesendžer“ aplikacija kako bi se odgovorilo na rastuće potrebe kompanija, brendova i njihovih klijenata i potrošača unutar digitalnog tržišta.   

SAD: Na 55. Super Bowlu bez Budweisera, Coca-Cole i Pepsija
SAD: Na 55. Super Bowlu bez Budweisera, Coca-Cole i Pepsija

Teška odluka o izostanku ovogodišnjeg oglašavanja, uslovljena je prvenstveno padom prodaje i zatvaranjem stadiona, bioskopa, restorana i kafića, zbog pandemije koronavirusa

SAD: Walmart povećava budžete za oglašavanje, vrednost preko milijardu evra
SAD: Walmart povećava budžete za oglašavanje, vrednost preko milijardu evra

Najveći svetski trgovac, u narednom periodu namerava da poveća budžete posvećene oglašavanju, kako bi bio što konkurentniji Amazonu.   

Top 7 trendova digitalnog marketinga u 2021. godini
Top 7 trendova digitalnog marketinga u 2021. godini

Ako pogledamo nazad, 2020. će biti godina koja je zasigurno promenila istoriju. Jedna od glavnih implikacija pandemije COVID-19 bila je činjenica da je ubrzala prelazak na sve digitalno. Svet je morao da se prilagodi načinu na koji komunicira i posluje – upotreba društvenih mreža naglo je porasla, kompanije su usvojile "virtuelni" način rada, a rad od kuće (WFH) postao je prihvaćena poslovna praksa (što je bilo nemoguće zamisliti pre samo godinu dana).