Autor: Euromonitor International

Prema podacima analitičke kompanije Euromonitor International, rast cena nastavlja da ima snažan uticaj na dijetetske suplemente u Srbiji. Prodaja u tekućim vrednostima bila je poduprta rastom cena u 2024. godini, iako je inflacija u zemlji opala. S obzirom na cenovnu osetljivost potrošača, to je dovelo do smanjene potrošnje dijetetskih suplemenata u Srbiji. Lokalno stanovništvo ima tendenciju da se fokusira na kupovinu osnovnih proizvoda za zdravstvenu zaštitu. Pošto se dijetetski suplementi smatraju preventivnim rešenjem, a ne lekom, prodaja po obimu je opala. Srbi koji štede smanjili su ili potpuno prestali da kupuju dijetetske suplemente.
Postoje prilike za privatne robne marke
Dijetetski suplementi se ističu visokim nivoom sniženja cena i promotivnih aktivnosti. Prepoznatljivost brendova i lojalnost su niske kod dijetetskih suplemenata. Pošto potrošači ne doživljavaju takve proizvode kao lek, nije im problem da prelaze sa brenda na brend, u zavisnosti od najboljih cena. Kao rezultat toga, kategorije poput dijetetskih suplemenata nude posebno povoljno okruženje za razvoj segmenta privatnih robnih marki. Potencijal za širenje privatnih robnih marki dodatno se jača širim razvojem u maloprodaji, uključujući rastuću ulogu modernih maloprodajnih objekata, kao što su prodavnice zdravstvenih i ličnih proizvoda, supermarketi i hipermarketi.
IZGLEDI I PRILIKE

Cena će ostati prepreka za prihvatanje
Prognozira se da će dijetetski suplementi zabeležiti stabilan rast u konstantnim vrednostima tokom narednih pet godina, podstaknut rastom jediničnih cena. Rastuće interesovanje za zdravlje, i želja da se spreče buduće bolesti, podsticaće potražnju za dijetetskim suplementima. Međutim, povećanje cena biće glavna prepreka rastu obima kod dijetetskih suplemenata, jer mnogi potrošači ne smatraju da su oni osnovni proizvodi.
Širi asortiman proizvoda doneće poboljšane zdravstvene benefite
Prema prognozama, sama raznovrsnost dijetetskih suplemenata, dostupnih u Srbiji, podsticaće potrošačku potražnju u narednim godinama. Dijetetski suplementi mogu se koristiti za jačanje opšteg zdravlja i podizanje imuniteta, ali će se spektar benefita proširiti u narednom periodu. Prognozira se da će proizvodi koji unapređuju nekoliko aspekata zdravlja postati šire dostupni.
| O kompaniji i istraživanju Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta. |

