IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
24.03.2020.

FOCUS: ANALIZA PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI NAMAZA

Namazi: Dobar prijatelj hleba i krekera

Kategorija alternativni namazi postaje sve popularnija. Naime, u 2019. se broj objava u toj kategoriji uvećao skoro za duplo u poređenju sa prethodnom godinom. Takođe se pojavljivalo sve više novih brendova, koji u 2018. nisu bili prisutni u alternativnim namazima

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.
U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: NAMAZI, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti za top brendove, za period januar - decembar 2019. i 2018.

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni udeo (GAV – bruto oglašavačka vrednost) za top brendove u kategoriji mlečni/sirni namazi.

Prvi u toj kategoriji je brend ABC krem sa 20% udela, te zajedno sa brendom President i A la kajmak čini trojku čiji udeo zauzima skoro polovinu vrednosnog oglašavanja.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova u udelu GAV u kategoriji alternativni namazi, koja postaje sve popularnija. Naime, u 2019. se broj objava u toj kategoriji uvećao skoro za duplo u poređenju sa prethodnom godinom. Takođe se pojavljivalo sve više novih brendova, koji u 2018. nisu bili prisutni u alternativnim namazima. Najjači brend je Ribella sa udelom od 50%.

Treći dijagram: Trećina svih objava sadrži artikle na akciji, koji su bili na sniženju između 15% i 25%. Zatim je bilo 610 objava sa popustom manjim od 15% u 2019. godini.

Četvrti dijagram: Za najviše oglašavane namaze, to su kajmak i kajmak namazi od 250g, nas je zanimalo kako su se kretale cene u 2019. i 2018. Kod privatne robne marke cenovni raspon je manji, te se kreće od 89,99 do 159,99 dinara. Kod brendova taj raspon je veći, a prosečna cena u 2019. je iznosila 166,58 dinara, što je za nijansu više nego u prethodnoj godini.

Focus South East
Kontakt telefon: +38161 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com

-