IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
01.06.2020.

InFokus sredstva za sunčanje GfK: Kupovina u domaćinstvima u Srbiji, od maja do novembra 2019.

Drogerije najpopularnije za kupovinu sredstava za zaštitu od sunca

Iako su proizvodi za sunčanje prisutni u različitim oblicima, najviše se kupuju losioni za sunčanje, mleka i proizvodi u obliku spreja. Svaki peti kupac kategorije je osim sredstva za sunčanje kupio i neki od proizvoda za negu posle sunčanja

Jelena Milutinović, Research Consultant
Consumer Panel Services
jelena.milutinovic@gfk.com

U domaćinstvima u Srbiji u posmatranom periodu završilo je oko 40 različitih brenova sredstava za sunčanje. Četiri vodeća među njima ukupno zauzima oko 65% vrednosnog učešća u kategoriji. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Carroten, Nivea, Sundance i Top Ten.

Čak polovina vrednosti kategorije prošla je kroz drogerije, a značajni formati su i hipermarketi i supermarketi. Sredstva za zaštitu od sunca, naročito ona namenjena deci, mogu biti značajan novčani izdatak. Domaćinstva traže najbolje ponude ovih proizvoda, zbog čega je učešće promocija u ukupnoj vrednosti kategorije bilo 69%.

Baza kupaca proizvoda za sunčanje je mala, pa je porast u periodu maj-novembar 2019. godine na 18% od ukupnog broja domaćinstava u Srbiji predstavljao rast od 31%.

Sredstva za sunčanje se retko kupuju, u posmatranom periodu su u proseku kupljena svega 1,4 puta. Kako je učestalost kupovine veoma niska, ne iznenađuje visoka lojalnost brendovima, kao ni podatak da brend lider beleži lojalnost od 67%.

Iako su proizvodi za sunčanje prisutni u različitim oblicima, najviše se kupuju losioni za sunčanje, mleka i proizvodi u obliku spreja. Svaki peti kupac kategorije je osim sredstva za sunčanje kupio i neki od proizvoda za negu posle sunčanja.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regiji neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.
O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13,000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-