IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
25.12.2019.

InFokus: Analiza promotivnih aktivnosti snek barova

Snek barovi: Impulsi za energiju

Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena

Autor: Melani Cipot
Focus South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Snek barovi, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po top proizvođačima, te trgovcima i popustima MAT 2018. (septembar 2017. do avgusta 2018) i MAT 2019. (septembar 2018. do avgusta 2019).
U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti top proizvođača. Na prvom mestu su Nestle i Mars sa dobrih 27% udela u prošlih godinu dana, sa time da Mars beleži pad u poređenju sa istim prethodnim periodom, a Nestle porast. Među top oglašavačima tu su još Ferrero i nekoliko domaćih proizvođača.

Drugi dijagram: kod pregleda stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, uočavamo različite strategije. Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena.

Treći dijagram: pruža uvid u kretanje popusta za snek barove. Vidimo da se prosečni popust uvek kreće oko 20%. Maksimalni popusti su bili sve do 44%.
A cene u kategoriji su se kretale za pojedinačna pakovanja najmanjih gramaža od sedam dinara pa nagore.

-