IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
08.05.2020.

InFokus Voda - Ipsos: Marketinški pokazatelji značajni za uspešno vođenje brenda

InFokus: Gazirane i negazirane vode

U 2020. godini, negaziranu vodu je koristilo oko 70% potrošača u Srbiji, dok je gaziranu vodu konzumiralo nešto više od 80% potrošača, starosti od 15 do 64 godina… Negazirana voda se češće konzumira svakodnevno, u poređenju sa gaziranom vodom

Autor: Aleksandra Jovanović

U okviru BrandPuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju gaziranih i negaziranih voda, kao i brendova unutar njih, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, životnog stila potrošača, kao i njihovih kupovnih navika. Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja branda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika.

U 2020. godini, negaziranu vodu je koristilo oko 70% potrošača u Srbiji, dok je gaziranu vodu konzumiralo nešto više od 80% potrošača, starosti od 15 do 64 godina. Među korisnicima gaziranih je čak polovina potrošača koji gaziranu vodu piju barem jednom nedeljno, dok je takvih potrošača među korisnicima negaziranih voda oko 40%, a što je uvećana frekventnost kategorije u odnosu na nakoliko godina unazad. Negazirana voda se češće konzumira svakodnevno, u poređenju sa gaziranom vodom.

Važnost brenda

Kada je u pitanju važnost brenda gazirane vode, nema velike razlike među polovima. Gledano u totalu, 38,4% potrošača se izjasnilo da im je veoma bitan brend gazirane vode koju kupuju. Kod muškaraca, ta važnost je izražena kod 40,2%, a kod žena je to 36,6%.

Međutim, kada je reč o starosnoj strukturi, tu je jasno izraženo da je starijim korisnicima marka gazirane vode važnija. Potrošači starosne dobi od 60 do 64 godina u najvećoj meri su se izjasnili da je marka gazirane vode veoma bitna, njih 46,1%.

Kada je u pitanju brend koji je najviše korišćen, za dve trećine korisnika vode (63,6%9, Vrnjci je veoma važan brend.
Kada je u pitanju važnost brenda pri kupovini negazirane vode, gledano po polnoj strukturi, może se videti da je ženama u nešto većoj meri brend važniji (34,3%), nego muškarcima (27,8%).

Istraživanje je, takođe pokazalo, da je mlađim korisnicima marka negazirane vode važnija. Potrošači starosne dobi od 20 do 29 godina su se u najvećoj meri (32,6%) izjasnili da im je brend negazirane vode veoma bitan pri kupovini ovog proizvoda.
Za polovinu korisnika negazirane vode (49,8%), brend Prolom je veoma važan.

Heavy korisnici

Među najučestalijim korisnicima gaziranih voda je značajno više potrošača koji pripadaju generaciji X, odnosno potrošača starosti između 39 i 52 godina. Mlađa populacija je naklonjenija potrošnji negaziranih voda i među njima je nešto više pripadnica ženskog pola.

Profil najfrekventnijih korisnika

Demografski profil najfrekventnijih konzumenata gaziranih voda: 56% muškaraca, 40+ godina, zaposleni, roditelji.
Demografski profil najfrekventnijih konzumenata negaziranih voda: 55% žena, 30 – 39 godina, zaposleni, više obrazovanje, viša primanja, vanbračna zajednica, Vojvodina i Beograd.

-