IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
01.07.2020.

InFokus bombone i žvake RetailZomm Audit: Informacije o prometu na tržištu maloprodaje u Srbiji

InFokus: Prodavanije žvake bez šećera

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5%

Izvor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kiosci i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće kategorije žvaka na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od maja 2019. do aprila 2020. godine, dakle proteklih godinu dana.

Ukoliko uporedimo poslednjih 12 meseci sa prethodnom godinom, primećujemo da kategorija beleži nešto veći pad. U posmatranim komadima pad iznosi 12,8%, a vrednosno posmatrano to je 5,2%. Naročito je primetan pad ako posmatramo april 2020. u odnosu na mart 2020. godine.
U toku proteklih godinu dana (od maja 2019. do aprila 2020.godine) u regionu sever je generisano 26,9% prodajne vrednosti, u Beogradu 28,6%, u regionu zapada 19,6% prodajne vrednosti, a preostalih 24,.9% dolazi iz regiona istok.

Ako posmatramo komadnu prodaju ove kategorije, region Beograda nosi 22,9% prodaja, sa zapada dolazi 23,7% prodatih komada, iz regiona istok 27,2%, a ostatak “nosi” sSever sa 26,2%

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5%.

Segment zvaka koje sadrže šećer čini 30% komadne prodaje, dok žvake koje ne sadrže šećer učestvuju sa 70%. Vrednosni doprinos ovih segmenata je drugačiji, te žvake bez šećera čine 95% prodatih vrednosti, a žvake sa šećerom svega 5%.

Vodeće proizvođači u kategoriji žvaka, posmatrano prema prodatim komadima su: Evropa, Mars, Mondelez, Paraćinka, Perfetti Van Melle (abecedni poredak). Vodeći proizvođači u kategoriji, posmatrano vrednosno, a poređani po abecednom redu su: Evropa, Ferrero, Mars, Paraćinka, Perfetti Van Melle.

O kompaniji RetailZoom

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u preko dvadeset zemalja sveta.. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…

RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-