IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
08.06.2020.

InFokus sladoledi Retailzoom Retail Audit: informacije o prometu sladoleda u Srbiji

InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu

Najvažniji kanal za kategoriju sladoleda u Srbiji u proteklih godinu dana bio je kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2), kroz koji se proda 37% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 27% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 28%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benziskih stanica

Izvor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kiosci i benzinske pumpe. čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je preko 4 hiljade objekata.

Širom sveta, svakoga dana ljudi uživaju raznim gastronomskim čudima i dostignućima, vole hranu pripremljenu po ovom ii onom receptu, nekada se i zapitaju ko li je osmislio neko jelo. Poreklo njegovog veličanstva sladoleda nije sasvim precizno utvrđeno, što je pravo čudo ako uzmemo u obzir status koji uživa u današnje vreme. Ljudi su veoma rano počeli da prave desert od voća i izdrobljenog leda, a pretpostavka je da su u Kini i staroj Persiji obožavali ovaj desert i da su oni prve kulture u kojima se javio. Iz Kine potiču i prve mašine za sladoled. A, kako mnogi misle da sladoled potiče iz Italije, treba reći da preteču današnjeg sladoleda zaista predstavlja italijanska poslastica sorbe(t) – desert pravljen od zaslađene vode kojoj je dodato pasirano voće. Koje god bilo njegovo poreklo – sladoled je danas omiljen i više nije samo prisutan u letnjim mesecima, već uživamo svojim čulima tokom cele godine u njegovim čarima.
Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće sladoleda na maloprodajnom tržištu Srbije u proteklih godinu dana (od aprila 2019. godine do marta 2020. godine).

Ukoliko uporedimo proteklih godinu dana, sa prethodnih godinu dana, možemo da primetimo da tržište sladoleda beleži rast od 3% u posmatranim količinama, dok vrednosno posmatrano beleži blagi pad od 0,7%.

U toku perioda od aprila 2019. godine do marta 2020. ujednačene količine sladoleda su prodate u regionu sever i regionu Beograd, po 30% prodatih količina. U regionu zapada je prodato 16,5% ukupnih količina, a iz istoka dolazi 23,5% prodaja.

I dalje je dominantni kanal prodaje kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2) kroz koji se proda 37% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 27% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 28%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benziskih stanica. Vrednosno posmatrano, iz kanala velikih i srednjih radnji dolazi 33% prodaja, iz kanala malih 32%, za njima slede hiper i supermarketi sa 21% vrednosne prodaje i 14% iz kanala kioska i benzinskih pumpi.

Vodeći proizvođači u kategoriji sladoleda od aprila 2019. do marta 2020. godine (poređano po abecednom redu), a količinski posmatrano su: Frikom, Froneri i proizvođači privatne robne marke kumulativno.

Vodeći proizvođači u kategoriji sladoleda od aprila 2019. do marta 2020. godine (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Frikom, Froneri i proizvođači privatne robne marke kumulativno.

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija ali i iz proizvodnih kompanija i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…
RetilZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt:
Email: sanja.bakalic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-