IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
04.03.2020.

Retailzoom Retail Audit: Informacije o prometu supa na tržištu Srbije

Supe: Kokošja – najomiljeniji ukus

Dominantna instant supa je kokošja, sa 27% u prodatim vrednostima, odnosno 25% u količinama. Ukus pečuraka i paradajza je ujednačen, sa po 25% vrednosno posmatrano. U standardnim, regularnim supama, vrednosno posmatrano, skoro polovina (49,6%) prodaja je vođena kokošjim ukusom, a za njim sledi goveđi sa 24,7%.

Izvor: RetailZoom Retail Audit

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2) i male radnje (<40m2), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od 4.000 objekata.

Podaci kompanije RetailZoom u nastavku teksta se odnose na količinsko i vrednosno učešće supa na maloprodajnom tržištu Srbije u 2019. godini (od januara 2019. godine do decembra 2019. godine). Kategorija supa u ovom periodu, u odnosu na prethodni period (dakle ako poredimo 2019. godinu u odnosu na 2018. godinu) beleži pad, kako količinski (6,7%), tako i vrednosno (3,4%). Pad u količinama dolazi i iz segmenta instant supa, kao i iz segmenta regularnih, odnosno standardnih supa.

Najveće količine supa u ovom periodu su se prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji – 41% , što je vrednosno 41% prodaje. Kroz kanal hiper i supermarketa je količinski prodato 31%, vrednosno 33%, dok se kroz kanal malih radnji generiše 28% prodatih količina, a u vrednosnom smislu 26%.

Ukoliko bismo posmatrali regionalnu sliku, najveće količine supe se prodaju u regionu istok, više od 1/3, odnosno 36%, a vrednosno posmatrano to je 29%. Iz regiona sever i Beograda dolaze ujednačene količine prodaja, po 23%. Vrednosno, Beograd čini 27%, a sever 26%. Iz zapadnog regiona generiše se 19% ukupnih prodatih količina.

Dominantna instant supa je kokošja, sa 27% u prodatim vrednostima, odnosno 25% u količinama. Ukus pečuraka i paradajza je ujednačen, sa po 25% vrednosno posmatrano.

U standardnim, regularnim supama, vrednosno posmatrano, skoro polovina (49,6%) prodaja je vođena kokošjim ukusom, a za njim sledi goveđi sa 24,7%.
Pakovanja veličine do 15g u okviru instant supa generišu 13% prodatih količina, što je 19% vrednosno posmatrano. Veličina preko 15g kod instant supa „nosi“ 87% prodatih količina i 81% vrednosti u ovom segmentu.

Kod standardnih supa, pakovanja do 39g generišu 3,4% prodatih količina, pakovanja od 40g do 44g učestvuju sa 14,7%, pakovanja od 45g do 59g „nose“ 39,6% količina, 40,1% prodaja je u prethodnoj godini došlo od pakovanja veličine od 60g do 74g. Sve preostale količine dolaze od pakovanja koja su od 75g i više.
Vodećih pet proizvođača u kategoriji supa u 2019. godini, u periodu od januara 2019. do decembra 2019. godine (poređano po abecednom redu), količinski posmatrano su: Aleva, Nestle, Podravka, Yumis i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. I vrednosni prikaz vodećih proizvođača u posmatranom periodu je isti kao i količinski.

O kompaniji

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena. RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt:

Email: office.serbia@retailzoom.net

Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-