IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
06.03.2020.

InFokus - žestoka alkoholna pića

Žestoka alkoholna pića: Male radnje najpogodniji kanal prodaje

U okviru grupe žestokih alkoholnih pića, količinski u posmatranom periodu, najveći udeo čine rakije sa 29%, vrednosno to predstavlja 22% ukupne kategorije. Votka u 2019. godini čini četvrtinu prodatih količina, a vrednosno 21%. Brendi učestvuje sa 18% količinski i 19% vrednosno. Kod likera je količinski i vrednosni udeo u 2019. godini izjednačen i čini 18%. Viski sa svega 7% prodatih količina, generiše 18% prodate vrednosti u prethodnoj godini

Izvor: RetailZoom Retail Audit

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od 4.000 objekata.

Ako bismo kategoriju žestokih alkoholnih pića posmatrali kao grupu pića koju čine rakija, brendi, džin, liker, rum, tekila, votka, viski mogli bismo primetiti rast od 7% u posmatranim količinama, kada poredimo 2019. godinu u odnosu na 2018. Vrednosno taj rast iznosi 9%. Sve kategorije u ovoj grupi beleže rast u količinama i vrednosti, osim ruma i tekile koji beleže blagi pad ako posmatramo vrednost ovih kategorija.

U okviru grupe žestokih alkoholnih pića, količinski u posmatranom periodu, najveći udeo čine rakije sa 29%, vrednosno to predstavlja 22% ukupne kategorije. Votka u 2019. godini čini četvrtinu prodatih količina, a vrednosno 21%. Brendi učestvuje sa 18% količinski i 19% vrednosno. Kod likera je količinski i vrednosni udeo u 2019. godini izjednačen i čini 18%. Viski sa svega 7% prodatih količina, generiše 18% prodate vrednosti u prethodnoj godini.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće žestokih alkoholnih pića na maloprodajnom tržištu Srbije u 2019. godini (od januara 2019. godine do decembra 2019. godine). U toku ovog perioda najviše žestokih alkoholnih pića je prodato u severnoj Srbiji – 32% količinski, a za njom sledi Beograd sa 29% prodatih količina. Vrednosno posmatrano, 33% prodaje dolazi iz Beograda, dok iz severne Srbije dolazi 31%.

Najviše žestokih alkoholnih pića, ako posmatramo količinsku prodaju, u ovom periodu prodato je kroz kanal malih radnji – 37%, potom sledi kanal srednjih i velikih radnji (kumulativno posmatrano čine 36%), kroz kanal hiper i supermarketa ukupno 19%, a kroz kioske i benzinske pumpe 7% ukupnih količina. Ukoliko uključimo vrednosni parametar, slika je za nijansu drugačija. Naime, kanal srednjih i velikih radnji čini 34%, male radnje učestvuju sa 32%, hiper i supermarketi sa 25%, a kiosci i benzinske pumpe 9% vrednosno posmatrano.

Vodeća tri proizvođača u kategoriji rakija u periodu od januara 2019. do decembra 2019. godine (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Prokupac, Simex Group i Vino Župa.

Top tri proizvođača u kategoriji votke u 2019. godini (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Jedini pravi, Rubin i Swisslion Takovo.
Top tri proizvođača u kategoriji brendija u 2019. godini (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Badel 1862, Rubin i Stock Spirits Group.

Vodeća tri proizvođača u kategoriji likera u periodu od januara 2019. do decembra 2019. godine (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Jedini pravi, MB Impex i Simex Group.

Vodeća tri proizvođača u kategoriji viskija u periodu od januara 2019. do decembra 2019. godine (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Brown Forman, Chivas Brothers i Diageo.

Top tri proizvođača vrednosno posmatrano, u kategoriji džina u 2019. godini su: James Burrough, Les Grands Chais De France, Pabst&Richarz (poređano po abecednom redu).

U kategoriji ruma, vodeća tri proizvođača, vrednosno posmatrano u istom periodu su: Simex Group, Swisslion Takovo i Vino Župa (redosled je abecedni).

Za kategoriju tekile, tri vodeća proizvođača vrednosno, a poređanih po abecednom redu, u protekloj godini su: Hiram Walker&Sons, Les Grands Chais De France i Pernod Ricard.

O kompaniji

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena… RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt: Email: office.serbia@retailzoom.net

Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-