IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
13.11.2019.

InFokus papirna galanterija

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Autor: Borislav Radojković,
TGI Project Manager,
borislav.radojkovic@mediana.co.rs
www.medianagroup.net

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz TGI baze koji se odnosi na korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije.

Analizirajući ovu kategoriju na prikazanih pet tržišta vidimo da se ubrusi procentualno najviše koriste u Sloveniji 86%, u nešto manjem procentu se koriste u Hrvatskoj 76,7% i BiH 72,9%, dok se u dosta manjem obimu koriste na ostala dva tržišta, Srbiji 51,3% i Makedoniji 49,7%.

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih korisnika date kategorije proizvoda. U slučaju ubrusa, kao veliki korisnici su definisani svi oni koji su na mesečnom nivou potrošili pet i više rolni ubrusa. Najveći procenat velikih korisnika ubrusa je u Sloveniji 19,5%, nešto manji je u BiH (16,9%) i u Hrvatskoj (16,3%), dok je najmanji procenat velikih korisnika ubrusa u Makedoniji (14,1%) i Srbiji (10,4%).

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno dva miliona velikih korisnika ubrusa.

Kada govorimo o markama ubrusa koji se najviše koriste na ovih pet tržišta može se primetiti da se na tržištu BiH i Hrvatske izdvaja marka Teta Violeta kao marka sa najvećim brojem korisnika. Na tržištu Slovenije je to Paloma, dok je na tržištu Makedonije i Srbije to ubrus marke Perfex.

Posmatrajući svih pet tržišta zajedno ubrusi marke Paloma sa 2,3 miliona korisnika su najpopularniji ubrusi među korisnicima.

O kompaniji:
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u oblasti marketinga, medija i istraživanja javnog mnjenja, u prilici smo da danas nudimo kompletnu uslugu istraživanja, počev od identifikacije problema pa sve do detaljnih analiza, interpretacije podataka i savetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.
O istraživanju:
Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije i da veoma precizno definiše strategije i smernice marketinškog oglašavanja.
-