IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
24.03.2020.

InFokus tradicionalna kafa

Tradicionalna kafa: Najpopularnije pakovanje od 200g

I dalje je dominantni kanal prodaje mlevene kafe kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 45,3% i 44,9% vrednosno posmatrano. Za njima sledi kanal malih radnji sa 31,5% volumenski i 31,4% vrednosnog učešća u totalnoj prodaji u 2019. godini. Kroz kanal hiper i super marketa se proda 18,4% ukupnih količina, a kroz kioske i benzinske pumpe skoro 5% (4,8%) ukupnih količina.

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu.

Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata - supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od 4.000 objekata.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće mlevene kafe na maloprodajnom tržištu Srbije u 2019. godini (od januara 2019. godine do decembra 2019. godine). U toku ovog perioda najviše mlevene kafe je prodato u regionu istok – 33% količinski i isto toliko i vrednosno. Količine koje su se prodale u regionu zapad i sever su ujednačene (zapad 23,4%, sever 23,7% od ukupne prodaje). U Beogradu se generiše oko petina prodatih količina i vrednosti kategorije.

I dalje je dominantni kanal prodaje mlevene kafe kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 45,3% i 44,9% vrednosno posmatrano. Za njima sledi kanal malih radnji sa 31,5% volumenski i 31,4% vrednosnog učećca u totalnoj prodaji u 2019. godini. Kroz kanal hiper i super marketa se proda 18,4% ukupnih količina, a kroz kioske i benzinske pumpe skoro 5% (4,8%) ukupnih količina.

Više od polovine prodatih količina (58,7%) dolazi od pakovanja koje sadrži 200g, a za njim sledi 100g koje „nosi“ 34,5% prodatih količina. Sledeće je pakovanje od 500g, sa učešćem od 5,2% u prodatim količinama. Ostala pakovanja kumulativno učestvuju sa 1,6% u prodatim količinama.
Vodećih pet proizvođača u kategoriji mlevene kafe u periodu od januara 2019. do decembra 2019. godine (poređano po abecednom redu), količinski posmatrano su: Grand Prom, Kafa Dobro jutro, Moravka, Strauss Adriatic i proizvođači privatne robne marke kumulirano. Slika je ista i ako posmatramo u kontekstu vrednosti i raspodele po proizvođačima.

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze iz istraživačkih agencija, ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, analize potrošačkih korpi, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…
RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Email: office.serbia@retailzoom.net

Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-