IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
29.09.2020.

RETAILZOOM RETAIL AUDIT: INFORMACIJE O PROMETU NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU SRBIJE

Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 8,3% vrednosne prodaje, korn fleks 6.4%, granola i hrskavi (crunchy) segment 12,9%, dečiji segment 15,1%, musli 14,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 43,2% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 18,9%, korn fleks 8%, granola i hrskavi segment 13,2%, dečiji segment 12,6%, musli 16,8% i preostalih 30,6% dolazi od kaša/obroka.

Izvor: RetailZoom,

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata (supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2)) čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće žitarica za doručak na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od jula 2019 do juna 2020. godine, dakle proteklih godinu dana.

U toku posmatranog perioda na severu Srbije je generisano 31% prodatih količina, u Beogradu 38%, u zapadnoj Srbiji 11% dok je u regionu istočne Srbije prodato 21% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 30%, Beograd 40%, zapad Srbije 11%, a istok 19% prodajne vrednosti.

Najveće količine žitarica za doručak (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal hiper i supermarketa, 47% prodatih količina je iz ovih kanala, za njima slede velike i srednje radnje sa 40%, dok preostalih 13% dolazi iz kanala malih radnji.

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 8,3% vrednosne prodaje, korn fleks 6.4%, granola i hrskavi (crunchy) segment 12,9%, dečiji segment 15,1%, musli 14,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 43,2% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 18,9%, korn fleks 8%, granola i hrskavi segment 13,2%, dečiji segment 12,6%, musli 16,8% i preostalih 30,6% dolazi od kaša/obroka.

Ono što možemo da primetimo, ukoliko bismo uporedili poslednjih godinu dana sa prethodnih godinu dana, jeste da segment organskih žitarica za doručak beleži rast, kako vrednosno, tako i količinski. Imajte u vidu da je ovaj segment neuporedivo manji od “regularnog”, ali kao takav beleži rast od 46% količinski i 40% vrednosno u odnosu na prethodnih godinu dana. Regularne žitarice beleže rast od 3% količinski i 6% vrednosno, takođe ako poredimo period od jula 2019. do juna 2020. godine, u odnosu na jul 2018. do juna 2019. godine.

Vodeći proizvođači u kategoriji žitarica za doručak su: Dr.Oetker, Mogador, Nestle, The Fun&Fit i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu). Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti.

O RetailZoom

Retail Zoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta.. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…
Retail Zoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt

Email: sanja.bakalic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net

-